Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 07.04.2013 08:46

Dziadek Maciek napisał(a):
Cam w/w aucie jest zdecydowanie najsłabszym rozwiązaniem, nie ważne od modelu, dotyczy to także Totusa


Oczywiście ,że Thule będzie najmocniejszym rozwiązaniem ,a Cam mniej - ale jest tańszy .
Cam ma jednak całe połączenie metalowe z dachem plastik to tylko obudowa , minusem jest to że belki nie są aerodynamiczne ,więc nie wiem czemu najsłabszym ? skoro firma Taurus zaleca ten model ....zaraz po Thule .

inny fajny zestaw to bagażnik LP 47 + box Camei delfin , zmieści się w 1,5 t.
Bagażnik na zdjęciu to nie LP 47

Delfin ma długość 190 cm
Obrazek
fire
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 97
Dołączył(a): 29.11.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) fire » 07.04.2013 08:55

Thule Ranger 90
Idelany, gdy po wypakowaniu nie chcemy jezdzic z boxem na dachu(, pomimo nieduzych rozmarow, ladownosc jest naprawde spora, uzytkujemy od 4 lat, bardzo wytrzymaly material, polecam, do malych aut, jak i duzych :papa:
Obrazek
http://www.thule.com/pl-PL/PL/Products/ ... -Ranger-90
Qkiz
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 34
Dołączył(a): 11.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Qkiz » 07.04.2013 10:28

panowie dzięki za propozycje

opcja którą dzis biorę pod uwagę to lekkie przekroczenie budzetu i cruz aero z zamkami + thule pacific 200 ale to dalej kwestia dogadania ceny stąd Maciek odezwę się na pw

najdłuższe narty które użytkuje mają 165cm, pytanie tylko czy ten box zmieści się na mój dach, nie znam przepisów, nie wiem ile może wystawać z przodu i tyłu

nie dodałem w poprzednim poście że znaczenie ma hałas stąd m.in. ten pacific z niższą podłogą
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 07.04.2013 11:05

Cruz aero - nie jest w cale takie aero belka ma mało profilowany owal - wiec dalej będzie huczała powyżej 90 km/h tak jak zwykłą stalowa .

Jeśli chcesz mieć prawdziwą aero to mocno profilowana jest LP 49 cena 460 zł ale jest warto :
Obrazek

tu widać różnicę .

Obrazek

Nie wspominam tu o belkach thule bo mocno przekroczy budżet , chociaż mam wyjście żeby bagażnik aluminiowy aero "nie thule" był w cenie 300 zł ale to na priwa tylko .

Niektórzy sprzedawcy oferują klientom to co im pasuje wcisnąć , a nie to co klientowi jest potrzebne ,sam klient w wiekszości nie wie co jemu jest potrzebne .

boxy o długości 170 cm są za małe do nart 162 cm bo 170 to wymiar zewnętrzny a nie wewnątrz te narty ułożone w pary po bokach bedą już za długie - boxy maja owal i należy te 20 cm doliczyć . wymiar 190 cm na tak dużym jak 407 sedanie to pestka i 100 % będą pasować .

oczywiście Box Thula też jest w ofercie i mogę wynegocjować niezła cenę .

Bagażnik Cruz aero i CAM jest dedykowany pod konkretny pojazd i mało uniwerslany , jak zmienisz auto to nie za bardzo dopasujesz bagażnik do innego nowszego samochodu ,bo musiałbyś zmieniać całe stopy .

Thule ,czy LP gwarantuje Ci różnorodnością Kitów montażowych do najnowszych samochodów .
Bagaznik masz jeden a zmieniasz tylko zestaw dopasowujący który kosztuje 120 zł .

100- kę dołożysz teraz do bagażnika a zaoszczędzisz kilka w przyszłości .

Zakupy rób bez emocji , na zimno ,kup to co będzie dla ciebie , nie namawiam Cię kupić u mnie , kupuj gdzie zechcesz ,ale chętnie doradzę jako technik co jest co i z czym się wiąże .
Qkiz
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 34
Dołączył(a): 11.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Qkiz » 08.04.2013 21:19

dziś podjechałem do jednego z punktów thula na śląsku żeby namacalnie poznać temat a skonfigurowałem zestaw o jakim ~marzyłem prawie w ramach budżetu.

dzięki waszym poradom jutro odbieram wingbary na kicie do mojego samochodu + pacific 780
ps. nie patrzcie jak przyłożyłem belki, szef salonu spojrzał tylko z politowaniem :wink:
na zdjęciach przymiarka boxa - pakowny, trzeba przyznać

gdzie cała zabawa? belki nówki, box użytkowany 7 dni w alpach, zero śladów z zewnątrz, w środku 2 krechy 5cm od nart, wygląda jak nówka, sprzedawany jako nówka z 5 letnią gwarancją no i fajnym rabatem

była tylko jedna niewiadoma, podobno dedykowana długość belek do mojego wozidła to ?108cm? a szef proponował trochę dłuższe (ew.bagażnik na rower), wstępnie wybrałem dedykowany rozmiar, co byście zasugerowali?

niestety nie zakupię sprzętu u Was ale dzięki panowie za poświęcony czas
pozdrav

Q
Załączniki:
2013-04-08 16.42.10.jpg
przymiarka
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 08.04.2013 21:36

108 cm ładniej wygląda i mniejszy hałas i jeśli tylko ten box ma być wożony , ale myśląc przyszłościowo zmienisz auto i może się okazać za mało na innym pojeździe .
na dłuższych belkach można wieźć boxa i rower , kto wie co Cię czeka i jak droga się ściele :wink: .

Mówiłem ,że nie będzie za duży ...
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 08.04.2013 21:51

Belki 108 cm są sporadycznie sprzedawane, rozmiar większy jest dużo bardziej uniwersalny.
Box, rower, a nawet obok Pacifica 780 2 rowery "da się upchnąć". Cena za belki w różnych długościach jest taka sama, radzę wybrać dłuższe (oczywiście po sprawdzeniu czy regulacji wystarcza - ta uwaga jest bardziej na przyszłość dla innych "pytaczy" :wink: )

U mnie i myślę, że u Henryka, nikt nie musi kupować, nie trzeba przepraszać. Wystarczy, że ktoś chociaż odrobinę posłucha dobrych rad i może troszeczkę wpłynie to na bezpieczeństwo na drogach, nie mówiąc o wygodzie użytkowania.
MarcG
Globtroter
Posty: 36
Dołączył(a): 21.04.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MarcG » 09.04.2013 07:07

Dziadek Maciek napisał(a):Belki 108 cm są sporadycznie sprzedawane, rozmiar większy jest dużo bardziej uniwersalny.
Box, rower, a nawet obok Pacifica 780 2 rowery "da się upchnąć". Cena za belki w różnych długościach jest taka sama, radzę wybrać dłuższe (oczywiście po sprawdzeniu czy regulacji wystarcza - ta uwaga jest bardziej na przyszłość dla innych "pytaczy" :wink: )

U mnie i myślę, że u Henryka, nikt nie musi kupować, nie trzeba przepraszać. Wystarczy, że ktoś chociaż odrobinę posłucha dobrych rad i może troszeczkę wpłynie to na bezpieczeństwo na drogach, nie mówiąc o wygodzie użytkowania.


tylko jedna uwaga wingbary maja ograniczone możliwości regulacji szerokości uchwytów. Nie można kupić o szerokości 1,5m i założyć np. na relingi o szerokości do 1 metra :mrgreen: , trzeba przed zakupem przymierzyć.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 09.04.2013 07:16

MarcG napisał(a):
Dziadek Maciek napisał(a):Belki 108 cm są sporadycznie sprzedawane, rozmiar większy jest dużo bardziej uniwersalny.
Box, rower, a nawet obok Pacifica 780 2 rowery "da się upchnąć". Cena za belki w różnych długościach jest taka sama, radzę wybrać dłuższe (oczywiście po sprawdzeniu czy regulacji wystarcza - ta uwaga jest bardziej na przyszłość dla innych "pytaczy" :wink: )

U mnie i myślę, że u Henryka, nikt nie musi kupować, nie trzeba przepraszać. Wystarczy, że ktoś chociaż odrobinę posłucha dobrych rad i może troszeczkę wpłynie to na bezpieczeństwo na drogach, nie mówiąc o wygodzie użytkowania.


tylko jedna uwaga wing bary maja ograniczone możliwości regulacji szerokości uchwytów. Nie można kupić o szerokości 1,5m i założyć np. na relingi o szerokości do 1 metra :mrgreen: , trzeba przed zakupem przymierzyć.


Spokojnie - 407 to nie C2 , dach ma duży więc 120 ki będą pasowały .
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 09.04.2013 07:47

"oczywiście po sprawdzeniu czy regulacji wystarcza" - to cytat z mojej wcześniejszej wypowiedzi :D , tak więc uwaga MarcG nie jest potrzebna, ale czasami trzeba proste i oczywiste sprawy podkreślać wiele razy. :wink:
MarcG
Globtroter
Posty: 36
Dołączył(a): 21.04.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MarcG » 09.04.2013 07:51

Dziadek Maciek napisał(a):"oczywiście po sprawdzeniu czy regulacji wystarcza" - to cytat z mojej wcześniejszej wypowiedzi :D , tak więc uwaga MarcG nie jest potrzebna, ale czasami trzeba proste i oczywiste sprawy podkreślać wiele razy. :wink:


oj nieładnie, nieładnie tak stałego klienta pouczać :oczko_usmiech:
Slick
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 197
Dołączył(a): 28.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Slick » 29.04.2013 22:24

Maćku..:)

kupiłem 2 uchwyty na rower THULE PRORIDE 591. Założyłem jeden z jednej strony dachu i ... no właśnie :( nie wiem jak zamontować drugi z drugiej strony tak, żeby gałka była z odpowiedniej stronie. W instrukcji jest pokazane ze trzeba odkrecić sruby nr 1 i 2, obrucić stopę z ramieniem i przykrecić do rynny śrubami 3 i 4. Wszystko fajnie ale jak tak zrobie to nie da sie tego po ludzku przykrecic do bagaznika bazowego bo cala stopa wystaje przed belke i cały uchwyt nie jest ustawiony symetrycznie i równo względem pierwszego uchytu (wystaje do przodu). Chodzi mi o montaż za pomocą wsówek do belek wingabar (nie przez cybanty). Troche cieżko mi to opisac ale mam nadzieje, zrozumiesz o co mi chodzi. Co robie nie tak ?
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 30.04.2013 07:34

Rozumiem, faktycznie po przestawieniu na "lewą" stronę uchwyt wychodzi jakby niesymetryczny do "prawego". Tak ma być, oczywiście jeśli wszystko zrobiłeś dobrze. Nie wygląda to ładnie, ale ułatwia ustawienie rowerów ustawionych w tę samą stronę, kierownice są trochę przesunięte względem siebie.
Wg mnie mogliby jednak pomyśleć o ładniejszym wizualnie rozwiązaniu, np tak jak robi Mont Blanc. Zwyciężyło rozumowanie praktyczne i bezpieczne.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 30.04.2013 07:54

Myślę ,że wzięli inny aspekt , na dach często się montuje 2,3, 4 uchwyty , wtedy są one na przemian - 2 do przodu , 2 do tyłu więc i tak są niesymetrycznie ...
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 30.04.2013 08:00

Czyli myślisz tak jak ja napisałem cyt "ułatwia ustawienie rowerów ustawionych w tę samą stronę, Zwyciężyło rozumowanie praktyczne". :wink:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko

cron
Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe - strona 90
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone