coobah napisał(a):A co możecie doradzić w temacie Xsary Picasso?
Miałem ofertę bagażnika rowerowego na tylną klapę, ale opiera się o szybę i mam obawy czy mi tej szyby nie wepchnie do auta.
Proponuję Cam Totus , solidny i przemyślany oraz estetycznie wykonany bagażnik za przystępną cenę : 298 zł + 48 zamki . belki stalowe ocynk pokryte czarnym plastikiem , ciekawym tu rozwiązaniem są belki stalowe owalne ( zawsze to mniej świstu) , są też belki aluminiowe z rowkiem T o stówkę droższe .
odnośnie wgnieceń : zobacz w instrukcji Xsary ile przewiduje producent obciążenia dachu
Jeśli jest 50 kg . a ktoś wiózł wersalkę
co waży za 100 kg to niech się nie dziwi że ma wgnioty , chociaż i tu nie powinny powstać bo w takich miejscach są wzmocnienia pod poszyciem dachu .
Uchwyty do rowerów ? dość dobre podstawowe są Taurus Eco , Taurus wycofuję je co prawda ale cena jest 79 zł do przemyślenia ,
nowsze były Taurus Sprint po 149 , a już zastępują nowszym modelem i czekamy na info o wdrożeniu , Sprint był łatwy w obsłudze , nie ma gałek które trzeba długo skręcać , jest klamka jak w thule 532 i paski zębate na zatrzasku .
to fotka thule 532 ale podobne zamknięcie miał Sprint:
Cena wyższa za uchwyty skutkuje ,że mocowanie uchwytu na belkach to (po pierwszym ustawieniu )jest dosłownie chwilą, można zrobić w 20 sekund / uchwyt thule 532 ma takie klamki zatrzaskowe do mocowania na belkach dodatkowo zamknięte kluczem, sprint miał obejmy na motylki więc dokręcenie 6 -ciu motylków zajmuje trochę .
To samo z mocowaniem rowerów w Sprincie i Thule 532 oraz ProRide wstawiamy rower w rynnę jedną ręka zaciskamy szczęki na ramie , przekręcamy klucz i 2 paski na kołach można to zrobić w niecałą minutę .
Dodam że im wyżej dach tym gorzej dźwignąć rower i takie łatwe w obsłudze uchwyty pomagają znacznie , na vany są potrzebne rozkładane stopnie ,trzeba je wozić w bagażniku .