no także podsumowując temat ustalmy wiadomości jakie w Niemczech każdy chłopak (i co druga dziewczynka tylko niestety - nawet tam) wysysają wraz z mlekiem w okresie niemowlęcym ...
Na autostradzie jedziemy jak najbardziej skrajnym pasem z prawej strony. NAKAZ1: Nawet jeśli na danym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości nadal trzymamy się tej reguły.
Jeżeli zaś jedziemy jakąś daną prędkością, która nie pozwala nam komfortowo utrzymywać się na danym pasie (np. środkowym) to niestety przez cały czas naszej jazdy będziemy zmuszeni kontrolować w lusterku wstecznym czy nic czasem szybkiego nie nadciąga no i też zmuszeni będziemy do częstych zmian pasa ruchu.
Uwaga1: jeśli z tyłu nadciąga coś szybkiego to niezwłocznie przemieszczamy się na prawy pas jeśli jest na nim na taki manewr miejsce i nie będziemy zmuszeni do hamowania, i oczywiście jeśli jest taki pas dostępny - o co trudno na skrajnym prawym pasie - uwaga niebezpieczeństwo: w takiej sytuacji już dalej w prawo już nie zjeżdżamy
Uwaga2: jeśli z tyłu nadciąga coś szybkiego a prawy pas jest zajęty w bliższej lub dalszej perspektywie to jesteśmy zmuszeni do następujących ruchów umysłowo-fizycznych
Uwaga Niebezpieczeństwo: czynności o których mowa poniżej należy wykonywać online w trybie przerwania z priorytetem 1. Brak stosownego refleksu skutkuje groźbą, że zostaniemy znowuż pouczeni (który to już raz)
a) szacujemy prędkość pojazdu nadciągającego
b) szacujemy czas po którym pojazd nadciągający siądzie nam na zderzaku
c) szacujemy czas po którym pojazd nadciągający siądzie nam na zderzaku a następnie jego kierowca będzie już trochę zdenerwowany
d) odczytujemy naszą prędkość, szacujemy pozycję i prędkości pojazdów-przeszkód na prawym w stosunku do naszego pasie
e) podejmujemy decyzję o tym czy czekamy chwilę na możliwość gładkiego wpasowania się w prawy, w stosunku do naszego, pas ruchu czy też lekko shamować w celu szybszego się weń wpasowania.
SUGESTIA1: jeśli przeszkody na prawym pasie są liczne ładnie jest przyspieszyć - pedał gazu przecież do tego służy, żeby go wciskać
SUGESTIA2: jeśli przeszkody na prawym, w stosunku do naszego, pasie są liczne i ciągną się widocznie daleko możemy rozważyć kontynuację jazdy po naszym pasie aż do upragnionej luki względnie jednak przepuszczenie szybszego pojazdu z tyłu. W tym celu szacujemy: markę pojazdu z tyłu, wiek oraz płeć kierowcy kierowcy (kobiety są generalnie bardziej cierpliwe). Auta, które oszacowaliśmy <5 lat >200KM oraz kierowca >30 lat puszczamy szybciutko - niestety życie nie bajka - jak będziemy takim jechać też będziemy mogli liczyć na swoje małe przywileje
.
f) dokonujemy dzieła usunięcia się szybszemu pojazdowi
NAKAZ2: podążamy do przodu dalej tym samym pasem
g) jeśli ktoś nas blokuje z przodu to zachowując szczególną ostrożność staramy się włączyć do ruchu na pasie lewym w stosunku do naszego.
SUGESTIA3: jeśli już decydujemy się na taki manewr to róbmy nie blokując jednocześnie przejazdu pojazdowi który już tym lewym pasem podąża i zaraz będzie przejeżdżał. Jest rozpędzony, musiałby hamować i ponownie przyspieszać - troszczmy się o środowisko (zużycie paliwa, pył z klocków)
h) wracamy uważnie kontrolując nasze tyły do punktu a)