napisał(a) gusia-s » 31.12.2017 18:56
Piotras_Bydgoszczu napisał(a): ... Czyli zestaw auto z budą lekką (do 750 kg) nie może przekroczyć łącznie dmc 4250 kg. by prowadzić go na B.
Tak, bo max DMC auta może być 3500 kg i do tego buda lekka 750 kg dają łączną masę 4250 kg.
Piotras_Bydgoszczu napisał(a): ... Witam, my podróżujemy ciągnąc lekką przyczepkę z namiotem i masą pierdółek
IMG_20170528_132707_1.jpg
Jednak przyszłościowo marzy nam domek na kółkach. Chciałem zapytać doświadczonych posiadaczy przyczep w jaki sposób dobrali przyczepę do posiadanych uprawnień i do parametrów swojego pojazdu. Jak poradziliście sobie w pajęczynie przepisów i obowiązujących norm. Czy ktoś z Was uzyskiwał specjalnie na tę okoliczność kategorię prawa jazdy np. E+B lub B96. Dodam, że jest nasz czworo, w tym dwójka szkodników 3 i 4 lata.. więc zakup przyczepy nie może być oparty na tych gabarytowo najmniejszych. A może znacie jakieś sposoby aby delikatnie ominąć lub nagiąć obowiązujące przepisy?
Pozdrawiam
Nawet nie myśl o omijaniu przepisów.
Jak dobrać? Zwyczajnie, patrzysz jakie DMC ma Twoje auto i ile może ciągnąć uwzględniając wskaźnik 1.33, o którym była mowa kilka postów wstecz.
Jak widzisz, cytowany przepis w lit. c pozwala na kat. B kierować zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a
oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg,
z zastrzeżeniem ust. 2. To oznacza, w skrócie, że zestaw do 3500 kg możesz ciągnąć na B a jeśli jest powyżej 3500 kg do 4250 kg musisz zdać egzamin i uzyskujesz wpis B96.
Na B96 nie ma kursu tylko zapisujesz się na egzamin i już.
Nasz holownik ma dmc 2160 do tego buda 1300 daje łącznie 3460 kg czyli poniżej 3500 czyli kat. B.
Uważaj na przyczepy angielskie - 99% jest rejestrowana w PL jako lekkie co jest zwyczajnym oszustwem.
W razie kontroli na trasie po zważeniu jest wtopa.
Poza tym te budy ściągane z wysp mają bardzo złe opinie odnośnie szczelności i trafić suchą to jak w totka