napisał(a) Dziadek Maciek » 11.12.2007 11:27
Madzia i Niezawodny----łańcuchy pakowane są po 2 szt, czyli na jedną oś. Którą wybrać
To zależy czy napęd jest stały i jak rozdzielany, czy jak to obecnie często bywa dołączany automatycznie.
W instrukcji auta często jest podane, na które koła montować łańcuchy. Ja, np. przy stałym napędzie na obie osie, mam na przodzie "większy ciąg" (52 %) i na tę oś mam zakładać łańcuchy. Sprzedawałem niedawno klientowi łańcuchy do ciężkiej pracy do Nissana Patfindera 2 kpl łańcuchów, mocniejsze na tył, słabsze na przód (taki ma rozkład napędu).
Umknęło mi, a może nie podawaliście jakie auta macie, nie umiem więc powiedzieć, na którą oś zakładać łańcuch w Waszym przypadku. Jeśli przód bardziej ciągnie to na przednie koła, jeśli tył ciągnie lepiej to na tylne koła, przy automatycznym dołączaniu napędu łańcuchy zakładamy na koła, które ciągną stale. W sporadycznych przypadkach, w trudnych warunkach zakładamy łańcuchy na obie osie, ale wg mnie szkoda kasy (chociaż chętnie sprzedajemy 2 kpl).
Najlepsze z serii Supermagic z samonapinaczem i automatycznym demontażem do aut terenowych to koszt od ok 650 zł, zależy od rozmiaru opony. Czas montażu--
trochę wprawy, treningu na "sucho" i zajmie nam to max 1 min na koło.
Jeszcze wygodniejsze i mocniejsze Traki, koszt ok 1500 zł, montaż podobny.