Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 19.02.2014 18:48

bluesman napisał(a):
auto_gt napisał(a):Jeśli rowery będą ważyły 11 kg każdy to możesz wozić 4 rowery z dostawką .4 Musiały by być z Carbonu . .


Nie siej Heniu łobuzie :hearts: wrogiej propagandy. Wcale nie muszą być z karbonu :) :papa:


alumki będą ważyły 13 kg ,a to już przeważy dopuszczalną ładowność ( hyba że odepniemy siodełka korby pedały , hamulce :wink: .

Jeśli klienta stać na 4 z carbonu po 8 tysiaków każdy , to taki nie szuka taniego uchwytu ...logiczne :wink: , chociaż już nic mnie nie ździwi .

lub takie :
Obrazek
:mrgreen:

SingSing74 napisał(a):Czy wiecie kto dla citroena produkuje bagażniki bazowe? Jak u nich z ładownością i głośnością? Ostatnio mogłem kupić używany za 400zł.


nie wiem , nie słyszałem ,ale porównując do Renówki to sam plastik ( mocowania )
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 19.02.2014 21:53

SingSing74 napisał(a):Czy wiecie kto dla citroena produkuje bagażniki bazowe? Jak u nich z ładownością i głośnością? Ostatnio mogłem kupić używany za 400zł.


Kiedyś dla Citroena produkował Bosal, podobno tej firmy już nie ma, nie wiem na 100 %. Jeszcze do Xsary Picasso były tego producenta. Jakość średnia, dopasowanie niezłe, bagażnik nie lubił przeciążenia.
To co pokazujesz wygląda jakby na rozwinięcie produktu Bosala, może ktoś przejął pomysł.
Wg mnie mocowanie nie jest takie złe jak wspomina Heniu, przecież w C4 Picasso jest fabryczne miejsce, w które łapy trzeba przykręcić. Nie będę się jednak upierał, bagażnika nie widziałem "na żywca".
Nośność dachu powinieneś mieć określoną w instrukcji pojazdu, co nie oznacza, że każdy bagażnik ma zgodną "z wytycznymi" producenta auta.
SingSing74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1465
Dołączył(a): 03.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) SingSing74 » 20.02.2014 15:11

OK. Dzięki za info. W poniedziałek popytam w serwisie. Może będą mieć jakieś dane techniczne.
obiadek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 174
Dołączył(a): 21.02.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) obiadek » 27.02.2014 14:31

Olo napisał(a):@ Dziadek Maciek - dzięki za odpowiedź :D

@ Henryk:
ale może być w fabryczne punkty - i nie dlatego żeby nie chadzać po sądach ale dlatego żeby nie spadło po prostu ...
to auto to benzyniak 1,8 zaledwie 147KM, więc o 300 - 400 Nm mogę tylko pomarzyć ;)
ale i tak nie chcę coby box wybrał wolność na autostradzie ... jestem z nim emocjonalnie związany ... ;)
a nie ma na rynku jakiejś wersji w miejsca fabryczne która będzie kosztowała nie wiem tak do 400 pln ... może jakiś noname ???
nie bardzo widzę sens kupowania bagażnika za 800 - 900 pln jeżeli będę go używał raz max dwa razy w roku ( w zimie z boxem na narty i nie każdego roku w lecie - albo box albo na deskę - czyli przy okresie np 4-5 lat założę go może 6,7 razy na dach ... na w sumie może 1.5 miesiąca ...


Ja do Corolli z 2010 jestem też na kupnie. o dziwi w salonie za bagażnik pod marka Toyoty wołają 630. Cruz okolo 480, a Thule 750= wszystkie alu
Niestety jest tak że sprzedając auto nie odzyskasz tych pieniedzy,do innego raczej nie wykorzystasz, a jak kupisz szajs to możesz byc stratny znacznie wiecej.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 27.02.2014 14:54

obiadek napisał(a):
Ja do Corolli z 2010 jestem też na kupnie. o dziwi w salonie za bagażnik pod marka Toyoty wołają 630. Cruz okolo 480, a Thule 750= wszystkie alu
Niestety jest tak że sprzedając auto nie odzyskasz tych pieniedzy,do innego raczej nie wykorzystasz, a jak kupisz szajs to możesz byc stratny znacznie wiecej.


Jest jeszcze LP za 380 stalowy i Cam
SingSing74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1465
Dołączył(a): 03.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) SingSing74 » 01.03.2014 09:32

Mam pytanie dotyczące haka do C4 Picasso. Mam auto po lifcie, po którym to citroen zdecydował się zaoszczędzić na wiązce BSI >>> BSC, czyli nie ma w okolicach nadkola wtyczki, do której mógłbym podpiąć wiązkę haka holowniczego. Byłem w ASO citroena i kosztorys obejmuje wiązkę 13 - PIN za 829 zł. Zapytałem czy ta wiązka obejmuje brakujący fragment. Pracownik odpowiedział, że kosztorys robił po numerze samochodu, więc wiązka ta powinna być kompletna, ale po minie widziałem, że nie był tego pewny. Mam w związku z tym pytanie: czy Thule robi różne wiązki dla C4 Picasso z przed i po liftingu? Lift był przeprowadzony chyba w 2010 r. Ja mam auto z 2011 r.
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.03.2014 10:14

Wyślę na PW nr tel do znajomego, który zajmuje się hakami, Thule (Brink) i Westfalia, wiązki ma też różne.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 01.03.2014 20:01

Nie trzeba szpeców do haka - ot po prostu hak polski Auto Hak model P31 ( 690 zł katalogowa )
,a wiązka MP2

objaśnienie :
MP2 - dla instalacji 7pin stosujemy wiązkę MPLS lub MP2S,
dla instalacji 13pin stosujemy wiązki MP2RS

MP 2s - 7 pin = 269 zł
MP 2rs- 13 pin = 306 zł
Wiązki z modułem do łączenia z szyną CanBus w autach po 2006 roku w górę .

Na stronie producenta można dobrać hak on line i pobrać PDF bardzo szczegółowy opis montażu

Jak trzeba pomocy to zapraszam , pytajcie .
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.03.2014 20:17

Heniu - pewnie, że nie trzeba, ale widziałeś pytanie - "czy Thule robi ...."

Staram się odpowiadać na pytania, a nie zawsze namawiać do najtańszego rozwiązania, niezależnie od zainteresowania pytającego. Gdybym ja się o coś pytał to oczekiwałbym odpowiedzi na moje pytanie, a nie na jakieś inne, nawet jeśli byłoby trochę związane z tematem.
Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie dotyczące bagażnika jaki ja mam na aucie Czekam, skup się, to proste pytanie :D Pytałem już dwa razy, uciekasz od odpowiedzi :!:

Nie uciekaj z odpowiedzią, nie udawaj, że nie pytam :wink:
SingSing74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1465
Dołączył(a): 03.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) SingSing74 » 01.03.2014 21:29

auto_gt napisał(a):
Jak trzeba pomocy to zapraszam , pytajcie .


Skoro tak, to spytam.

Czy Auto Hak w zestawie do C4 Picasso zawiera wiązkę BSI >>> BSC ?

Do Maćka; Dzwoniłem do poleconego fachowca. Rozmawialiśmy chwilkę i potwierdził problemy w kilku citroenach. Obiecał pomóc i umówiliśmy się na kolejną rozmowę. Jest jednak przeziębiony więc nie będę mu zawracał głowy w weekend.

Dzwoniłem również do kilku ASO i okazuje się, że w autach, które nie posiadają wspomnianej wiązki, montaż wiąże się z rozebraniem jednej strony wnętrza samochodu co generuje dodatkowe koszty. Ponadto zapewniają, że ich wiązka posiada brakujący element. W katalogach Thule nie ma jednak żadnego rozgraniczenia na auta po i przed modernizacją.

Powoli zastanawiam się nad całym przedsięwzięciem. Jeżeli pozostanie ASO to hak i bagażnik w sumie będzie mnie kosztował ponad 4 000.

PS. Piszę o tym na forum, bo być może przyjdzie komuś do głowy kupić Pikusia. Co do innych wad tego auta zapraszam na priv.
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 01.03.2014 21:57

SingSing74 napisał(a):


Skoro tak, to spytam.

Czy Auto Hak w zestawie do C4 Picasso zawiera wiązkę od BSI do BSC ?

Do Maćka; Dzwoniłem do poleconego fachowca. Rozmawialiśmy chwilkę i potwierdził problemy w kilku citroenach. Obiecał pomóc i umówiliśmy się na kolejną rozmowę. W katalogach Thule nie ma jednak żadnego rozgraniczenia na auta po i przed modernizacją.



Pytaj, ciekawe czy Henio wie więcej niż katalog :wink:
Wg mnie to są dosyć indywidualne rozwiązania i zna je dobrze ten, kto tym się zajmuje zawodowo, a nie tylko ma katalog i jakoś dopasowuje. "Mojego" speca znam od ok 25 lat, wiem co potrafi, wiem, że jeśli nie zna tematu to to powie i ew spróbuje dobrze sprawę rozgryźć lub od razu powie, że nie interesuje go to.
Katalogi Thule czy innych firm często się mylą, znam to dobrze w bagażnikach. Najlepszym przykladem takich błędów jest ... nie napiszę, ale jest kilkanaście aut niby pasujących i ludzie w ciemno sprzedają, a później ...

Heniu--jak z moim bagażnikiem :!: :D
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.03.2014 07:36

Sprawdź przede wszystkim w ASO, czy nie ma konieczności „uwidocznienia" w kompie pokładowym faktu zamontowania haka, a w zasadzie korekcji instalacji.
Może być tak, że tylne czujniki cofania nie będą wiedziały, że jest podpięty hak a na nim przyczepa czy bagażnik.
Ja u siebie musiałem to zrobić.

Jeżeli nie, to wiązką się nie przejmuj. Kable lutujesz lub takimi dedykowanymi spinkami łączysz z wiązka do lampy i po kłopocie.
Pierwszy lepszy elektryk to ogarnie lub dziebko uzdolniony kierowca.
SingSing74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1465
Dołączył(a): 03.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) SingSing74 » 02.03.2014 09:35

Wiem, że wszystko się da ale... Rozbieranie tapicerki przez kogoś kto robi to pierwszy raz w danym aucie, zazwyczaj kończy się wyłamaniem spinek, a w najgorszym razie zaczepów. W ASO przynajmniej wiedzą co, gdzie i czym jest przytwierdzone. Potem takie skrzypienie, świerszcze czy odstające plastiki strasznie irytują.

Najlepszą opcją w moim wypadku byłoby założenie brakującego elementu w ASO, a samego haka w wyspecjalizowanym warsztacie. Z tym, że ASO twierdzi, że całą elektrykę dostają w komplecie. Jutro pojadę osobiście do serwisu, żeby (o ile będzie to możliwe) pokazali mi to na jakimś schemacie.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.03.2014 09:43

Zatrzaski czy spinki są jednorazowe. ASO na fakturze to naliczy.
I uwierz, że oni także nieomylni nie są.
Większa bajka to demontaż tyłu auta. Nadkola, zderzak, wycinanie zderzaka,itd.
SingSing74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1465
Dołączył(a): 03.11.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) SingSing74 » 02.03.2014 14:40

Pisząc o zatrzaskach miałem na myśli te w elementach tapicerki, których wymiana oznacza wymianę całego elementu. Zależy co tam trzeba będzie zdjąć. W Gliwicach miałem wymieniane wszystkie oparcia i spisali się dobrze więc i przy tyle auta powinni się spisać. Nawet w aucie zostawili plastikowy "nóż" do podważania zdejmowanych elementów.

Co do cięcia zderzaka, to przy Thule dla mojego auta nie jest wymagane.

Jutro wszystko się rozstrzygnie.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko

cron
Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe - strona 116
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone