Można jechać bez koła i bez łańcuchów .
wszystko można kupić na miejscu w Cro czy w Alpach ...
Dziadek Maciek napisał(a):Sławek ja to wszystko dobrze rozumiem, ale jak posłucham opowieści klientów, to widzę wiele spraw trochę inaczej i tylko przekazuję trochę tych doświadczeń dalej, a co sam bym zrobił ... pewnie z półki zabrałbym łańcuchy, w później ew odłożył lub zapłacił, nie wszyscy mają taką możliwość.
Jeździłem, byłem w różnych górach, raz pod Chopokiem byłem zmuszony do założenia łańcuchów, tylko dlatego, że jadący przede mną zatrzymał się i powstał problem z ruszeniem. W inne dni jeździłem bez łańcuchów. Stare czasy, Citroen BX.
Do Cro dwóch kół nie zabiorę
Bocian napisał(a):Maciek, a dwa trójkąty do Cro bierzesz?
Dziadek Maciek napisał(a):Bocian napisał(a):Maciek, a dwa trójkąty do Cro bierzesz?
Nie, po co
Dziadek Maciek napisał(a):Przepis oczywiście znam, ale jadę takimi drogami, że moje auta się nie zepsuje i kontroli policyjnej nie ma, więc po co 2 trójkąty
2 pary okularów mam, jedne do samochodu, drugie na rower, więc jakby co to jest OK
Mam jeszcze maskę do nurkowania, ew na słońce jako zapasowa też może być.
Dziadek Maciek napisał(a):
Ale ...gdybyś dogadał się w/ sprawie Th 909 to zdecydowanie warto, cena bardzo dobra, jeśli produkt jest nowy.
FUX napisał(a):No raz właśnie na drodze 108 w Austrii w Wysokich Taurach się ludziska w sypiącym gęsto śniegu motali z łańcuchami. Pługi nie nadążały.
Tydzień później w Kitzbühel mieli problemy na mniejszych pochyłościach.
Wtedy nam 4x4 się przydało. Bez łańcuchów na kołach.
W bagażniku jechały.
Dziadek Maciek napisał(a):....Bywa tak, że np na Insignii można zamontować prawie dowolny typ łańcucha, a zmieniając rozmiar koła, tylko K-Summit w cenie ok 1500 zł. Koszty uszkodzenia auta, ew holowania
....smutna prawda albo naciąganie sam nie wiem, ale mnie 3 razy Pan się pytał czy wiem, że jak mam Insignię to kupuję te łańcuchy tylko i wyłącznie pod koła 17 i żeby nie przyszło mi do głowy zmieniać rozmiaru kół na mniejsze lub większe bo te łańcuchy są stricte do 17 w tym aucie, i jak zmienię rozmiar kół to trzeba zmienić łańcuchy i jak się coś stanie to mogę zapomnieć o jakimkolwiek zwrocie kasy z ubezpieczenia czy odwoływaniu się do producenta, że nadkole się rozpieprzyło czy coś podobnego, bo to co kupuję to w przypadku Insignii tylko i wyłącznie do kół 17 calowych, do dziś nie wiem ile w tym prawdy co mówił ten sprzedawca i czy to prawda, ale mnie zdołował nieźle więc kupiłem Thule CS-10 105, 245/55R17 czy przyciął na mnie przy zakupie ,nie mam pojęcia , czy miałbym jakieś szanse w przypadku jakbym rozwalił na nich nadkole mając te 17 nie wiem, może sprzedał mi dobry produkt a może naciął mnie na firmę bo jak je kupowałem to podjechałem mając i box i belki i stopy thule, więc może wybrał je pod kontem firmy, naprawdę nie mnie to oceniać bo się nie znam na tym , ale plus tych łańcuchów to naprawdę bajecznie szybki montaż i z zakupu jestem zadowolony