napisał(a) abra dab » 22.06.2012 13:49
1. subaru outback - jesli nie przeszkadza ci brka regulacji kierownicy. kapitalne zawieszenie, fajne silniki zwłaszcza trzylitrowa benzyna pod gaz. Choć problematyczna w serwisie bo do rozrzadu trzeba wyciągać silnik. Koszty utrzymania wysokie ale prowadzenie - mniam
2. audi allroad c5 - zawieszenie pneumatyczne, fajny kompromis między osobówką a terenó∑ka. tak outback jak i allroad mają prawdziwy napęd na cztery koła. wysokie koszty serwisy - głównie ze względu na miechy i kompresor do miechów i silnik 2,5 tdi. Szukaj silników z kodem zaczynającym się na B np. BAU
3. volvo xc90 - duże wnętrze (bo motor poprzeczny), popularny w wersji siedmioosbowej, spory bagażnik, przyzwoite silniki 2,5 D, 2,5 T i 2,9T. Uwaga na skrzynie biegów. Zawieszenie raczej na autostrady niż na kręte drogi czy teren. 4X4 to Haldex pierwszej generacji, dołączany tył w razie potrzeby. Lepsze niż nic ale to nie quattro
4. bmw x5 - fajna bryła, bardzo fajnie trzyma drogę. świetny silnik 3.0 D 218 koni (była też opcja 184). Choć gdybym miał kupować to szukałbym wersji V8 4,6is - z tym motorem auto lata nie jeździ. Oczywiście pod gaz.
Duży silnik w opcji LPG oznacza porównywalne koszty utrzymania jak 2 litrowy diesel.
Na temat Land Rovera się nie wypowiem - bo znam tylko opinie z drugiej i trzeciej ręki.
Wszystkie szczegóły ustalisz na forach: subaruklub, audiklub, bmw-klub, volvoklub.