Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe

Wszystkie rozmowy na tematy turystyczne nie związane z wcześniejszymi działami mogą trafiać tutaj. Zachowanie się naszych rodaków za granicą, wybór kraju wakacyjnego wyjazdu, czy korzystać z biur podróży.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 13.06.2012 08:58

Rozwiązanie całkiem niezłe. Taką opinię mam od klientów, ja tego bagażnika nie sprzedaję.
Ma trochę inny system odchylania, warto ew sprawdzić, czy odchylanie wystarczy do Twojego auta. To zależy od wielkości klapy, sposobu jej otwierania jak i samego haka, np długości "szyjki" czy wysokość w stosunku do klapy.
Strada nie umożliwia otwierania klapy np w WV T4, Berligo czy w moim aucie, a Thule z serii G6 w znanych mi przypadkach nie stwarza problemu.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 13.06.2012 09:05

2 kloce ? to dużo .

Mam 2 .oferty nieco tańsze , aluminiowe :
1. Uchwyt rowerowy FM MENABO RACE - montowany na hak holowniczy, aluminiowy, na 4 rowery ze światłami i miejscem na tablicę . ceny wahają się około 1100- 1300 zł zł
rynny alu proste , nie jest odchylany , montaż tylko na kuli haka 1 kluczem . wspornik umiejscowiony miedzy 2 i 2 rynnami daje stabilizację dla 4 rowerów .
2. Uchwyt rowerowy Peruzzo SIENA 4 rowery, odchylany montowany na hak holowniczy, ceny wahają się od 900 zł do 1200 zł
Rynny to profil zakończony plastikowymi korytkami dla opon , światła tablica w komplecie

Do takich długich platform poleciłbym domontować czujniki cofania koszt około 70 zł bez montażu , ułatwią wam życie i ochronią ładunek przed uszkodzeniem .
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 13.06.2012 09:31

Pytanie MarcG było dosyć konkretne, nie pytał się ani mnie, ani Ciebie (auto...) o to co sprzedajemy :!:

Ale jeśli temat rozszerzyłeś to ...
faktycznie na rynku jest kilka zdecydowanie tańszych rozwiązań, tylko jakich. Porównanie Strady czy Thule do Menabo lub Peruzzo świadczy tylko o tym, że reklamujesz tylko to co sprzedajesz, a nie masz pojęcia o jakości, rozwiązaniach.
Czy widziałeś jak montowana jest Strada lub Thule :?: Montaż ciężkiego włoskiego produktu, oczywiście jest możliwy, tylko ile niewygody sprawia.
Brak odchylania to w większości przypadków (klientów) też spory problem.
Często tanie rozwiązania mają też dodatkową taśmę "łapiącą"za klapę, a nie każda klapa nadaje się do tego.
Takie bagażniki mają też często rower wprowadzany między wspornik trzymający, a klapę. Wielu klientów ma już nieźle porysowane klapy :!:
Menabo Race trzyma się ogólnie całkiem przyzwoicie, chociaż miałem kilka sygnałów o małych ruchach na haku. Znam też niektóre modele haków, na które tego bagażnika nie założysz :!:
Siena - to całkiem inna bajka. Wygląda dobrze, montuje się średnio wygodnie, odchylanie ma przyzwoite. Ale ... mam je w ofercie od kilku lat, kilka sztuk wróciło na reklamacje. W tym sezonie przestałem je już sprzedawać. Problemy - sprężynki trzymające zabezpieczenie dźwigni odchylania tracą swoje właściwości już przy 2 lub 3 odchylenie. Nawet w bagażniku na 2 rowery (mam właśnie taką reklamację na stanie). W bagażnikach na 3 rowery problem ten powstał we WSZYSTKICH sprzedanych sztukach :!: Strach pomyśleć co będzie w wersjach na 4 rowery. Siena ma jeszcze jeden problem - rynny pod koła są bardzo nisko umieszczone, może to powodować zaczepianie bagażnikiem o drogę, szczególnie na nierównościach.

A jeśli tanio - to np mam w ofercie bagażnik za ok 650 zł na 4 rowery. Rowery stoją, bagażnik nie jest opuszczany, wzmocniony, możliwość zabezpieczenia przed kradzieżą. Tablica biała z PL oczywiście gratis.
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 13.06.2012 09:53

W tym pierwszym :1. Uchwyt rowerowy FM MENABO RACE jest wspornik rowerów umieszczony w środku platformy, czyli oddalony od klapy , w niektórych krótkich klapach np. hathback umożliwia to dostanie się do bagażnika, choćby po zdjęciu 2 pierwszych rowerów . Fakt że uciążliwe ,ale nie staje się w drodze co 5 minut....

Są też vany, suvy z dużą klapą z otwieraną tylną szybą w klapie , jeśli mają takie r ozwiązanie , odchylana platworma jest im nie potrzebna.

Tak czy owak wożenie rowerów ,nie jest proste .

Sprężynka - jedna jaskółka wiosny nie czyni, mogła być wypuszczona wadliwa seria , każdemu się zdaży ,sądzę że to już poprawili skoro były sygnały z rynku .
Miałem seria lamp do jazdy dziennej wadliwe diody - firma poprawiła i teraz jest spokój od kilku miesięcy brak reklamacjii ,co cieszy mnie i klientów.

Wersja stała jest lepsza , prostszy mechanizm, nie ma co się psuć .

Platformy na 4 rowery wymagają haka o dużej nacisku pionowym ok, 70 kg .
Warto by , jeśli można na przejazd dołożyć gumy/wkładki usztywniające do sprężyn jeśli konstrukcja pozwala ,ale to już inna bajka ...
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 13.06.2012 10:05

[quote="auto_gt"]

Tak czy owak wożenie rowerów ,nie jest proste .

Sprężynka - jedna jaskółka wiosny nie czyni, mogła być wypuszczona wadliwa seria , każdemu się zdaży ,sądzę że to już poprawili skoro były sygnały z rynku .




Platformy na 4 rowery wymagają haka o dużej nacisku pionowym ok, 70 kg .
[/quotte]

1. Nie jest proste - pełna zgoda :D
2. Sprężynka - niestety problem trwa nadal, długa ta seria wadliwych :(
3. 3. Ponownie pełna zgoda :D W 1996 czy 1997 r, gdy takie bagażniki były "raczkujące" wiozłem na haku rowery (już nawet nie pamiętam 2 czy 3 ), bagażnik holenderski Twinny Load (bardzo dobra firma) i ... po ok 10 km hak miałem wygięty i rowerem już prawie tarłem do nawierzchni. 8O Kto wtedy myślał o nacisku na kulę :roll:
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 13.06.2012 10:10

http://cro.pl/forum/viewtopic.php?p=905272#905272


Już testowany. Wypada świetnie!

Maciek.

Z plandeką coś słychać?
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 13.06.2012 10:12

3. sprężynka - może importer zciągną duża partię i ciągle to sprzedaje z wadą ? Można, do producenta napisać z zapytaniem ,czy nie znaleźli już rozwiązania ...?
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 13.06.2012 10:17

auto_gt napisał(a):3. sprężynka - może importer zciągną duża partię i ciągle to sprzedaje z wadą ? Można, do producenta napisać z zapytaniem ,czy nie znaleźli już rozwiązania ...?


Można bezpośrednio, tym bardziej, że jeden z importerów (nie wiem u którego kupujesz) udaje, że nie ma problemu :!:
Drugi problem trochę widzi, ja już nie, wolę inne, bezproblemowe rozwiązania.


FUX - ten sezon jakiś dziwny jest, nigdzie właściwej nie mogę znaleźć. Kryzys chyba :cry:
Są pokrowce, na 2, 3 nawet 4 rowery, ale na przyczepy lub campery, mają inny system wiązania, do mniejszych prędkości i z rowerami "za ścianą"
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 13.06.2012 10:20

Maciek. Ja mam w zasadzie ścianę z tyłu.
LR ma tył prosty. Mankament chyba jeden, że lampy i tablicę informacyjną zasłonię... :wink:
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 13.06.2012 10:44

Czytam Maćku uważnie co piszesz :) i w 99% zgadzam się z tym co piszesz :) wspominałeś o wsporniku na środku bagażnika na hak np. przy 2 rowerach (masz link jaki bagażnik kupiłem) fakt !!! ryzyko porysowania klapy jest dużo wyższe ale może je zminimalizować starannością wprowadzania roweru na szynę lub ew. demontażem pedałów. Zastanawialiście się na pokrowcami z Fux-em. Też rozważałem taki temat nie wiem jakim autem jeździ Fux, nie doczytałem. Mnie do rozważań skłoniła obserwacja w tylnej szybie ram rowerów. Obawiam się, że w przypadku założenia pokrowców wzrośnie mimo wszystko opór powietrza, a co za tym idzie spalanie. Przejechałem z bagażnikiem około 500km. Na gripy i siodełka były założone foliowe torebki i znajdowały się poniżej linii dachu, poza tym błotniki znajdowały się dużo poniżej dachu i nie wystawały poza obrys auta co ciekawe błotniki te byłem zmuszony zdemontować bo zwyczajnie się odchyliły równolegle do kierunku jazdy. Natomiast pokrowce na gripach i siodełkach latały jak oszalałe. Czyli powietrze mimo auta typu van nie do końca omija rowery na haku. W przypadku założenia pokrowca uważam, ze powierzchnia znacznie wrośnie i powietrze które dotychczas swobodnie przepływało zacznie stawiać mimo wszystko opór
Dziadek Maciek
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5013
Dołączył(a): 31.01.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Dziadek Maciek » 13.06.2012 11:15

bluesman - nie można się z Tobą nie zgodzić. Wszyscy uznani producenci nakazują zdjęcie wszelkich dodatków, typu koszyk, fotelik, zderzaki dodatkowe....
Jadąc z przyczepą czy camperem jedziemy zdecydowanie wolniej, a rowery mamy schowane za sporą powierzchnią, mały więc mamy opór spowodowany pokrowcem.
FUX - masz pionową ścianę, ale prędkości osiągasz zdecydowanie wyższe :wink:
auto_gt
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2914
Dołączył(a): 20.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) auto_gt » 13.06.2012 11:22

Zawsze można poimpowizować , jakąś lotkę, spojlerek na krawedzi dachu... zmieni kierunek strugi powietrza spadajacej z dachu na platformę ...

Albo jechać wolniej , opór powietrza wzrasta wporst do kwadratu wraz ze wzrostem prędkości .

cuś ,za cuś... :wink:
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 13.06.2012 11:30

Mój wniosek jest taki należy zabezpieczyć takie elementy jak gripy, manetki, siodełka folią możliwie ściśle przylegająca by uniemożliwić wniknięcie drobin piasku co zapobiegnie ew. problemom ze zmiana przerzutek/hamowaniem. Ponadto silikonem zabezpieczyć miejsca gdzie może wniknąć woda. Dodatkowo zabezpieczam silikonem wszystkie wejścia linek w pancerze, które następnie po przyjeździe na miejsce usuwam. No i oczywiście warto łańcuch zabezpieczyć gęstym środkiem-olejem. Pozostały brud można usunąć pod warunkiem potraktowania wcześniej ramy/widelca roweru woskiem do karoserii :)
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 13.06.2012 11:31

auto_gt napisał(a):Zawsze można poimpowizować , jakąś lotkę, spojlerek na krawedzi dachu... zmieni kierunek strugi powietrza spadajacej z dachu na platformę ...

Albo jechać wolniej , opór powietrza wzrasta wporst do kwadratu wraz ze wzrostem prędkości .

cuś ,za cuś... :wink:

Już sporo lat wożę rowery :) tunelu aerodynamicznego jak na razie nie posiadam :) a spoiler i owszem ale nic nie daje. Rada jechać wolniej tyczy się chyba rowerów wożonych na dachu chyba ? :)
bluesman
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6658
Dołączył(a): 25.06.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) bluesman » 13.06.2012 11:42

Fux jakim jeździsz autem ?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmowy o turystyce i nie tylko

cron
Bagażniki/ Boxy/ Uchwyty/ Łańcuchy śniegowe - strona 71
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone