Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 29.06.2010 18:18

To je eto Maćku :) Piotrze, brać nie myśleć :wink:
tombalt
Turysta
Posty: 11
Dołączył(a): 29.06.2010
dylematy bazowe :)

Nieprzeczytany postnapisał(a) tombalt » 30.06.2010 22:53

maciek1956 napisał(a):...za 1700 zł masz u mnie, z rabatem dla Cro, Atlantisa 780, duży, wysokiej klasy box. Pomyśl o nim....

myślę, myslę.... czarny czy tylko srebrny?
btw. czy są jakies zalety srebrnego i czarnego rozwiązania - pomijam kwestię kolorystyki....
jak długo ważna jest Twoja oferta? nie ukrywam, ze nie zamierzałem tyle wydawac na box, ale jak to mówią CCC.. :P jak wygląda sprawa z transportem/wysyłką?
jakie są opcje? (jestem z Gliwic)

maciek1956 napisał(a):...
Thule system oparty o 4900 (590zł) i o 753 (645zł), oba do tego relingu. 753 wyżej, ale bardziej uniwersalnie, do wielu relingów i do fabrycznych miejsc od góry dachu....

byłem dziś w nor...o i pooglądałem sobie oba rozwiązania. 753 wygląda zdecydowanie solidniej - metalowe łapy sprawiają wrażenie supersolidnych..i to do mnie zaczyna przemawiać. 4900 wyglądały skromnie i sama łapa jakoś tak delikatnie... fakt jest zgrabniejsza rozwiązanie 753 reklamowane jest jako te, które przeszło test citycrash i ma nośność 100kg.
pytanie (w sumie to częściowo sam sobie odpowiedziałem): który zestaw tak naprawdę jest solidniejszy? czy jeden jest następcą drugiego czy występują niezależnie?
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.07.2010 10:03

Dopóki jestem na Cro, dopóki nikt mnie nie wywali--rabat 10 %
Czarny czy srebrny--obecnie nie ma to znaczenia. W starszych modelach, gdy boxy były malowane, czarny potrafił na słońcu tracić kolor. Teraz, gdy tworzywo jest barwione, problemu z tym nie ma, a drobne rysy można bez problemu polerować.
Wysyłka--albo dopłacasz 30/50 zł, albo odbierasz na Śląsku

4900 Thule i łapa MB wyglądają podobnie, dlatego też moje zdziwienie, że MB ma 100 kg.
Dodatkowo 753 jest stopą pasującą do większości aut z fabrycznym miejscem od góry dachu i do relingów zintegrowanych, jest więc w pewnym stopniu przyszłościowa.
4900 jest powoli wyprzedawany
tombalt
Turysta
Posty: 11
Dołączył(a): 29.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) tombalt » 01.07.2010 10:07

maciek1956 napisał(a):...
Wysyłka--albo dopłacasz 30/50 zł, albo odbierasz na Śląsku ....

...
Dodatkowo 753... jest więc w pewnym stopniu przyszłościowa.
4900 jest powoli wyprzedawany...


gdzie na Śląsku można odebrać?
jeśli wysyłkowo, to box jest zabezpieczony na czas transportu? jest jakoś ubezpieczony?
czyli 753 jest nowszym rozwiązaniem 4900?
czy możesz mi powiedzieć, czy różnice w hałasie są do pominięcia, czy jeden z nich jest jednak głośniejszy?
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.07.2010 10:21

Jak się zdecydujesz, przejdziemy na GG lub maila i wszystkie szczegóły poznasz.
Ubezpieczony, w fabrycznym kartonie.
Na tema hałasu nie wypowiem się, zbyt wiele czynników o nim decyduje.
Różnie bywa, a nie mam zamiaru być pociągnięty do odpowiedzialności :D
Auto, pogoda, wiatr, ruch na drodze, prędkość........................... to już było opisywane
marpiostr
Podróżnik
Posty: 15
Dołączył(a): 03.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) marpiostr » 02.07.2010 19:05

Witam

Zakupiłem boxa thule ocean 780 i belki mb na relingi
I mam pytanko, jak prawidłowo powinien być zamontowany na dachu???
Czy równolegle do podłoża czy trochę nachylony???
Bardziej z tyłu czy możebyćdo przodu???
Jak go ustawić aby byłcichy???

pozdrawiam piotr
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.07.2010 20:36

marpiostr napisał(a):Witam

Zakupiłem boxa thule ocean 780 i belki mb na relingi
I mam pytanko, jak prawidłowo powinien być zamontowany na dachu???
Czy równolegle do podłoża czy trochę nachylony???
Bardziej z tyłu czy możebyćdo przodu???
Jak go ustawić aby byłcichy???

pozdrawiam piotr

Na kombi, czy sedan?
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 02.07.2010 20:50

Aby był cichy---masz relingi, masz więc spore pole do ćwiczeń, próbuj.
To nie żart, na relingach jedyną zasadą jest to, żeby box nie przeszkadzał, np przy otwieraniu klapy bagażnika. Do przodu, do tyłu i na jazdy próbne, a w końcu zmieni się pogoda, zacznie mżyć deszczyk, wiać wiatr z przodu, ew zwiększy się ruch na drodze i zacznij próby od nowa.
To nadal nie żart :D
Same belki ustawić jest najlepiej na przedłużeniu szyby, ale tak aby odbite powietrze nie "waliło" prosto w belkę.
Ciężka praca przed Tobą 8O
Czasami dla zabawy, robimy testy, wystarczy przesunięcie belek o ok 1 cm i bardzo zmienia się aerodynamika, z ciszy robi się potworny hałas lub odwrotnie.
Ustaw box tak, aby był dla Ciebie, do obsługi najwygodniej ustawiony.
marpiostr
Podróżnik
Posty: 15
Dołączył(a): 03.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) marpiostr » 04.07.2010 21:49

witam

Mam vw touran-a
Ma delikatnie okrągły dach, więc przyjmując zasadę że otwieramy tylną klapę i montujemy box jest on pod kątem do podłoża, nachylony dzibem w górę???
:?
ona_007
Odkrywca
Posty: 61
Dołączył(a): 06.12.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) ona_007 » 07.07.2010 20:42

Zadam w ten sposób pytnie: Skoda Octavia 2 Combi - teraz głośny BOX InterPack (ma jakieś 12 lat) pożyczony z Audi A4 wraz z belkami na relingi.
Jak patrzeć z góry to przód box'a nie zasłania szyby przedniej, a nad tylną wystaje jakieś 10cm. (Całość ma jakieś 210 cm)
Efekt jest taki, że przy 120 dach pod belką bagażnika dosłownie "wibruje" a do tego tylna klapa do 50 % otwarcia.
Regulacją mogły by być przesuniecie na relingach belek ale do przodu to jeszcze bardziej będzie wyło (tak mi się zdaje),a jak do tyłu to nie otworzę klapy (też słabo).
Pytanie jest oczywiste:
- jak zostawić ten box to jak go ustawić optymalnie,
- jak kupować własny to jaki (tylko letnie wypady raczej ;-) )
- jakie belki kupić (no bo jak własny box to i belki musiałbym mieć własne)
Dzięki z góry za wyrozumiałość - zobaczyłem parę postów z 37 stron ;-) i popróbuję z takim ustawieniem belki by "przed linię przedniej szyby nie wystawała"
Pozdrawiam Wojtek
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 08.07.2010 11:27

Wojtku--powtarzam kolejny raz---zakup boxa należy rozpocząć od BARDZO ROZSĄDNEGO PRZEMYŚLENIA, CO BOX MA WOZIĆ :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Piszesz-wypady letnie, ale czy tylko ubrania, czy też np namiot, krzesełka, stolik, może wózek.... :?: :?: Ile osób :?: :?:
Jeśli zdecydowanie odrzucasz narty kup box max 190/197 cm, w takim przypadku w większości aut klapa otwiera się bez problemu w całości. Czasami potrzebny jest jednak box mniejszy, np 180/175 cm.
Dokładnie, spokojnie pomyśl na bagażem. Może chcesz wozić rowery obok boxu, wtedy musisz kupić box węższy.
Boxy polecane:
1. Oczywiście Thule--Ocean 780, Atlantis 200, 780, 600
wyższa klasa-Spirit 780 (bardzo dobra aerodynamika)
2.Kamei--Delphin 340
3.Junior Altro 460---jeden z najlepiej sprzedających się obecnie boxów, dobra jakość przy sensownej cenie
4.Menabo Mania--j/w, ale Altro trochę krótsze
5.Junior Easy 430--prosty, tani, wystarczająco mocny, następca dobrze znanego na forum Juniora 430

W przypadku boxa 210, jaki masz obecnie przesuwanie raczej niewiele pomoże, klapy i tak nie otworzysz w pełni, albo będzie bardzo wystawał i mocno "wibrował"

Belki--radzę alu. Obecnie na rynku pojawiło się sporo bagażników z belką alu aero, mają bardzo dobre ceny, od ok 230 zł.
ona_007
Odkrywca
Posty: 61
Dołączył(a): 06.12.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) ona_007 » 08.07.2010 12:48

maciek1956 napisał(a):Wojtku--powtarzam kolejny raz---zakup boxa należy rozpocząć od BARDZO ROZSĄDNEGO PRZEMYŚLENIA, CO BOX MA WOZIĆ :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Piszesz-wypady letnie, ale czy tylko ubrania, czy też np namiot, krzesełka, stolik, może wózek.... :?: :?: Ile osób :?: :?:

Generanie racja.
4 osoby w tym 2 dzieci . Ze względu na młodszą - roczniak - ilość bagaży wzrosła niewspółmiernie stąd pomysł boxa. Jak na razie wejdzie tam wózek i ciuchy , jakas karimata lub gąbka do łóżeczka turystycznego. W przyszłości dobrze będzie tam włożyć namiot z przyległościami ;)
maciek1956 napisał(a):Boxy polecane:
1. Oczywiście Thule--Ocean 780, Atlantis 200, 780, 600
wyższa klasa-Spirit 780 (bardzo dobra aerodynamika)
2.Kamei--Delphin 340
3.Junior Altro 460---jeden z najlepiej sprzedających się obecnie boxów, dobra jakość przy sensownej cenie
4.Menabo Mania--j/w, ale Altro trochę krótsze
5.Junior Easy 430--prosty, tani, wystarczająco mocny, następca dobrze znanego na forum Juniora 430

dzieki popatrzę - nie ukrywam ze dobrze by było zeby nie był za drogi :roll:

A co myślisz o boxach interpacka ? polecano nam model carver mf
maciek1956 napisał(a):W przypadku boxa 210, jaki masz obecnie przesuwanie raczej niewiele pomoże, klapy i tak nie otworzysz w pełni, albo będzie bardzo wystawał i mocno "wibrował"

niestety - testujemy różne ustawienia i ciągle jest nie tak jak powinno być :?

pozdrawiam
Wojtek
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 08.07.2010 13:46

Znowu powtarzam, pisałem już wiele razy---INTERPACK---nie jest producentem :!: :!: :!: :!: to importer. Dlatego nie ma boxów Interpacka :!: :!: :!:
Carver--też pisałem, to holenderski box, ogólnie jakość niezła, ale system montażu "taki sobie", ani bardzo wygodny (jedna osoba nie zamontuje boxa), ani bardzo bezpieczny (City Crash test oblany).
Boxy, które wymieniłem to max 1100 zł.
Do nart 188 cm musisz kupić box o min 10 cm dłuższy.
Do wózka najczęściej potrzebny jest box o szerokości min 75/78 cm
Jak chcesz prosty to polecam Xstreme, Easy, jak coś lepszego to Mania lub Ocean 780. Najmniej miejsca w środku zajmuje system montażu Manii.
adamonika
Podróżnik
Posty: 27
Dołączył(a): 30.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) adamonika » 09.07.2010 07:59

Witam,

Proszę o opinię nt. boxu JUNIOR Xstream 500. Cena wydaje się być przystępną ale jak jest z jakością. Od 7 lat używam Carver 5.5, który sprawdzał się znakomicie (duża nośność - 80kg, sztywny-aluminiowe listwy przez całą długość podłogi, itp.) Jednak po zmianie auta (obecnie Renault Espace IV) chciałbym coś większego, dłuższego oraz znacznie niższego. Box używam podczas rodzinnych wyjazdów wakacyjnych (od 8 lat do CRO :) - głównie ubrania, wiatraczek, płetwy itp., bez wózka oraz zimowych na narty).

A jeżeli nie JUNIOR to co innego?

Pozdrawiam
Adam
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 09.07.2010 08:51

Junior to włoski, bardzo duży producent, sporadycznie tylko produkujący pod swoją nazwą. Są to wyroby średniej klasy, dosyć proste, ale jednocześnie bardzo trwałe, ogólnie--są tak proste, że nie ma co się w nich psuć.
Junior Xstreme 500 ma jedną wielką zaletę--przy bardzo dużej pojemności, przy dosyć niskiej cenie--jest dwustronnie otwierany (starsze modele nie miały tej funkcji). Osobiście nie wyobrażam sobie siebie, zakładającego, zdejmującego i obsługującego duży, szeroki box, na aucie typu Espace, jeśli ten box nie jest dwustronnie otwierany. Na takim aucie to podstawa w pudle, dwustronne otwieranie.
Junior 500 praktycznie nie ma konkurencji, więc trudno doradzać coś alternatywnego. Pozostałe boxy o podobnej pojemności (np Atlantis 650 Thule) są co najmniej 2 do 3 razy droższe.
Wadą Xstreme 500 jest jego nośność, tylko 50 kg, ale to można samemu poprawić, trochę, metodą Rysia, wzmacniając dno przy systemie montażowym.
Ładowność Carvera 5.5 (80 kg) to trochę chwyt marketingowy. Listwy, o których wspominasz, to listwy z systemu montażu, a nie wzmocnienie dna. Dodatkowo, max obciążenie większości bagażników belkowych to 75 kg, minus box, czyli zostaje ok 50/55 kg. Nieliczne auta mają nośność dachu 100 kg, dotyczy to głównie relingów, pod warunkiem zakupu wysokiej klasy belek.
Carver jest jednak boxem trochę wyższej klasy niż wyrób Juniora. :(
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko

cron
Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe - strona 37
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone