REGULAMIN
- Regulamin (obowiązuje od 10.09.2023)
-
Warunkiem korzystania z platformy internetowej znajdującej się pod adresem https://www.cro.pl (zwanej w dalszej części Stroną) i zlokalizowanego na niej forum (zwanego w dalszej części Forum, a łącznie ze Stroną zwanych w dalszej części Platformą) jest dokładne zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu (zwanego dalej Regulaminem). W przypadku braku akceptacji poniższych zasad, należy niezwłocznie zaprzestać korzystania z Platformy i opuścić jej środowisko.
Preambuła
Strona powstała w celu przybliżenia wszystkim chętnym pięknego kraju, jakim jest Chorwacja ze szczególnym uwzględnieniem jej walorów turystycznych, choć nie tylko. Forum ma na celu umożliwienie każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi (zwanemu w dalszej części Użytkownikiem) prowadzenie dyskusji pozwalającej na pogłębianie wiedzy na temat Chorwacji, publikowanie swoich poglądów oraz wymianę doświadczeń. Każdy Użytkownik może również w odpowiednim dziale dedykowanym poruszać tematy nie związane wprost z Chorwacją, a w szczególności związane z podróżami do innych krajów lub życiem codziennym. Ufamy, że każdy Użytkownik Forum ma jak najlepsze intencje, jednak aby uniknąć nieporozumień na temat tego, co jest dozwolone, a co nie mieści się w ramach prowadzonych tu dyskusji, zapisaliśmy w poniższym Regulaminie zasady, o których przestrzeganie prosimy wszystkich zainteresowanych.Regulamin Forum
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Forum zlokalizowanego na Platformie.
2. Forum ma za zadanie umożliwiać dyskusję na tematy związane głównie z Chorwacją wraz z publikacją innych materiałów, a w szczególności zdjęć, schematów, wykresów, arkuszy kalkulacyjnych, map.
3. Rejestracja konta Użytkownika następuje poprzez:
a) wyrażenie przez Użytkownika zgody na związanie się postanowieniami niniejszego Regulaminu i kodeksu netykiety stosowanych przez właściciela Platformy oraz złożenie przez Użytkownika oświadczenia o zapoznaniu się z zawartymi w nich informacjami, poprzez zaznaczenie właściwych pól wyboru na stronie rejestracji;
b) wprowadzenie następujących danych Użytkownika do formularza rejestracyjnego:
- nazwy Użytkownika,
- adresu poczty elektronicznej (zwanego dalej adresem e-mail),
- hasła;
c) aktywację konta Użytkownika, która następuje niezwłocznie po kliknięciu w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas procesu rejestracji.
4. Adres e-mail jest obowiązkowy, ale służy jedynie do aktywacji konta oraz odzyskiwania hasła. Adres e-mail może również służyć do komunikacji z Administracją Forum lub do kontaktu pomiędzy Użytkownikami, ale włączenie tej możliwości wymaga świadomej decyzji Użytkownika poprzez zaznaczenie stosownych pól wyboru w sekcji "Ustawienia prywatne" w panelu Użytkownika. Adres e-mail nie będzie udostępniany podmiotom zewnętrznym i nie będzie widoczny dla innych Użytkowników Forum.
5. Użytkowanie Platformy, a w szczególności Forum jest bezpłatne z zastrzeżeniem, że niektóre funkcje Forum są dostępne jedynie dla zarejestrowanych Użytkowników.
6. Użytkownik jest uprawniony do usunięcia konta w każdym czasie. Stosowna opcja jest zlokalizowana w odpowiedniej zakładce panelu Użytkownika. Jeżeli Użytkownik chce także usunąć treść swoich postów, to powinien zrobić to przed usunięciem konta, ponieważ po usunięciu konta będzie to niemożliwe.
7. Właściciel Platformy w związku z tym, że udostępnia Forum jedynie dla wymiany informacji pomiędzy jego Użytkownikami nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na Forum przez Użytkowników ze szczególnym uwzględnieniem postanowień zawartych w Art. 14 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.0.344).
§ 2 Warunki korzystania
1. Z Forum mogą korzystać wyłącznie osoby pełnoletnie.
2. Decyzja o zamieszczeniu treści przez Użytkownika jest równoznaczna z przeznaczeniem tych treści do użytku publicznego.
3. Użytkownik zgadza się na wyświetlanie treści reklamowych zarówno na samej Platformie jak i w sąsiedztwie zamieszczanych przez niego treści.
4. Zabronione jest kopiowanie, rozpowszechnianie i modyfikowanie Forum lub jakiejkolwiek jego części bez zgody właściciela, o którą należy wystąpić pisząc na adres stachan@cro.pl
5. W celach porządkowych rejestrowane są adresy IP autorów. Informacje są przechowywane w bazie danych. Skrypt tego forum wykorzystuje cookies do przechowywania informacji. Te cookies nie zawierają żadnych informacji, które zostały podane i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum. Dane te nie będą udostępniane innym podmiotom ani osobom trzecim.
§ 3 Warunki techniczne
1. Wymagania techniczne, które powinien spełnić Użytkownik dla współpracy z systemem Platformy obejmują:
a) w przypadku Użytkowników zalogowanych posiadanie indywidualnego konta poczty elektronicznej e-mail,
b) korzystanie ze sprawnie działającej przeglądarki internetowej.
§ 4 Treści o charakterze bezprawnym
1. Korzystanie z Forum nie może naruszać ogólnie obowiązujących przepisów prawa, zasad współżycia społecznego oraz powszechnie uznanych norm społecznych i obyczajowych, w tym również reguł użytkowania sieci Internet, w tym określonych w kodeksie netykiety.
2. W szczególności w ramach Forum zakazane jest:
- nawoływanie do popełniania przestępstw lub pochwalanie popełniania przestępstw;
- obrażanie uczuć religijnych innych osób poprzez znieważanie publicznie przedmiotu czci religijnej lub miejsca przeznaczonego do publicznego wykonywania obrzędów religijnych;
- znieważanie, pomawianie lub zniesławianie innej osoby, grupy osób, instytucji, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej oraz inne działania godzące w dobra osobiste;
- propagowanie faszystowskiego lub innego totalitarnego ustroju państwa, nawoływanie do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość;
- umieszczanie treści naruszających prawa autorskie osobiste lub majątkowe osób trzecich;
- umieszczanie treści dotyczących lub mających związek z popełnieniem, próbą popełnienia lub przygotowaniem do popełnienia czynu zabronionego;
- poruszanie na forum jakichkolwiek tematów związanych z nielegalnym oprogramowaniem a w szczególności podawanie źródeł z nielegalnym oprogramowaniem, numerów seryjnych lub cracków;
- umieszczanie komentarzy zawierających odnośniki do stron internetowych zawierających złośliwe oprogramowanie lub stron internetowych przeznaczonych do wyłudzania danych (phishing);
- publikowanie zdjęć zawierających nagość lub o charakterze erotycznym.
3. Każdy z Użytkowników, umieszczając jakiekolwiek materiały na Forum, zobowiązany jest posiadać prawo do korzystania z tychże materiałów:
- wszelka odpowiedzialność tytułem naruszenia praw autorskich do zamieszczanych materiałów obciąża tylko i wyłącznie Użytkownika,
- korzystanie z utworów, informacji, danych umieszczonych na Platformie przez Użytkowników odbywać się może tylko i wyłącznie w zakresie dozwolonym przepisami Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83, z późn. zm.),
- zabronione jest kopiowanie utworów lub ich części, a także ich udostępnianie publicznie poza przypadkami wyraźnie dopuszczonymi w ww. ustawie,
- Użytkownik, umieszczając jakiekolwiek materiały będące utworem w znaczeniu ww. ustawy, przekazuje niniejszym właścicielowi Platformy prawo do nieodpłatnego, nieodwołalnego, nieograniczonego czasowo i terytorialnie wykorzystywania przedmiotowych materiałów w szczególności poprzez ich publikowanie na Platformie, utrwalenie, zwielokrotnianie i publikowanie, wprowadzenie do pamięci komputera.
§ 5 Zespół Moderatorski
1. Celem działania Zespołu Moderatorskiego jest utrzymywanie porządku na Forum, w tym przestrzegania niniejszego Regulaminu, a także moderacja dyskusji w poszczególnych wątkach.
2. Zespół Moderatorski składa się z administratorów, moderatorów oraz opiekunów działów, wybranych spośród zarejestrowanych Użytkowników Forum. Poszczególni członkowie Zespołu Moderatorskiego mogą mieć przyznane różne uprawnienia.
3. Zespół Moderatorski jest uprawniony do usunięcia w każdym czasie wszelkich treści pochodzących od Użytkownika, które naruszają postanowienia prawa, Regulamin Forum lub kodeks netykiety.
4. Za naruszanie postanowień Regulaminu Użytkownik może być ukarany ostrzeżeniem, zawieszeniem lub zablokowaniem (zbanowaniem) konta na okres do 30 dni. W przypadku uporczywego naruszania regulaminu lub publikowania reklam bez zgody administracji Forum Zespół Moderatorski może zawiesić lub zbanować konto Użytkownika na okres dłuższy niż 30 dni.
5. Administracja Forum nie ma wglądu w treści przesyłane między Użytkownikami w Prywatnych Wiadomościach. Prywatne Wiadomości nie podlegają moderacji i z zasady nie mogą być przedmiotem zgłoszenia do Zespołu Moderatorskiego. Każdy Użytkownik może samodzielnie wyłączyć możliwość otrzymywania Prywatnych Wiadomości.
6. Członkowie Zespołu Moderatorskiego mogą swobodnie decydować o kierunku dyskusji prowadzonej w poszczególnych wątkach.
§ 6 Zagrożenia związane z korzystaniem z Forum
1. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że korzystanie z Forum niesie ze sobą szczególne zagrożenia związane w szczególności z:
- nieuprawnionym przetwarzaniem i wykorzystywaniem danych osobowych Użytkownika przez osoby trzecie w przypadku udostępnienia takich danych przez Użytkownika w treści komentarza na Forum lub w nazwie Użytkownika Forum,
- wyłudzaniem danych (phishing),
- instalacją złośliwego oprogramowania w wyniku skorzystania z odnośnika odsyłającego do fałszywej strony w sieci Internet,
- korzystaniem z informacji pochodzących od osób nieposiadających wymaganych kompetencji do udzielania informacji danego rodzaju.
§ 7 Korzystanie z Forum
1. Forum służy wyrażaniu indywidualnych opinii Użytkowników i wymianie poglądów oraz prowadzeniu polemiki zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz kodeksem netykiety.
2. Właściciel Forum nie ingeruje w treści postów umieszczanych na Forum, udostępniając jedynie automatyczny mechanizm służący do takiego umieszczania.
3. Użytkownik posiada określone uprawnienia zależne od kilku czynników takich jak np. rejestracja lub jej brak, staż, bieżąco aktywne sankcje oraz historia nałożonych kar, lokalizacja.
4. Użytkowanie Forum jest dobrowolne i bezpłatne, Użytkownik może skasować swoje konto w dowolnym momencie bez podania przyczyny.
5. W uzasadnionych przypadkach posty Użytkownika mogą być publikowane z opóźnieniem potrzebnym na zaakceptowanie treści przez Zespół Moderatorski.
6. Korzystanie z serwerów proxy lub sieci tor może być przyczyną nałożenia sankcji na danego Użytkownika.
7. Zespół Moderatorski może zadecydować o wykluczeniu określonej puli adresów IP z dostępu do Forum.
8. Z ważnych przyczyn, które nie są wyłącznie zależne od woli właściciela Forum, w tym wówczas, gdy jest to uzasadnione poprawą jakości świadczeń, w tym udoskonalaniem funkcjonalności Forum oraz obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa lub siłą wyższą, właściciel Forum zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczania dostępności Forum.
9. Umieszczanie przez Użytkownika na Forum treści reklamowych, promowanie wizerunku osoby prowadzącej działalność zarobkową w związku z taką działalnością oraz prowadzenie działalności zarobkowej przy użyciu Forum bez wyraźnego pisemnego upoważnienia właściciela Platformy jest niedopuszczalne i zabronione.
10. Użytkownik Forum ponosi odpowiedzialność z tytułu naruszenia praw osób trzecich w związku z treściami umieszczanymi przez niego na Forum.
11. Nazwa użytkownika (nick) nie powinna zawierać: słów uważanych za wulgarne, nazw mogących służyć podszywaniu się pod inną osobę lub markę, treści reklamowych.
12. Użytkownik nie może umieszczać na Forum komentarzy:
- niezawierających treści,
- zawierających wulgaryzmy,
- zawierających cudze dane osobowe, w tym linki do stron internetowych zawierających cudze dane osobowe (nie dotyczy to danych osobowych osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, dotyczących tej działalności),
- o treści identycznej w stosunku do komentarzy już umieszczonych na Forum. Zakaz obejmuje również wątki o tej samej treści lub wątki o zbliżonej merytorycznie treści bez uprzedniego sprawdzenia czy wątek o podobnej tematyce już istnieje,
- zawierających odpowiedzi na komentarze umieszczone przez tego samego Użytkownika Forum, w tym występującego pod inną nazwą (tzw. „dyskusje klonów”),
- zawierających prowokacje, ataki personalne i odpowiedzi na ataki,
- zawierających treści, które mogą doprowadzić do pogorszenia zdrowia lub zagrożenia życia innej osoby,
- dotyczących lub mających związek z popełnieniem, próbą popełnienia lub przygotowaniem do popełnienia czynu zabronionego,
13. W przypadku usunięcia postu na Forum, Zespół Moderatorski jest także uprawniony do przeniesienia wszelkich odpowiedzi na dany post (niezależnie od ich zawartości) do działu wątków zamkniętych w części administracyjnej.
14. W zakresie, w jakim nie sprzeciwiają się temu bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w celu i w związku z potrzebą zapewnienia zgodności z Regulaminem i kodeksem netykiety:
- każdorazowe umieszczenie przez Użytkownika postu lub innej treści na Forum należy rozumieć jako zawarcie przez Użytkownika i właściciela Platformy umowy obejmującej udzielenie właścicielowi Platformy przez Użytkownika nieodpłatnej, nieodwołalnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo licencji do korzystania z przekazanych przez Użytkownika treści na polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.2509) oraz wykonywania wyłącznego prawa zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego w zakresie niezbędnym do opublikowania komentarza na Forum oraz zapewnienia zgodności treści z Regulaminem. Każdorazowe przyjęcie uprawnień przez właściciela Platformy może nastąpić w sposób dorozumiany. Postanowienie zawarte w zdaniu poprzedzającym nie stanowi o obowiązku zawarcia umowy licencyjnej przez Użytkownika, a brak udzielenia takiej licencji uprawnia właściciela Platformy do usunięcia danej treści,
- Użytkownik nie będzie wykonywał wobec właściciela Platformy autorskich praw osobistych w stosunku do treści umieszczonych przez tego Użytkownika na Forum, w zakresie niezbędnym do opublikowania postu i innych treści na Forum oraz zapewnienia ich zgodności z Regulaminem.
- w zakresie, w jakim bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, Użytkownik wyraża zgodę na przekazywanie mu przez właściciela Platformy wszelkiej korespondencji związanej z niniejszą Umową za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Użytkownika przy rejestracji konta na Forum.
§ 8 Szczegółowe zasady pisania postów
1. Przed wysłaniem zapytania należy sprawdzić, czy ktoś już nie pytał o to samo - być może odpowiedź jest znana. Sporo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajduje się w dziale FAQ.
2. Zakładając nowy wątek należy nadać mu temat taki, który precyzyjnie określi jego treść.
3. Należy przestrzegać zasad ortografii i gramatyki oraz wyrażać się jasno i zrozumiale używając polskich znaków.
4. Treść nowego postu lub nowego wątku powinna odpowiadać zadeklarowanej tematyce dla danego działu. Należy trzymać się ustalonej tematyki działów, oraz unikać pisania w jednym wątku o różnych sprawach.
5. Wszelkie naruszenia Regulaminu lub netykiety należy zgłaszać do Zespołu Moderatorskiego.
6. Nie wolno upominać innych Użytkowników - od tego są moderatorzy. Zamiast pisać "było", użyj funkcji "szukaj" lepiej podsunąć link do odpowiedzi.
7. Nie wolno cytować postów ze zdjęciami w całości – z cytatu należy usunąć odnośniki do zbędnych zdjęć, pozostawiając tylko zdjęcie, które zamierzamy skomentować.
8. Nie można pogrubić tematu ani wyróżnić go w inny sposób. Nie wolno również napisać tematu wątku WIELKIMI LITERAMI, bo taki sposób pisania oznacza krzyk.
9. Nie należy nadużywać emotikonów ani pisać postów składających się wyłącznie z emotikonów.
10. Niedopuszczalne jest prezentowanie własnych poglądów politycznych i religijnych oraz krytykowanie w jakiejkolwiek formie takich poglądów u innych Użytkowników.
11. Kategorycznie zabrania się dyskutowania o współczesnej polskiej polityce.
§ 9 Postanowienia końcowe
1. Członkowie Zespołu Moderatorskiego mogą łączyć, dzielić lub usuwać wątki oraz przesuwać posty do innych wątków. W przypadku, gdy zmienia się ogólne znaczenie postów, to taka zmiana zostanie odpowiednio opisana w komentarzu moderacji.
2. Członkowie Zespołu Moderatorskiego nie mają obowiązku łączenia, dzielenia, usuwania i innych modyfikacji wątków lub postów na życzenie Użytkownika. W przypadku, gdy Użytkownik chce skasować konto i nie ma możliwości usunięcia treści postów (np. w wyniku bana), to może zwrócić się z wnioskiem do właściciela Platformy w celu przeprowadzenia wyżej wymienionych czynności.
3. Członkowie Zespołu Moderatorskiego nie mają obowiązku reagowania na zgłoszenia Użytkowników zgodnie z treścią tych zgłoszeń. Reakcja na dane zgłoszenie zależy wyłącznie od decyzji Zespołu Moderatorskiego i jest dokonywana w oparciu o indywidualną ocenę danego przypadku.
4. Niedozwolone jest celowe podszywanie się pod innych Użytkowników Forum oraz powszechnie istniejące znaki towarowe, np. poprzez tworzenie podobnych nazw Użytkowników, a także zakładanie kont, których nicki w sposób obraźliwy lub prześmiewczy nawiązują do nicków innych Użytkowników.
5. Niedozwolone jest tworzenie kont służących do obejścia nałożonych ograniczeń w postaci bana lub zawieszenia. W takim przypadku Zespół Moderatorski jest upoważniony do zablokowania wszystkich kont Użytkownika.
6. Na Forum funkcjonuje system oceny postów, który może nie powodować przesunięcia danego tematu na górę listy ostatnio poruszanych wątków. Użytkownik publikując dowolny post akceptuje działanie tego systemu. System oceny postów jest automatyczny.
7. Wszelkie zgłoszenia oraz reklamacje należy przesyłać drogą elektroniczną na adres admin@cro.pl
8. Regulamin Forum może być zmieniony w dowolnym czasie, o czym Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez stosowny komunikat zamieszczony na Forum. W przypadku braku akceptacji zmian, Użytkownik może zaprzestać korzystania z Forum. Korzystanie z Forum po wprowadzeniu zmian w Regulaminie oznacza jego akceptację.
- Góra