Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Czy klimatyzacja w samochodzie jest niezbędna?

Miejsce na najczęstsze pytania i rady dla osób początkujących i zapoznających sie z realiami wyjazdu do HR. Jeśli jedziesz pierwszy raz, nie wiesz co zabrać, jaką trasę wybrać ... to tutaj szukaj pomocy.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 16.09.2009 19:21

mpi napisał(a):
nosekdomin napisał(a):Problem parujących szyb to filtr przeciwpyłkowy i zakurzone wnętrze, ponieważ w kurzu zatrzymuje się wilgoć.... Jeśli już pojawił się przykry zapach to klima już wyhodowała grzybki i drobnoustroje.


Chyba to już było wyjaśnione, nie rozumiem ludzi, którzy nie przeczytają wszystkich wypowiedzi i głoszą swoje teorie...


A ty co?? Na moderatora na tym forum startujesz??

mpi napisał(a):
nosekdomin napisał(a):Problem parujących szyb to filtr przeciwpyłkowy i zakurzone wnętrze, ponieważ w kurzu zatrzymuje się wilgoć.... Jeśli już pojawił się przykry zapach to klima już wyhodowała grzybki i drobnoustroje.


Chyba to już było wyjaśnione, nie rozumiem ludzi, którzy nie przeczytają wszystkich wypowiedzi i głoszą swoje teorie...

nosekdomin napisał(a):Żeby nikogo wprost nie obrażać napiszę tak:
My Polacy jesteśmy tak głupi ze chcielibyśmy mieć klimę bez wydatków.


Myślę, że to nie dotyczyło mnie, skoro cytujesz moje wypowiedzi? Jeśli jednak dotyczyło mnie, to ja bym powiedział tak żeby nie obrażać nikogo: My Polacy jesteśmy na tyle głupi, że nie potrafimy doczytać całego wątku ale na siłę wtrącamy swoje teorie.


Co do napełniania klimy co rok: jakiś czas temu sprzedałem 10 letniego passata, klima w nim nigdy nie była napełniana - chłodziła bardzo dobrze. Następny właściciel, pomimo że wszystko było ok pojechał napełnić klimę i od tamtej pory rzeczywiściwe musi napełniać co rok :D bo mu rozszczelnili. Cały czas teraz marudzi, że niepotrzebnie dotykał cośco było sprawne.
No chyba że te porady dotyczą jeszcze starszych aut?


ojojoj kolego obrażalski właśnie chodziło mi o Ciebie!!!
Bo jak to się przed chwilą pochwaliłeś sprzedałeś 10cio letniego Passacika w którym nigdy nienapełniłeś klimy... No jest sie czym pochwalić. A teraz jeździsz mercedesem i nie zmieniasz oleju? To lepiej go nie zmieniaj, bo jak zmienisz, to będziesz musiał robić tak najpóźniej co rok.

Dodając swoje mądrości(które może gdzieś tam były już zapisane, a ja o tym nie wiem): to napełnianie klimy to nie tylko wpuszczanie świeżego czynnika w właściwej ilości, ale też razem z czynnikiem oleju. Pewnie nowy nabywca tego kultowego auta pojechał do oszczędnego serwisu i dostał czynnik bez oleju i stąd nieszczelności...

i na siłę nikomu nic nie wtrącam synu :wink: :wink:
Ostatnio edytowano 16.09.2009 19:38 przez nosekdomin, łącznie edytowano 1 raz
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 16.09.2009 19:27

MWN napisał(a):
nosekdomin napisał(a):
MWN napisał(a):To uchyl kiedyś tę szybę na 2-3 cm przy 200 kmh


:lol: :lol: :lol:
Tak szybko jechałeś na wakacje!!!
Kurcze a ja jechałem przez Niemcy przykładne 130 km/h
:cry:


Gdybyś był w Niemczech to wiedziałbyś, że tam NIE MA ograniczenia na autostradach do 130. Pomyliłeś z PL!


Ja pierdyle...
rzeczywiście .... nie wiedziałem....
może rzeczywiście jechałem przez Czechy :cry:

a tak na poważnie to wybrałem tę prędkość świadomie, ponieważ mam też kategorię "D" z kursem na przewóz osób. Co prawda nie jeździłem krążownikiem dalekobieżnym po europie (chodzi o autobus). Ale mam na tyle doświadczenia i rozumu że dostosowałem prędkość do warunków auta z obciążeniem tak aby jechać i dojechać i spalić dość mało paliwska. Golf V na oponach o szerokości 195 nie wyhamuje ani nie zapewni bezpiecznego awaryjnego manewrowania co Passat albo A6 z większymi hamulcami i oponami minimum 205-215 szerokości.

MWN napisał(a):"Przykładne" skojarzyło mi się z "przykładnie dozwolonym". Bo jest w Niemczech pojęcie prędkości zalecanej, która wynosi właśnie 130 kmh. Ale w zasadzie to dyskusja bez sensu...


Sorry za ostre słowa kolego... :wink:

Kierowałem się spalaniem i bezpieczeństwem, stąd ta prędkość, na jednym odcinku hulałem 170km/h ale paliwo ciekło za szybko :twisted:
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 17.09.2009 09:18

nosekdomin napisał(a):A ty co?? Na moderatora na tym forum startujesz??


nie startuję

nosekdomin napisał(a):ojojoj kolego obrażalski właśnie chodziło mi o Ciebie!!!


ja się nie obrażam tylko śmieję z Ciebie, że nie potrafisz nawet przeczytać wątku dokładnie a już z wyciągniętym jezykiem stukasz w klawiaturę

1. komentujesz mój tekst swoją opinią, że parujące szyby po wyłączeniu klimy w aucie w czasie deszczu są winą tego, że "my Polacy.....". Pytanie: jak mam człowieku napełnić klimę co roku jak mi szyby zaparowały w ten sam dzień co wyjechałem z salonu co zostało wyjaśnione Vazylowi???. Nie kontynuowałem tego tematu ponieważ zrozumiałem, że może on i ja mamy inną definicję zaparowanej szyby i po co niepotrzebnie dyskutować? Ale Ty musisz być mądrzejszy - nawet nie przeczytasz problemu a już nasz rozwiązanie. Hahahahahaha
Sam więc widzisz że nia mam na co się obrażać, a jedynie smiać :lol:

2. napełnianie klimy to nie tylko wpuszczanie świeżego czynnika w właściwej ilości, ale też razem z czynnikiem oleju - tak sobie tłumacz :P
Robiąc przegląd zawsze stoję w ASO przy mechaniku i widzę, że np. wyjmuje nową bańkę oleju i go wlewa. Pytanie tylko czy Ty widzisz, czy ten sam czynnik który Ci wypompują z klimy nie jest z powrotem wpompowany?
Życzę Ci owocnych przeglądów klimy dokonywanych co roku... :P


a tak na koniec:

nosekdomin napisał(a):
Dodając swoje mądrości(które może gdzieś tam były już zapisane, a ja o tym nie wiem)


może były, może nie były - co mnie to obchodzi, ważne żeby coś napisać, kogoś skrytykować a czy napiszę w temacie czy nie to już nieważne. Sam o sobie opinię przedstawiasz...
Ostatnio edytowano 17.09.2009 09:33 przez mpi, łącznie edytowano 1 raz
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 17.09.2009 09:22

następnym razem zapoznaj się z całym tematem który komentujesz bo pewnie nawet nie wiesz kiedy te szyby parują ale odpowiedzieć musisz...

i proszę - nie cytuj już mnie ani nie odpowiadaj...
adamk3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1282
Dołączył(a): 31.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) adamk3 » 17.09.2009 10:05

pasażer
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3391
Dołączył(a): 07.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) pasażer » 17.09.2009 12:28

nosekdomin napisał(a):napełnianie klimy to nie tylko wpuszczanie świeżego czynnika w właściwej ilości, ale też razem z czynnikiem oleju


mpi napisał(a):Robiąc przegląd zawsze stoję w ASO przy mechaniku i widzę, że np. wyjmuje nową bańkę oleju i go wlewa. Pytanie tylko czy Ty widzisz, czy ten sam czynnik który Ci wypompują z klimy nie jest z powrotem wpompowany?

mpi gdzie serwisant wlewa ten olej? Wszystko wymienia się automatycznie. Urządzenie samo dawkuje odpowiednią ilość oleju i czynnika. Resztki czynnika z układy wypompowuje się (odzyskuje), po czym filtruje i uzupełnia.
Tak mi powiedziano przy wymianie i podobnie znalazłem tu.
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 17.09.2009 13:59

miałem na myśli wymiane oleju silnikowego - to było odwołanie się do wypowiedzi tego noska czy jak mu tam. O przeglądzie klimy napisałem w następnym zdaniu. Odniosłem się do wymiany oleju silnikowego bo on coś tam pisał o tym w jakimś urojonym mercedesie.

Druga sprawa to słusznie zauważyłeś, że czynnik filtrują czy cokolwiek z nim robią a następnie wtłaczają ten sam, ewentualnie dołożą trochę nowego. No ale niektórzy (kilka postów powyżej) twierdzą, że na przeglądach wtłaczają im nowy - świeży... a ile Ci jeszcze naubliża przy tym...
Dlatego właśnie wykorzystałem tego jego mercedesa i podałem przykład - olej silnikowy kiedy mi wymeniają widzę że wlewają nowy - to co się dzieje w urządzeniu nie widzisz. Nie wiesz na ile jest sprawne i jak dobrze filtruje itp. itd...

Każdy ma swoje zdanie - moje jest takie że na przeglądach klimatyzacji jestesmy naciągani, kogos innego moze byc inne jednak to nie jest powód żeby w takim momencie zrobić z siebie wielkiego i odważnego kozaka internetowego i komuś ubliżać - tym bardziej jeśli nawet nie przeczytamy co on wcześniej napisał.

Jeszcze raz napiszę:
Ktoś kilka stron wcześniej napisał że nie jest zalecane 100% trasy jechać z klimą - więc ja odpisałem że nie wyobrażam sobie w trasie np w nocy lub w deszczu wyłączać klimę bo wtedy zaczynają szyby parować. Potem wyjaśniłem że tak samo było w samochodach używanych oraz w dwóch nowych. Jak jeżdzę bez klimy w deszczu jest ok, jak jeżdze na klimie i ją wyłączę w tym momencie zachodzą szyby i jeszcze nie spotkałem auta które tak by się nie zachowywało.
Niektórzy potrafią z całej wypowiedzi zrozumieć tylko dwa wyrazy: szyby i zaparowane. Podają czynniki które powodują parowanie szyb w każdych warunkach (a nie po wyłączeniu klimy w wilgotne dni). Do tego dołożą teorie że klima nie serwisowana (chociaż wcześniej napisałem że zaraz po wyjechaniu z salonu) i jeszcze od głupków nawyzywają.

Ja ze swojej strony zamykam temat parujących szyb, ponieważ nie chce mi się za każdym razem wyjaśniać o co chodzi ludziom którzy i tak mają wszystko w d.... ie, nie chce im się nawet 2 stron przeczytać żeby zapoznać się z tematem w którym zabierają głos bo na celu mają tylko naubliżać.
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 17.09.2009 19:35

Oczywiście ze wszystko odbywa się automatycznie. Urządzenie filtruje czynnik i filtruje z niego też olej. W czym odzyskuje sam czynnik i aby napełnić klimę tylko niewielki procent czynnika jest nowy.
Z tyłu maszyny są dwa pojemniczki na substancje płynne. W jednym jest czynnik chłodzący a w drugim olej. Olej jest później w odpowiednich procentach dawkowany do układu wraz z czynnikiem chłodzącym. Nagminnie warsztaty (w ASO raczej oszczędności nie szukają) w celach oszczędności i niedoinformowania nie podają oleju tylko czysty czynnik w wyniku czego potem tworzą się nieszczelności i zaciera się sprężarka. Dlatego zaleca się zimą od czasu do czasu na krótki moment uruchomić klimę aby sprężarka zassała oleju i się nie zatarła.

TYLE ODE MNIE NIKOGO DO NICZEGO NIE ZMUSZAM
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 17.09.2009 19:47

mpi napisał(a):(...)Pytanie: jak mam człowieku napełnić klimę co roku jak mi szyby zaparowały w ten sam dzień co wyjechałem z salonu co zostało wyjaśnione Vazylowi???. Nie kontynuowałem tego tematu ponieważ zrozumiałem, że może on i ja mamy inną definicję zaparowanej szyby i po co niepotrzebnie dyskutować? Ale Ty musisz być mądrzejszy - nawet nie przeczytasz problemu a już nasz rozwiązanie. Hahahahahaha
Sam więc widzisz że nia mam na co się obrażać, a jedynie smiać :lol:

(...) Pytanie tylko czy Ty widzisz, czy ten sam czynnik który Ci wypompują z klimy nie jest z powrotem wpompowany?
Życzę Ci owocnych przeglądów klimy dokonywanych co roku... :P


obydwoje się z siebie śmiejemy w takim wypadku...

Parowanie szyb nie bierze się nigdy od samej klimy (bo fizycznie niema jak) tylko od brudnego przeciwpyłkowego filtra i zakurzonej tapicerki bo tam zbiera się wilgoć która potem paruje na szybach. A sama klima może tylko ususzyć wnętrze, więc klima w żadnym wypadku nie powoduje parowania szyb.

Ten sam czynnik zawsze jest z powrotem wpompowany bo tylko uzupełnia się braki i olej...

Co roku zaleca się napełniać ponieważ ten twój niedowierzony olej smaruje układ... Ale przecież każdy jak dba tak ma...

A że muszę być mądrzejszy od Ciebie, jak Ci tam mpi, bo chociażby wiem jak wygląda, działa i co powinna robić i jakimi etapami maszyna do serwisu klimy!!! Wiec wiedząc to mam być głupszy od ciebie...
mpi
Croentuzjasta
Posty: 148
Dołączył(a): 11.07.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) mpi » 17.09.2009 20:08

jeśli już to obydwaj - no chyba że jesteś kobietą?

ehhhh czytać to Ty potrafisz, ale żeby zrozumieć to już masz problem.

Sorry ale to moja ostatnia odpowiedź ponieważ zniżyłeś mnie do swojego poziomu a za chwilę wygrasz doświadczeniem.

Na koniec rada: zmień swój awatar :P
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 17.09.2009 20:09

mpi napisał(a): zmień swój awatar :P


a twojego nie widać :roll: :wink: awatary zmieniam często bez twoich podpowiedzi...

Po prostu gdy jeździsz w deszczu mocno się tym denerwujesz i pocą ci się szyby. Wiec zalecam na parowanie szyb podczas jazdy w deszczu, abyś pomyślał o mojej złośliwości i uspokoił się to nie będą parować.
:wink:
pablo2222
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 849
Dołączył(a): 05.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) pablo2222 » 18.09.2009 07:22

nosekdomin napisał(a):Wiec wiedząc to mam być głupszy od ciebie...

To w Lesznie mieszkają takie cwaniaki. Czapki z głów panowie.
adamk3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1282
Dołączył(a): 31.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) adamk3 » 18.09.2009 08:22

Kóbmy forumowe ustroistwo i bedzie po sprawie :wink:

http://www.allegro.pl/search.php?string ... gory=18554
nosekdomin
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 353
Dołączył(a): 02.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) nosekdomin » 18.09.2009 18:37

pablo2222 napisał(a):
nosekdomin napisał(a):Wiec wiedząc to mam być głupszy od ciebie...

To w Lesznie mieszkają takie cwaniaki. Czapki z głów panowie.


jestem cwaniakiem dlatego że udowadniam swoją rację opartą na wiedzy i faktach??

adamk3 napisał(a):Kóbmy forumowe ustroistwo i bedzie po sprawie :wink:

http://www.allegro.pl/search.php?string ... gory=18554


właśnie w opisie tych produktów jest wymienione miejsce na olej i osobno na czynnik. A niektórzy mi nie wierzyli w ten olej :wink:
pasażer
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3391
Dołączył(a): 07.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) pasażer » 19.09.2009 09:04

nosekdomin napisał(a): A niektórzy mi nie wierzyli w ten olej

Olej to, bo pierdoła się z Ciebie robi. . . bez urazy.


Pozdrav :wink:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Chorwackie ABC



cron
Czy klimatyzacja w samochodzie jest niezbędna? - strona 8
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone