Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiedników:)

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 16.12.2014 22:06

woka napisał(a):SUV to chyba też terenówka

Nie :)

woka napisał(a):jestem zagorzałym przeciwnikiem terenówek, jednak powoli zaczynam (jakby) zastanawiać się nad swoim zdaniem. Mam swoje przemyślenia.

A jeździłeś?
Trochę jeździłem teraz samochodem dziecka i frajda z tego była - jak jazda gokartem mniej więcej :)
Gorzej z żoną, która przyzwyczaiła się wygodnie wsiadać, wysiadać i jechać, czego jej Almerka nie zapewniała.
Z przyjemnością wróciłem do SUVa raz, że lepiej się parkuje, dwa, przestali mi zajeżdżać drogę, co przy śliskiej nawierzchni ma niebagatelne znaczenie na spokojność jazdy :D
Palenie podobne, dynamika jazdy też, ale komfort nieporównywalny.
Jeden warunek - jak nie musicie, to nie kupujcie z napędem 4x4, bo to tylko większa waga, spalanie, koszty obsługi, mniejsze osiągi, a ten 4 x 4 użyjecie może z raz w życiu, jak będziecie chcieli sprawdzić, czy działa :D
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 16.12.2014 22:08

Chyba, że to stały napęd...
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 16.12.2014 22:13

Bocian napisał(a):Chyba, że to stały napęd...

Czyli jaki? Blokowane mosty? To tylko w terenówkach i to czasami.

SUV-y mają dołączany jeden most i podział mocy, co nie zmienia tego, że to waży, obciąża napęd spowalniając samochód, zwiększa spalanie, podnosi koszty eksploatacji a potrzebne jest jak zającowi dzwonek, bo i tak nowym samochodem nie wjedziesz na nic bardziej dzikiego, niż trawnik.

Napęd na jedną oś wystarcza, a komfort jazdy jest nieporównywalny.

Acha, napęd na 4 pomaga w czasie jazdy jak się samochód ślizga na zakręcie, ale to występuje, jak za szybko wejdziesz w zakręt, a przy 4x4 to nie grozi ;)
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 16.12.2014 22:19

weldon napisał(a):
Bocian napisał(a):Chyba, że to stały napęd...

[color=#800000]Czyli jaki? Blokowane mosty? To tylko w terenówkach i to czasami.


Chyba żartujesz :) Jest wiele samochodów osobowych z takim napędem.
krakuscity
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 7920
Dołączył(a): 11.08.2003
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) krakuscity » 16.12.2014 22:19

weldon napisał(a):
Bocian napisał(a):Chyba, że to stały napęd...

[color=#800000]Czyli jaki? Blokowane mosty? To tylko w terenówkach i to czasami.

Nie wiem jaki ale SUVy Subaru maja stałe napędy.
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 16.12.2014 22:24

krakuscity napisał(a):
weldon napisał(a):
Bocian napisał(a):Chyba, że to stały napęd...

[color=#800000]Czyli jaki? Blokowane mosty? To tylko w terenówkach i to czasami.

Nie wiem jaki ale SUVy Subaru maja stałe napędy.

Wszystkie modele Subaru mają stały napęd na 4 koła.
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 16.12.2014 22:25

weldon napisał(a):
Acha, napęd na 4 pomaga w czasie jazdy jak się samochód ślizga na zakręcie, ale to występuje, jak za szybko wejdziesz w zakręt, a przy 4x4 to nie grozi ;)[/color]

Hłe, hłe, też dobry żart :)
Mylisz chyba stały napęd z napędem 4L.
MRK
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3858
Dołączył(a): 01.08.2011
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) MRK » 17.12.2014 00:52

weldon napisał(a):Acha, napęd na 4 pomaga w czasie jazdy jak się samochód ślizga na zakręcie, ale to występuje, jak za szybko wejdziesz w zakręt, a przy 4x4 to nie grozi ;)


Te, pośród których wybieram, mają przeważnie 4x4, więc jeśli chcę któregoś z nich - nie ma wyjścia.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 17.12.2014 07:05

weldon napisał(a):
SUV-y mają dołączany jeden most i podział mocy, co nie zmienia tego, że to waży, obciąża napęd spowalniając samochód, zwiększa spalanie, podnosi koszty eksploatacji a potrzebne jest jak zającowi dzwonek, bo i tak nowym samochodem nie wjedziesz na nic bardziej dzikiego, niż trawnik.

Napęd na jedną oś wystarcza, a komfort jazdy jest nieporównywalny.

Acha, napęd na 4 pomaga w czasie jazdy jak się samochód ślizga na zakręcie, ale to występuje, jak za szybko wejdziesz w zakręt, a przy 4x4 to nie grozi ;)[/color]


Poczytaj może najpierw zamiast się kompromitować. :wink:


http://xurl.pl/a1p8

Na zakręcie jak już zacznie się ślizgać, to napęd 4x4 nie uchroni Ciebie od zwiedzenia pleneru.

I kilka postów człowieka, który w przystępny sposób zawiłości 4x4 wyjaśnił.

http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668
Z
Cromaniak
Posty: 2931
Dołączył(a): 29.04.2007
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) Z » 17.12.2014 07:18

nie jestem znawcą napędów lecz odczuwam znaczną różnicę gdy mojemu wszystkie łapy zapnę i nie chodzi mi tylko o zimę ponieważ nawet przy dobrej przyczepności ciężko jest przenieść 170 kucy na ośkę(rwie przód)
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 17.12.2014 07:25

Mówimy o stale zapiętym napędzie 4x4 a nie tych protezach z Haldexem.
garbowski
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3632
Dołączył(a): 30.12.2013
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) garbowski » 17.12.2014 07:37

..jeździłem sporo Nissanem Patrolem z 3 litrowym silnikiem, ze wszystkimi bajerami odnośnie przeniesienia napędu..jakieś blokady, przełączniki. Pewnie to dobre jak ktoś lubi w teren pojechać i trochę się pobawić. Widziałem takiego samego w Bieszczadach pod knajpką..tylko .ślady po wycieraczkach było widać :mrgreen: Jak dla mnie jedyna zaleta to wsiadanie i wysiadanie z tego autka. Nogi na dół i wysiadasz..nie to co w moim okularze gdzie jeszcze trochę i trza będzie wołać kogoś do pomocy przy wysiadaniu. Na lód, jak pisał Andrzej..chyba tylko kolce w oponach dadzą radę... .żadna elektronika czy 4x4 nie uchronią przed oglądaniem świata z pozycji głową w dół... :? . No i jak popada czy niech się breja za śniegu zrobi na drodze to spróbujcie toto wyhamować..choćby awaryjnie bo pani przed Wami nagle zachciało się wyhamować bo koleżankę zobaczyła...niestety masa robi swoje i trochę moich włosów w podsufitce zostawiłem. O kosztach napraw (zawieszenia), ich jakości oraz wiedzy mechaników z serwisu..mógłbym cały watek zapisać..
weldon
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 39917
Dołączył(a): 08.07.2009
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) weldon » 17.12.2014 08:29

Bocian napisał(a):Chyba żartujesz :) Jest wiele samochodów osobowych z takim napędem.
Na jedną oś? Od metra :D
FUX napisał(a):Na zakręcie jak już zacznie się ślizgać, to napęd 4x4 nie uchroni Ciebie od zwiedzenia pleneru.

Teoretyk-gawędziarz? ;)
W Niwie mi pomagał. Ale Niwa była terenowa, w przeciwieństwie do wymienionych SUVów. Pojeździj, zamiast czytać.

Z napisał(a):odczuwam znaczną różnicę gdy mojemu wszystkie łapy zapnę

To oczywiste, że masz lepszą przyczepność przy dzielonym napędzie na dwie osie.
Tylko pytanie, czy podnosi to komfort jazdy i czy nie przenosi się na zwiększone spalanie oraz zmniejszenie osiągów.
U mnie różnica między napędem na jedną, a na dwie osie to około 200 kilogramów, co wyraźnie widać po sposobie jazdy obu samochodów.
Tak naprawdę to napęd 4x4 jest przereklamowany, bo raz, że mało kto jeździ po terenie, gdzie będzie taki potrzebował, dwa, to nie jest tylko kwestia napędu, ale całego zawieszenia, trzy - opony.
Niektóre firmy już dawno odeszły od tego anachronizmu w samochodach poruszających się po mieście. Ja, dzięki dużym kołom i dużemu momentowi wjeżdżam w 99% zasp, kałuż i podjeżdżam pod wszystkie krawężniki, jakie spotkam w mieście i nie odczuwam w związku z tym dyskomfortu.

FUX napisał(a):Mówimy o stale zapiętym napędzie 4x4 a nie tych protezach z Haldexem.

Nie, mówimy o SUVach, bo nie wydaje mi się, żeby MRK wśród wymienionych samochodów poszukiwał czegoś do jazdy po bezdrożach Bieszczad, tylko potrzebuje wygodnie jeździć. A w tym przypadku - moja rada - lepiej poszukać czegoś wygodnego, króla krawężników, takiej kanapy na dużych kołach, idealnej do jazdy po mieście i doskonałej na autostrady, niż czegoś, co będzie ociężałe i kosztowne w eksploatacji.
MRK napisał(a):Te, pośród których wybieram, mają przeważnie 4x4, więc jeśli chcę któregoś z nich - nie ma wyjścia.
No to po ptokach :) Niemniej nie spodziewaj się jakichś rewelacji po tym znaczku na tylnej klapie :)
Mi, bez względu na porę roku, na krótkiej trasie, około 12-14 kilometrów, pali około dychy. Na trasie spada do ośmiu, ośmiu i pół, w zależności od tego, jak depnę na autostradzie. Takie same z napędem na 4 koła palą podobnie, ale o przyśpieszeniu albo prędkości to mogą pomarzyć. Znajomy na starej CRV benzynie jeżdżąc podobnie - też krótkie odcinki w mieście - twierdzi, że potrafi zejść do czternastu na sto :) X-Trail 2.0 benzyna na tej samej trasie opóźniał mnie, bo przy tej samej prędkości co moja zrobił mu się wir w baku i musiał tankować :)
Coś za coś. Większa waga wymaga większej mocy i większego spalania.

garbowski napisał(a):jeździłem sporo Nissanem Patrolem
No ale to chyba ostatni z tych na sztywnej ramie zaliczany do terenowych, a nie do SUVów? Ciężko porównać jedne do drugich, bo wystarczy złe opony założyć i trzeba SUVa wyciągać z płytkiej nawet kałuży :D
Tego CRV tak wyciągałem, bo mu się zachciało przez strumyk na skuśke jechać :)
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 17.12.2014 08:36

weldon napisał(a):
FUX napisał(a):Na zakręcie jak już zacznie się ślizgać, to napęd 4x4 nie uchroni Ciebie od zwiedzenia pleneru.

Teoretyk-gawędziarz? ;)


Praktyk.
Od wielu lat korzystający z aut z permanentnym 4x4.

Link do pogłębienia wiedzy podałem, więc możemy wrócić, jak przyswoisz. :wink:
woka
Koneser
Posty: 5458
Dołączył(a): 20.07.2003
Re: Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiednik

Nieprzeczytany postnapisał(a) woka » 17.12.2014 09:06

MRK napisał(a):Podziel się tym zdaniem, nad którym się zastanawiasz:).

Już Crakuscity ujął to zdanie w swojej wypowiedzi. Ponoć łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie. Tą inspirację "sprzedał" mi młody i lekko znajomy człowiek, podczas przypadkowej rozmowy na temat samochodów. Otóż jego ojciec na stare lata kupił sobie ...chyba Vitarę. Ponoć szczęśliwy jakby 6 w lotto wygrał. Ma problem z "krzyżami".
Ja może nie mam aż takich problemów z tym kręgosłupem ale jakieś są, a lekarz mówi, że .... lepiej już było. Więc ....
Wizualnie wszelkich SUV i tym podobnych - nie cierpię, nie znoszę, .....
Do tej pory myślałem: nie mam gospodarstwa rolnego, nie mieszkam na wsi, nie mam potrzeby transportu czegoś tam ..... to po cholerę mi samochód farmera ?
Mam dom na wsi, dojazd drogą kamienistą i czasami zdarza mi się lekkie przytarcie osłony silnika. Jakbym miał ciut wyższy byłoby dobrze. Droga nie jest moja, moim zdaniem należałoby ją wyrównać jakimś kamieniem "tłuczniem" ale nikt z miejscowych nie chce percypować w kosztach. Ich traktory przejadą ..... Ot, i z tego powodu mam te przemyślenia. :wink:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Do właścicieli SUV-ów, tudzież miejskich ich odpowiedników:) - strona ...
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone