Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Diesel w Cro

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Kichol
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 331
Dołączył(a): 13.07.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kichol » 30.06.2011 09:54

Paliwa, poza jakimiś dziadowskimi stacjami, są w zasadzie takie same - roznice sa minimalne.
Czesto ludzie pisza ze na zachodzie im nagle auto spaliło na ich paliwie litr mniej na setkę...wynika to nie z jakosci paliwa ale z jakości dróg i ruchu po nich. Tam jezdzi sie wolniej (przestrzega przepisów) i bardziej płynnie.

Ostatnio będąc w Niemczech i poruszając sie po Kolonii spalanie miałem o 1,2 l nizsze niz w Poznaniu, a wydawało mi sie ze korki na zachodzie były wieksze. No ale w miescie 60 km/h na godz. nie przekraczałem, bo WSZYSCY jechali wolno i równo - to sie dostosowywałem do większości ;)
velmo
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 34
Dołączył(a): 16.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) velmo » 30.06.2011 11:26

Kichol napisał(a):Ostatnio będąc w Niemczech i poruszając sie po Kolonii spalanie miałem o 1,2 l nizsze niz w Poznaniu, a wydawało mi sie ze korki na zachodzie były wieksze.


Nie wiem jak sie jezdzi w Poznaniu ale roznica miedzy 7L a 13.5L to chyba nie jest dowod na to ze korki w cro sa jakies ....hm milsze.
zastrzegam temat z przed paru lat dotyczyl lpg, fiata sieny, teraz scenic dci roznica nie zauwazalna.
Kichol
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 331
Dołączył(a): 13.07.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Kichol » 30.06.2011 12:39

velmo napisał(a):
Kichol napisał(a):Ostatnio będąc w Niemczech i poruszając sie po Kolonii spalanie miałem o 1,2 l nizsze niz w Poznaniu, a wydawało mi sie ze korki na zachodzie były wieksze.


Nie wiem jak sie jezdzi w Poznaniu ale roznica miedzy 7L a 13.5L to chyba nie jest dowod na to ze korki w cro sa jakies ....hm milsze.
zastrzegam temat z przed paru lat dotyczyl lpg, fiata sieny, teraz scenic dci roznica nie zauwazalna.


No z LPG to zawsze były cyrki.
Słynne juz w Polsce roznice pomiedzy stacjami LPG - teraz nie pamietam dokładnie ale chodziło o szczegóły w nazwie. Jakoś tam nazwana odpowiednio stacja nie była kontrolowana i nie podlegała wszystkim obostrzeniom...
michael_tureck
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 100
Dołączył(a): 22.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) michael_tureck » 03.07.2011 09:17

Jeżeli małżonek wpada w furię (niezrównoważenie psychiczne) i nie chce jechać do Chorwacji bo paliwo nie wiadomo jakie nalać to należy.... ZMIENIĆ MAŁŻONKA !
A poważnie: Jeżdżę dieslami od zawsze i pracuję w motoryzacji (salon pewnej francuskiej firmy ;-) nie bede robił reklamy). Silniki diesla nowej generacji oparte są o strukturę Common Rail co rzeczywiście powoduje że nie można lać do tego wszystkich paliw (tak jak w przypadku starych diesli które jeździły na oleju z biedronki, na B100 i innych tego typu wynalazkach), ale jednocześnie zwykły diesel wszystkich sieciowych stacji benzynowych w Europie Zach. jest jak najbardziej dobry. Obecnie jeżdżę D4D toyoty na zwykłym paliwie z Bliski mam zrobione 100 tys km i nic się nie dzieje.
Jedyne na co trzeba uważać to na paliwa typu Bio z zawartością bioestru metylowego (paliwo rolnicze tzw.) w polsce występujące właśnie na bliskiej pod nazwą B100 - to paliwo ponoć nie nadaje się do napędu nowoczesnych Common Raili i producenci w swoich specyfikacjach technicznych paliwa nie biorą odpowiedzialności za jego stosowanie. Dlaczego napisałem "ponoć" ? Bo mój kolega jeździ identycznym jak mój 2,5 D4D Toyoty od dawna na tym paliwie i mówi że nic się nie dzieje :D ale to już jak wiadomo każdy na swoje ryzyko dokonuje prób....
CO do paliw premium to dołączam się do głosów z tego forum: nie ma sensu tego kupować, zwykły olej napędowy wystarczy.
Klamer75
Odkrywca
Posty: 71
Dołączył(a): 15.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Klamer75 » 03.07.2011 09:46

Zgadzam się z przedmówcą.
Lałem do mojego 2 letniego diesla normalny olej napedowy w Chorwacxji, w Polsce. Próbowałem paliwa typu Premium. Na 1 i na 2 samochód jeżdzi tak samo, pali tyle samo średnio 6L na 100km.
Jedyne co robie na przegladach to wymieniam filtr paliwa co te 20kkm przeglądowe niż co 60kkm jak jest w instrukcji, wychodząc z założenia że te 75 zł mnie nie zbawi.
Poprzednia strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone