Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Dalmacja - wiatr

Wybieracie się do Chorwacji, ale macie wątpliwości odnośnie pogody? Czy nie będzie za zimno lub za gorąco? Jak inni znieśli chorwacki klimat?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
rodzynpatryk
Croentuzjasta
Dalmacja - wiatr

Nieprzeczytany postnapisał(a) rodzynpatryk » 21.08.2023 00:09

Witajcie!
Od tygodnia jestem w Mimicach i już w pierwszą noc obudził nas bardzo silny wiatr (chowaliśmy wszystko z balkonu :glupek: ), który pojawia się każdej nocy. Poprzednio (tj. 08.2015 Makarska, 08.2016 Mimice) nie przypominam sobie, aby w nocy tak wiało. Wczoraj z ciekawości zacząłem czytać i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, czy jest to jakieś "normalne" zjawisko w tym rejonie. Internet przytoczył pełno artykułów na temat wiatrów w tej części Europy, ale nie znam się na tym za bardzo i niewiele mi to dało. Poza tym, nie potrafię określić kierunku tego wiatru więc opis mało mi daje... :? jedyne informacje, jakie mi pasują, że może to być "wiatr dobrej pogody" lub "nocne wiatry", ale nie wiem czy coś takiego w ogóle występuje. :roll:

Dlatego przychodzę do Was, drodzy Forumowicze i myślę, że ktoś z Was będzie mi w stanie odpowiedzieć - co to jest za wiatr w Dalmacji? :)
stachan
Koordynator forum

Nieprzeczytany postnapisał(a) stachan » 21.08.2023 04:49

Pierwsze wyniki z Google :mg:

Bura wraz z sirocco, jest głównym wiatrem na Adriatyku od września do maja. Jest to zimny i suchy wiatr, wiejący z północnego wschodu. Zaczyna się nagle i wieje porwiście w kierunku morza. Ogólnie bora jest tworzona przez układy ciśnienia atmosferycznego zlokalizowane w Europie Środkowej i nad Morzem Śródziemnym.