anakin napisał(a):Kiepura napisał(a): To jest skrócenie czasu przejazdu od 15 minut do nawet godziny, w zależności od natężenia ruchu.
Na odcinku Myślenice - Nowy Targ.
Choćbyśmy mieli osiem tuneli, po siedem pasów w jedną stronę, to od Nowego Targu do Zakopanego mamy....jeden.
Prawie 23 km.
I tu spotkają się wszystkie samochody.
Co nie znaczy, że w jakikolwiek sposób krytykuję powstanie tunelu.
Nie będzie to jednak lek na całe zło.
To prawda. Choć nie do końca
Za Nowym Targiem potok samochodów rozdziela się na kierunki : Szczawnica, Białka/Bukowina/Jurgów/Spisz/Słowacja, Zakopane, Chochołów.
Obwodnica Nowego Targu ma być doprowadzona do drogi szczawnickiej. A jak wiadomo np. przy powrotach pierwszym konkretnym opóźnieniem jest obecnie korek na zakończeniu obwodnicy NT. Można tu stracić nawet godzinę (no chyba, że ktoś wie jak go ominąć ). Będzie więc wyraźne skrócenie czasu powrotu.
Mnie akurat kierunek Zakopane wisi nacią od pietruszki, a na pozostałych, po doprowadzeniu dwupasmówki do Nowego Targu, jest ewidentny zysk w obu kierunkach.
Inną sprawą jest odcinek od Krakowa do Myślenic. Tu jak wiesz krakoskie oszołomy zablokowały prace. A przedstawione warianty były całkiem sensowne. Tak więc za rok z kawałkiem z Nowego Targu do Krakowa w mniej niż godzinę.
A potem godzina na światłach w Opatkowicach.