napisał(a) michael_tureck » 03.07.2011 09:17
Jeżeli małżonek wpada w furię (niezrównoważenie psychiczne) i nie chce jechać do Chorwacji bo paliwo nie wiadomo jakie nalać to należy.... ZMIENIĆ MAŁŻONKA !
A poważnie: Jeżdżę dieslami od zawsze i pracuję w motoryzacji (salon pewnej francuskiej firmy
nie bede robił reklamy). Silniki diesla nowej generacji oparte są o strukturę Common Rail co rzeczywiście powoduje że nie można lać do tego wszystkich paliw (tak jak w przypadku starych diesli które jeździły na oleju z biedronki, na B100 i innych tego typu wynalazkach), ale jednocześnie zwykły diesel wszystkich sieciowych stacji benzynowych w Europie Zach. jest jak najbardziej dobry. Obecnie jeżdżę D4D toyoty na zwykłym paliwie z Bliski mam zrobione 100 tys km i nic się nie dzieje.
Jedyne na co trzeba uważać to na paliwa typu Bio z zawartością bioestru metylowego (paliwo rolnicze tzw.) w polsce występujące właśnie na bliskiej pod nazwą B100 - to paliwo ponoć nie nadaje się do napędu nowoczesnych Common Raili i producenci w swoich specyfikacjach technicznych paliwa nie biorą odpowiedzialności za jego stosowanie. Dlaczego napisałem "ponoć" ? Bo mój kolega jeździ identycznym jak mój 2,5 D4D Toyoty od dawna na tym paliwie i mówi że nic się nie dzieje
ale to już jak wiadomo każdy na swoje ryzyko dokonuje prób....
CO do paliw premium to dołączam się do głosów z tego forum: nie ma sensu tego kupować, zwykły olej napędowy wystarczy.