napisał(a) piekara114 » 14.07.2024 11:49
AgaGy napisał(a):Patrzę do mojej polisy i widzę, że widnieją tam dwa numery.
Numer alarmowy czynny całodobowo oraz infolinia czynna w określonych godzinach od pon do piątku.
Mam Generali i mam dokładnie tak samo, dwa nr telefonów podane.
W Generali jest zapis (podobnie w Allianz), że w sytuacji nagłej zagrożenia życia ( czyli np. wypadek, utrata przytomności) można samodzielnie wybrać (tzn osoba towarzysząca poszkodowanemu) placówkę medyczną bez powiadomienia ubezpieczyciela, zgłosić sytuację trzeba później w ustalonym terminie (zwykle jest to przedział czasu 24-72h od wystąpienia zdarzenia).
Ubezpieczenia KL ( podobnie jak assistance) też mają różne zakresy ochrony, jak wspomniał grab56 (np jak nie wykupi się chorób przewlekłych a ktodś ma miażdżycę to mogą być problemy z ubezpieczeniem przy zawale serca, nawet jak to nagłe zdarzenie). W assistance, holowanie do 1500km czy auto zastępcze, też czasem są ograniczenia ( np. tylko po wypadku, lub max dwa razy w okresie ubezpieczenia). Warto przed wybraniem oferty bardzo dokładnie przeczytać owu i załączniki do nich (np. wykaz chorób nieobjętych ochroną, np. często ubezpieczenie nie obejmują przedwczesnego porodu czy konsultacji ginekologicznej jesli jedzie się po 28/30 tyg ciąży).