Leszek Skupin napisał(a):Próbowałem ostatnio jechać przez Zwardoń i Słowację do Wiednia Zwardoń odpada na 100%.
Piotr napisał:
No popatrz, ja jechałem w ostatnie wakacje przez Zwardoń i uważam to za najlepszy sposób wydostania się z Polski (oczywiście trasą przez Wisłę - nigdy przez Żywiec).
maciej1969 napisał(a):Nie znam tej trasy, ale na mapie trasa przez Wisłe jest bardziej kręta i dłuższa o 10km. Domyślam się ( na jej obronę ), że spotka mnie na niej mniej robót drogowych i innych utrudnień związanych m.in. z budową autostrady...
piotr62 napisał(a):maciej1969 napisał(a):Nie znam tej trasy, ale na mapie trasa przez Wisłe jest bardziej kręta i dłuższa o 10km. Domyślam się ( na jej obronę ), że spotka mnie na niej mniej robót drogowych i innych utrudnień związanych m.in. z budową autostrady...
Przede wszystkim jedziesz a nie stoisz, w ubiegłym roku znajomi jechali nią o 1 godz. dlużej niż ja przez Wisłę,
Omijasz roboty i dwa miasta w tym tragiczny Żywiec.
P.
Kowal38 napisał(a):Bielsko-Skoczów-Cieszyn( droga ekspresowa S1 )
Czeski Cieszyn-Trzyniec-Jablonków ( na ten odcinek przez Czechy nie trzeba winiety)
Jablonków-Czadca-Zylina-Bratysława
Kowal38 napisał(a):Bielsko-Skoczów-Cieszyn( droga ekspresowa S1 )
Czeski Cieszyn-Trzyniec-Jablonków ( na ten odcinek przez Czechy nie trzeba winiety)
Jablonków-Czadca-Zylina-Bratysława ( na odcinek Czadca-Bratysława potrzebna winieta: 7-dniowa 150SKK ,30-dniowa 300SKK)
Z Bratysławy kierować się na Gyor autostradą M1 po przejechaniu kilku kilometrów M1 skręcić na Mosonmagyarovar( na ten kilkukilometrowy odcinek M1 nie trzeba winiety) , dalej
Mosonmagyarovar-Csorna-Szombathely-Kormend-DolgaVas(ten odcinek przez Węgry cały czas drogą nr 86 około 2,5h nie trzeba winiety)
Dolga Vas-Lendava-Mursko Srediste( odcinek przez Słowenię 20 minut, nie trzeba winiet) dalej
Mursko Srediste-Cakovec( w Cakovec w Chorwacji już oczywiście wpadamy na autostradę i dalej już gdzie diabeł poniesie!)
Trasa sprawdzona trzy razy- zero korków!
Kilka razy jechałem w weekend przez Wiedeń i dziękuję, za każdym razem conajmniej godzina w korku!
Radze uważać na Czeskie miśki(mandaty do 7000 KCZ i upierdliwych Austriaków w stosunku do Polaków)
Dlatego polecam taką trasę! :papa:
daisykf napisał(a):Kowal38 napisał(a):Bielsko-Skoczów-Cieszyn( droga ekspresowa S1 )
Czeski Cieszyn-Trzyniec-Jablonków ( na ten odcinek przez Czechy nie trzeba winiety)
Jablonków-Czadca-Zylina-Bratysława ( na odcinek Czadca-Bratysława potrzebna winieta: 7-dniowa 150SKK ,30-dniowa 300SKK)
Z Bratysławy kierować się na Gyor autostradą M1 po przejechaniu kilku kilometrów M1 skręcić na Mosonmagyarovar( na ten kilkukilometrowy odcinek M1 nie trzeba winiety) , dalej
Mosonmagyarovar-Csorna-Szombathely-Kormend-DolgaVas(ten odcinek przez Węgry cały czas drogą nr 86 około 2,5h nie trzeba winiety)
Dolga Vas-Lendava-Mursko Srediste( odcinek przez Słowenię 20 minut, nie trzeba winiet) dalej
Mursko Srediste-Cakovec( w Cakovec w Chorwacji już oczywiście wpadamy na autostradę i dalej już gdzie diabeł poniesie!)
Trasa sprawdzona trzy razy- zero korków!
Kilka razy jechałem w weekend przez Wiedeń i dziękuję, za każdym razem conajmniej godzina w korku!
Radze uważać na Czeskie miśki(mandaty do 7000 KCZ i upierdliwych Austriaków w stosunku do Polaków)
Dlatego polecam taką trasę!
Masz absolutnie rację, ja od kilku sezonów jeżdzę przez Węgry i wszystko jest OK.
Diego M napisał(a):Witam
Mam dla tych którzy jadą do Dalmacji i dalej dobrą wiadomość,z tego co piszą już oficjalnie odcinek autostrady Dugopolje-Setanovac będzie otwarty końcem maja - brawo
pzdrDionica Dugopolje-Šestanovac završena mjesec dana ranije
Povoljni klimatski uvjeti ubrzali su izgradnju dijela autoceste od Splita prema Dubrovniku pa bi tako dionica Dugopolje-Šestanovac mogla bi biti puštena u promet krajem svibnja, što je mjesec dana prije predviđenog roka.
Dionica Dugopolje-Šestanovac košta oko milijardu i 600 milijuna kuna, a na njoj će biti izgrađena 52 objekta. Na dionici će biti i dva tunela Zaranač, dug 338 metara, i Bisko, dug 498 metar. Priprema se i izgradnja mosta preko Cetine, nizvodno od Blata na Cetini, najvažnijeg objekta na toj dionici koji bi trebao biti završen do kraja godine
Autocestu Dalmatinu je probijao hrvatski konzorcij predvođen Konstruktorom. Oko 800 radnika cijele je zime danonoćno radilo da posao završe na vrijeme. Najzahtjevniji dio, most preko kanjona Cetine, još se dotjeruje. Ta bi dionica od 37 km trebala rasteretiti magistralu i uvelike smanjiti gužve na uskom grlu oko Omiša. Cestarina će biti 13 kuna, odnosno od Zagreba do Šestanovca plaćat će se 170 kuna.
Također do ljeta trebala bi biti proširena i spojna cesta od Šestanovca do Dupca, prema Makarskoj, duga 12 kilometara. Hrvatske ceste pripremaju je za velik promet koji se na njoj očekuje. Radovi su u punom zamahu.
http://www.jutarnji.hr/dalmacijaiotoci/clanak/art-2007,3,17,dalmatina_dugopolje,66858.jl
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi