napisał(a) SingSing74 » 12.04.2016 18:33
@Rysio
Jeżeli chodzi o jakość tej skrzyni, to się nie wypowiem, bo jeszcze nie macałem, ale spróbuj usiąść we dwójkę, na jakimkolwiek dedykowanym box'ie. Po prostu w taką skrzynię pakowałbym, ubrania, koce, śpiwory jakieś dmuchańce, a nie kilof czy kule do kręgli luzem
Te konkretne skrzynie mają być w Praktikerze więc oblukam i zdam relację.
Jeśli zaś idzie o obciążenie haka, to nie ma z tym żadnego problemu. Przecież jadąc z rowerami, też jest obciążony 60 kg, a jedzie się normalnie. Z resztą mówimy tu o substytucie czegoś co już istnieje i jest z powodzeniem stosowane, a mianowicie Thule Backup 900.
Co do nacisku na hak jadąc z przyczepą, to na jakimś forum karawaningowym czytałem, że nacisk na hak nie powinien być taki niski jak piszesz
(chyba, że masz leciutką przyczepkę). W przypadku przyczep kempingowych zazwyczaj waha się w okolicach 50-70 kg. zależnie od przyczepy i ciągnika. Zbyt mały nacisk może powodować wężykowanie lub nawet wypięcie przyczepy.
Cytat z Auto Świat - Wszystko o przyczepach:
"Nacisk na hak musi być właściwy. Zbyt mały oznacza, że przyczepa jest źle załadowana. Zamiast dociążać tylną oś auta, przyczepa unosi ją do góry. Prawidłowy nacisk to zwykle od 50 do 100 kg."technikajazdy.pl - artykuł "Bezpieczny caravaning" -
"Bagaż powinien być rozłożony w przyczepie równomiernie, tak by zapewnić prawidłowy nacisk dyszla na kulę haka holowniczego. Powinien on wynosić co najmniej 4% rzeczywistego ciężaru przyczepy..."