Najpierw o przygotowaniach (ten kilkuletni proces decyzyjny litościwie pominę milczeniem i skupię się na już realnym planowaniu).
Generalnie, największy problem polegał na tym, że chciałam WSZYSTKO. Istrię, wyspy, Dalmację, kemping, apartament, jak najwięcej zróżnicowanych krajobrazów, życie podwodne, atrakcje dla Młodego oraz ciszę i spokój dla siebie, po męczącym roku. Nie do pogodzenia? No w stu procentach pewnie, że nie, ale plan ukształtował się następująco:
- Salzburg zamiast utraconych rezerwacji w Słowenii - tysz piknie, a do tego w gratisie, bo pobyt u rodziny
- tydzień na Pagu na kempingu Strasko w ramach zapewniania atrakcji dla Młodego (gdzie miał te atrakcja to insza inszość, będzie o tym więcej we właściwej części...)
- tydzień na Bracu, w Sutivanie konkretniej, w ramach poszukiwania spokoju.
- po drodze tam i nazad jeszcze nocleg u przyjaciół pod Monachium (mieszkamy na północy Polski, drogi na raz sobie nie wyobrażam, zwłaszcza że jestem jedynym kierowcą), a z powrotem jeszcze dodatkowo zwiedzanie Splitu i nocleg w Karlovacu.
Jak było? Zarąbiście. Bałam się, że tak się nakręciłam, że na miejscu się zawiodę. Nic podobnego. Zawiodła mnie tylko trochę rodzina, odmawiając włóczenia po wertepach, więc nie zobaczyłam wszystkiego, co chciałam, no ale w sumie to bardzo dobrze - trzeba coś zostawić na kolejny raz
No to lecim!
W ostatni piątek czerwca Młody miał odebrać świadectwo, i w sobotę mieliśmy ruszać. (Edytuję, bo zapomniałam - przesunęliśmy wyjazd na niedzielę, bo rano trzeba było lokal wyborczy jeszcze zaliczyć!) Trochę nie wyszło, zakończenie roku przesunięto na poniedziałek, więc paska nie zobaczył (ani na świadectwie, ani na tyłku
), sobotę poświęciliśmy na zakupy, częściowe pakowanie (Dacia Logan MCV bez bagażnika na dachu była pewnym wyzwaniem, zważywszy na mnogość sprzętu kempingowego oraz koło zapasowe zajmujące dodatkowo miejsce, bo w miejscu koła jeździ butla z gazem, ale ja uwielbiam bagażnikowy tetris) i - haha - odpoczynek przed podróżą.