napisał(a) mariusz-w » 15.07.2010 06:41
W takim wypadku odpowiada wykonawca robót !
Gdyby co ... na wszelki wypadek ... czego nie życzę !
Do zarządcy należy utrzymanie drogi, usuwanie skutków, np. wichur czy śnieżyc, naprawianie znaków drogowych (ich brak może być przyczyną wypadku), łatanie dziur.
Wniosek o odszkodowanie z OC zarządcy drogi.
Dalsze postępowanie o wypłatę odszkodowania z OC zarządcy drogi może przebiegać dwutorowo. Poszkodowany sam może zgłosić szkodę do swojego ubezpieczyciela pojazdu i wtedy towarzystwo zwraca się do zarządcy drogi. Drugim wyjściem jest zwrócenie się z wnioskiem o odszkodowanie bezpośrednio do zarządcy drogi. Jeśli wybierzemy drugi wariant i już wiemy, kto jest zarządcą drogi, opisujemy zdarzenie i przesyłamy wniosek o wypłatę odszkodowania, w którym podajemy dokładny opis okoliczności i przebiegu zdarzenia z określeniem daty, godziny i miejsca wypadku oraz powstałych uszkodzeń pojazdu. Do wniosku dołączamy: kserokopię dowodu rejestracyjnego samochodu i swojego prawa jazdy; posiadane fotografie miejsca zdarzenia, szkic określający przebieg zdarzenia i przyczyny uszkodzenia pojazdu, w tym kształt, rodzaj i wymiary przeszkody; oświadczenie świadków zdarzenia; informację o wysokości żądanego odszkodowania oraz dokumenty uzasadniające zgłoszone roszczenia np. kosztorys niezbędnej naprawy, oryginały rachunków; informację, w jakim zakresie i w którym towarzystwie jest ubezpieczony pojazd oraz czy wystąpiono o odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia autocasco; protokół Policji lub Straży Miejskiej, jeżeli wezwaliśmy te organy, w którym opisane zostaną okoliczności zdarzenia, uszkodzenia, panujące warunki atmosferyczne i zachowanie kierowcy.
Dokumenty wysyłamy listem poleconym lub za pokwitowaniem składamy osobiście w biurze zarządcy. O odszkodowanie za uszkodzony samochód z powodu złego stanu dróg możemy się jednak ubiegać niezależnie od tego, czy określony zarządca zawarł odpowiednie ubezpieczenie, czy też nie.