Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.04.2014 15:56

Mam Th 921, mam też Twinny Load i od jutra nowości Amosa.
Wpadnij, pogadamy, pokażę i wytłumaczę różnice.
Henio dobrze mówi, Thule później ew sprzedasz, reszta to ... groszowa sprawa. " Takie realia" :wink:
rafgrzeg
Croentuzjasta
Posty: 282
Dołączył(a): 20.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafgrzeg » 01.04.2014 17:40

Moi drodzy pomóżcie proszę. Szukam bagażnika na hak, ale dla 4 rowerów - 2 duże i 2 małe. Musi być solidny i wiadomo jak najtańszy :D
Znalazłem takie oto coś http://www.swiatbagaznikow.pl/platforma-tytan-4.html
Tani jest, pytanie tylko czy nie będę się denerwował montując rowery :roll:
Wpadł mi w oko również taki patent, ale to jakoś mało przekonująco wygląda?
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 01.04.2014 18:08

rafgrzeg napisał(a):Moi drodzy pomóżcie proszę. Szukam bagażnika na hak, ale dla 4 rowerów - 2 duże i 2 małe. Musi być solidny i wiadomo jak najtańszy :D


Mam dla Ciebie od amosa coś lepszego ładniejszego Aguri Triumph 4, zobacz że rowery są mocowane za ramę jak w Thule - można zamontować gałki zamykane kluczem ( opcja) rynny aluminiowe profile , stopy pod opony i paski parciane - szkoda że nie ma pasków zębatych - szybciej by się montowało ale cóż ...

właśnie go zamówiłem też dla siebie i hak , będę montował w moim Espace takim jak Maciek .

cena 999 zł :
Obrazek
Obrazek

Tu masz resztę zdjęć tej platformy:
darek1
zbanowany
Posty: 9346
Dołączył(a): 27.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) darek1 » 01.04.2014 18:18

Poszukuję praktycznych haków lub wieszaków do umocowania na ścianie w garażu dwóch rowerów oraz uchwytów na 4 koła samochodowe także na ścianę. Tak, żeby mało miejsca zajmowały.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 01.04.2014 18:27

Lidl.
rafgrzeg
Croentuzjasta
Posty: 282
Dołączył(a): 20.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafgrzeg » 01.04.2014 18:28

auto_gt napisał(a):
Mam dla Ciebie od amosa coś lepszego ładniejszego Aguri Triumph 4, zobacz że rowery są mocowane za ramę jak w Thule -


Faktycznie wydaje się być solidny... Nazwa jakaś taka włoska, a czy to nie przypadkiem polski produkt?

Pisząc o patencie wpadł mi w oko http://www.thule.com/pl-pl/pl/products/carriers-and-racks/bike-carriers/towbar-mounted-bike-carriers/thule-hangon-9708-_-970800 Co można o tym powiedzieć?
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 01.04.2014 18:30

Poczytaj strony wstecz; była o tym dyskusja. Porażka.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 01.04.2014 19:34

rafgrzeg napisał(a):
auto_gt napisał(a):
Mam dla Ciebie od amosa coś lepszego ładniejszego Aguri Triumph 4, zobacz że rowery są mocowane za ramę jak w Thule -


Faktycznie wydaje się być solidny... Nazwa jakaś taka włoska, a czy to nie przypadkiem polski produkt?

Pisząc o patencie wpadł mi w oko http://www.thule.com/pl-pl/pl/products/carriers-and-racks/bike-carriers/towbar-mounted-bike-carriers/thule-hangon-9708-_-970800 Co można o tym powiedzieć?


Aguri to nie polski , sprzedaje sie dużo i nie ma reklamacji .

A ten HangOn - też się mu przyglądałem jednak wożenie rowerów w taki sposób powoduje że " dyndają " musi się je szczepić taśmą - one się ocierają o siebie , no wymyślono przekładki ,ale te nie chronią kierownic itd .trzeba do niego dołożyć tablicę świetlną za 75 zł ...

Dodatkowa duża wada - jeśli zechcesz rower pierwszy od klapy lub ten ze środka ,to musisz zdejmować poprzedzające go - upierdliwe , na platformie zwłaszcza tej Aguri rama podpierająca rowery jest w środku platwormy - więc każdy w dowolnym momencie rower wypinasz i go masz - Proste i funkcjonalne .

Aguri uchył ma duży i mam nadzieję że moja klapa w Espace się otworzy , to jeszcze kwestia konstrukcji haka -wysokość i długość haka kuli ma wpływ .

Jak wspomniałem ta środkowa belka - pozwala zdjąć pierwszy rower od klapy w skrajnych przypadkach i otworzyć najbardziej oporną klapę - fajne .
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.04.2014 19:56

Amos toporny, sporo w tym prawdy. Jutro będę miał Tytany, dokładnie posprawdzam jak zrobili. Ale tani, najtańszy platformowy.
Na głowicę stosowaną w Aguri miałem kilka reklamacji, pękały. W bagażnikach pod nazwą Eufab. Głowice niby można wymienić, ale ...
Rączka do odchylania nie jest w wygodnym miejscu, odchylanie takie sobie, nie wiem czy w Espace wystarczy, ciekaw jestem.
rafgrzeg- porozmawiaj z FUX-em, ma super bagażnik do sprzedania, droższy, ale same zalety.
Pisałem już kiedyś, chyba 2 lata temu chciałem zaoszczędzić i zamontować na jeden wyjazd "włoszczyznę", po dłuższych próbach założyłem Thule.
Śruby montażowe, jakieś dziwolągi odchylające..., a Thule klik i zamontowane, klik i odchylone.
Będę miał niedługo, ok połowy kwietnia super bagażnik na hak na 4 rowery, cena ok 2 tys zł, ale prawdziwy bajer. Pewnych rozwiązań nawet Thule nie stosuje, obsługa dla kobiety do pestka, prawie sam się podnosi z położenia odchylonego. Waga rowerów nie jest problemem, podnosi się bez użycia siły.
Dostanę, zrobię zdjęcia i opiszę to cudo.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 01.04.2014 20:04

Jakieś włoskie to nie to co dzisiaj ... ile to było lat ? 8 ...

Dzisiaj włoskie silniki są trwalsze i lepsze do niemieckich diesli i jakby ktoś nie kombinował to jest fakt .

Nie używajmy stereotypów że włoskie to szmelc ,a niemieckie to cacy . Chętniej był kupił Alfę 166 niż audi A6 .

Kolega pisał że ma być nie drogi ,a Fuxa jest Drogi choć wypasiony i tyle w temacie .
rafgrzeg
Croentuzjasta
Posty: 282
Dołączył(a): 20.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) rafgrzeg » 01.04.2014 20:29

auto_gt napisał(a):
Kolega pisał że ma być nie drogi ,a Fuxa jest Drogi choć wypasiony i tyle w temacie .


Dużo w tym racji, oglądałem sprzęt Fuxa... niestety muszę się zmieścić w 2 tys wraz z montażem haka...
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 02.04.2014 10:11

Właśnie przywiozłem bagażniki serii Tytan od Amosa, sprawiają bardo dobre wrażenie. Owszem, nie jest to markowy produkt, ale takim ma nie być. Dobry bagażnik za rozsądną kasę.
Odchylanie wyraźnie większe niż w poprzednim modelu, jak duże sprawdzę "na kilku klientach", tzn na kilku autach.
Montaż - śruba do przykręcenia kluczem, zabezpieczenie na kłódeczkę (w komplecie).
Trzymanie rowerów - sprawia wrażenie "takiego sobie", ale pałąki są sztywno zamocowane, a przypięcie dokładne paskiem do w/w pałąka powoduje mocne trzymanie, rowery bujają się nieznacznie. Chyba nawet mniej niż na bagażnikach, w których rower jest trzymany średniej jakości pałąkiem, szczególnie rowery dalsze. Jedno długie ramię ma tendencję do "bujania się", wzdłuż bagażnika. Zabezpieczenie paskami oczywiście pomaga.

Warto dokładnie zobaczyć jak wygląda Amos Tytan, jak wygląda np Stelvio czy jakieś inne tanie modele, wybrać to co się podoba, nie trzeba słuchać się mnie czy Henia, dla którego głównym argumentem jest cena.
Dla mnie też wiele lat to był podstawowy argument, ale klienci mnie z tego wyleczyli. Wiele osób przychodzi do sklepu i chce coś taniego, bo naczytali się, nasłuchali ... jednak gdy zobaczą na czym polegają różnice to najczęściej wybierają albo coś prostego, taniego i mocnego (np Amos), albo coś dobrego, to jest przecież zakup na lata. Od kilku lat wyraźnie u mnie maleje sprzedaż bagażników średniej jakości, tych ze średniej półki cenowej i nie jest sprawa W-wy.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 02.04.2014 10:58

Dziadek Maciek napisał(a):Właśnie przywiozłem bagażniki serii Tytan od Amosa, sprawiają bardo dobre wrażenie. Owszem, nie jest to markowy produkt, ale takim ma nie być. Dobry bagażnik za rozsądną kasę.
Odchylanie wyraźnie większe niż w poprzednim modelu, jak duże sprawdzę "na kilku klientach", tzn na kilku autach.
Montaż - śruba do przykręcenia kluczem, zabezpieczenie na kłódeczkę (w komplecie).
Trzymanie rowerów - sprawia wrażenie "takiego sobie", ale pałąki są sztywno zamocowane, a przypięcie dokładne paskiem do w/w pałąka powoduje mocne trzymanie, rowery bujają się nieznacznie. Chyba nawet mniej niż na bagażnikach, w których rower jest trzymany średniej jakości pałąkiem, szczególnie rowery dalsze. Jedno długie ramię ma tendencję do "bujania się", wzdłuż bagażnika. Zabezpieczenie paskami oczywiście pomaga.


To co piszesz to są siły skrętne działające na podstawę platformy , nie zapomnij jednak że odchylenia skrętne nie są całkiem uzależnione od samej ramy platformy , pojazdy mają różne haki - platforma jest zamocowana na kuli haka i i jej podstawie , sztywność konstrukcji haka oraz samej kuli też wpływa na to tzw. bujanie sie platformy .

Generalnie , dobra stal , musi być elastyczna , jak będzie za twarda - po prostu się złamie :wink: .

nie trzeba słuchać się mnie czy Henia, dla którego głównym argumentem jest cena.


O proszę to brzmi jak tefałen ... propaganda ? widzisz z wykształcenia jestem technik mechanik obróbki skrawaniem ostatnio poszerzony o spawalnictwo TIG z certyfikatem IS , Jako technik oceniam i z łatwością rozpoznaję tandetę techniczną od wzorowej konstrukcji i nie tylko banalnie prostego w budowie bagażnika . :wink:

Od kilku lat wyraźnie u mnie maleje sprzedaż bagażników średniej jakości, tych ze średniej półki cenowej i nie jest sprawa W-wy.


Maleje bo klasa średnia zubożała ,zostali robole których nie stać na wyjazd za granicę i bogaci z autami po 200 tysiaków , zapewniam Cię nie będzie lepiej . większość sklepików upadło w skutek powstania sieciówek większość małych warsztatów pada - przejmują je więksi mocniejsi ,lub poprostu jadą za granicę i zarabiają , a razy więcej i już tu nie wrócą bo o czego ? kiedy ktoś już coś sie dorobi to podchodzi mafia finansowa o haracze , powodzenia w Polsce .
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.04.2014 11:04

auto_gt napisał(a): pojazdy mają różne haki - platforma jest zamocowana na kuli haka i i jej podstawie , sztywność konstrukcji haka oraz samej kuli też wpływa na to tzw. bujanie sie platformy .


Ha, ha, ha...

Chyba żartujesz...

Na haku masz do 100kg z rowerami, a siły przenoszone z przyczepy na hak sa wielokrotnie większe!
Jeżeli Twój wywód byłby prawdziwy, to po jednym ostrym hamowaniu z przyczepą, żadne auto nie miałoby całego bagażnika.

Miałem dwie rampy na haku; jedna czeską ze śrubą i dźwignią, która latała jak pies po taniej jatce i Thule.

Samemu wiesz, że jakoś/ć robi różnicę.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 02.04.2014 11:45

FUX napisał(a):
auto_gt napisał(a): pojazdy mają różne haki - platforma jest zamocowana na kuli haka i i jej podstawie , sztywność konstrukcji haka oraz samej kuli też wpływa na to tzw. bujanie sie platformy .


Ha, ha, ha...

Chyba żartujesz...

Na haku masz do 100kg z rowerami, a siły przenoszone z przyczepy na hak sa wielokrotnie większe!
Jeżeli Twój wywód byłby prawdziwy, to po jednym ostrym hamowaniu z przyczepą, żadne auto nie miałoby całego bagażnika.

Miałem dwie rampy na haku; jedna czeską ze śrubą i dźwignią, która latała jak pies po taniej jatce i Thule.

Samemu wiesz, że jakoś/ć robi różnicę.


Fux - idąc twoim tokiem myślenia i Maćka - Włsokie są be Czeskie be to i Polskie są be ? , chińskie są be ? tylko Thule jest cacy ? hm ... idąc dalej to po holerę kupiłeś Chińskiego imaca iphona chińskie jest be

nie generalizujcie i nie wrzucajcie do jednego kosza wszystkiego co Włoskie , Polskie czy Chińśkie .

Nie jest też argument że czeska się bujała ,a thule nie to i też włoska się będzie bujała ? ...paranoja .

Ty powiedz lepiej że masz haka z naciskiem 160 kg ja ja pisałem ogólnie i są auta co mają nacisk max 50 kg na haka .

Przyczepa przenosi siły większe i hak je wytrzymuję jednaka siły skrętne występują ale że ich nie widzisz bo przyczepa stoi na kołach to nie znaczy że ich nie ma :!: ...
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko

cron
Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe - strona 120
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone