Kraków, 02.12.2007
Odezwa do CRO-narodu
1) Dział FAQ powstał żeby położyć tamę zalewowi na forum tych samych pytań, których wszyscy aktywni userzy tego forum mają serdecznie dość. Powoduje to nie tylko frustrację u w/w ale też brak sensownej informacji, dla tych którzy tą informację potrzebują. Czyli drugie ważne zadanie FAQ to pula użytecznych informacji n/t wakacji w HR - żeby szybko i przyjemnie znaleść to o co zwłaszcza nowi userzy najczęściej pytają
2) W związku z tym wyselekcjonujemy pulę najczęściej zadawanych pytań i problemów, opiszemy je i przykleimy tam gdzie trzeba; albo w FAQ albo w działach tematycznych. Jak znam życie to niektóre tematy najlepiej będzie przykleić "tu i tu" bo ludzie bywają "odporni" na FAQ
3) Dział FAQ ma sens jedynie przy konsekwentnej "polityce kija i marchewki" stosowanej przez admina. Kto założy nowy temat, już raz opisany i przyklejony zostaje uznany za szkodnika i dostaje banana na tydzień a jego temat jest kasowany
4) Dział powinien być redagowany przez wszystkich userów forum - zwłaszcza tych, którzy mają wiedzę w danym temacie. W 3 osoby nie da się tego zrobić bo liczy się łączna wiedza wszystkich bywalców tego forum.
5) Pierwszym krokiem stworzenia FAQ powinien być wybór tematów/problemów do omówienia i decyzja czy tworzymy nowy wątek od zera czy odzyskujemy coś z przeszłości.
6) Warto też zastanowić się czy te tematy, które obecnie są przyklejone, np. w dziale "dojazd" spełniają dobrze swoją rolę. Jako przykład podam tematy z LPG - bardzo chodliwe. Gdybym szukał informacji o LPG to chętnie powitałbym post otwarcia, w którym wymienione są wszystkie znane stacje LPG na trasie do HR.
7) Myślę że idealną opcją byłby FAQ w którym każdy temat ma tzw "post otwarcia" czyli pierwszy post, na bieżąco redagowany (edytowany) na - w stylu "kalendarza wyjazdowego" Atojki. A podstawą do edycji mogłyby być ciekawe spostrzeżenia zawarte w postach poniżej - czyli wątek pozostałby otwarty na kolejne posty.
8. Jeśli pomysł z punktu 7 jest akceptowalny to należałoby wyłonić ochotników, którzy zechcą utworzyć i redagować długoterminowo dany temat. Ja np. mogę zrobić temat korków "gdzie, kiedy i jak je ominąć" - napiszę więc tzw. post otwarcia i następnie na podstawie kolejnych postów będę go uzupełniał o nowe informacje, "zasłyszane" z kolejnych postów
9) FAQ powinien być gotowy do końca lutego, żeby zdąrzyć przed "wiosennym potopem"
To tyle założeń na gorąco - czekam na inne/nowe/kolejne propozycje.
Pozdrav
tow. "niezawodny"
Do Admina w trybie pilnym
1) Do czasu zbudowania działu FAQ obniżyłbym go w hierchii działów a najlepiej zrobił widocznym wyłącznie dla "zalogowanych".
2) Rozumiem słuszne przesłanki jakie kierują adminem przy reglamentacji dostępu do tego, nowego działu forum. Niestety IMHO tak się nie da - trzeba szybko poszerzyć grono. Od czego mamy na forum takich ludzi jak Janusz Bajcer czy Atoja Niech się realizują w słusznej sprawie A jak takich ludzi znam to nie odmówią.