Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Awaria auta w Chorwacji-prosba o pomoc, pilne !!

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 28.06.2012 23:23

darek1 napisał(a):
arturac napisał(a):
darek1 napisał(a):
arturac napisał(a):
darek1 napisał(a):Zapchany filtr paliwa oto jest przyczyna. Zatyka się i przerywa pracę silnika. Spuścić paliwoi zatankować nowe.Tak to jest z pozyczonymi pojazdami.


a niby po co spuszczać to paliwo?:)


Żeby zeszły wszystkie zanieczyszczenia. Przerobiłem ten temat w 1998 r. Serwis nie pomógł tylko facet na ulicy. To był strzał w 10. Najczęściej dzieje się to przy tankowaniu małych ilości paliwa. Coś tam się wytrąca.


skąd mają te zanieczyszczenia zejść?


No z baku chyba nie z du..py :D . U mnie teśż komputer pokazywał błąd. Wyjeżdżałem i dupa. Paliwo zmienić, paliwo i zacznie działać.


od tego tak z miejsca by nie stanął, wcześniej by szarpał i na wyższych obrotach słabł.
henius34
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1221
Dołączył(a): 17.06.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) henius34 » 28.06.2012 23:26

niestety po raz (chyba) pierwszy muszę przyznać rację koledze darek1 - mnie 2 lata temu spotkał podobny problem co Was. Objawy podobne, w zasadzie identyczne, a naprawiłem je tankując najlepszą (czyt. najdroższą ropę ) jaka była dostępna na ichniejszej INIE. Sam w to nie wierzyłem, ale jak ręka odjął - wsiadłem, odpaliłem pojechałem. Spróbujecie to może się okazać zbawienne a koszt raczej nie duży, choć z drugiej strony gwarancji nie ma, że pomoże... Powodzenia
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 28.06.2012 23:28

henius34 napisał(a):niestety po raz (chyba) pierwszy muszę przyznać rację koledze darek1 - mnie 2 lata temu spotkał podobny problem co Was. Objawy podobne, w zasadzie identyczne, a naprawiłem je tankując najlepszą (czyt. najdroższą ropę ) jaka była dostępna na ichniejszej INIE. Sam w to nie wierzyłem, ale jak ręka odjął - wsiadłem, odpaliłem pojechałem. Spróbujecie to może się okazać zbawienne a koszt raczej nie duży, choć z drugiej strony gwarancji nie ma, że pomoże... Powodzenia


tyle, ze to podobno benzyna, ropa potrafi zrobić gluta w filtrze ale benzyna?

w moim scenicu II, w ogóle nie ma filtra paliwa :roll: :wink: 8O
stratos
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 613
Dołączył(a): 16.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) stratos » 29.06.2012 00:35

było że diesel , najpierw wymienić filtr to nigdy nie zaszkodzi a potem obejrzeć przewody paliwowe szczególnie szybkozłączki mogą być przyczyną zapowietrzania jak jest wątpliwość to zasmarować silikonem , sprawdzić paliwo lub zalać świeżym ON to chyba najtańsze pomysły
Z
Cromaniak
Posty: 2931
Dołączył(a): 29.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Z » 29.06.2012 05:09

Powiem tak o kant dupy potłuc takich mechaników jak oni się za komputer najpierw chwycili a nie za sprawdzenie jakości i podawania paliwa, może to jakieś dzieci neostrady :lol:.Tak jak darek radzi wymienić filtr,koniecznie w trakcie wymiany zwrócić uwagę na bagno w filtrze-jeśli była woda w paliwie będzie widać to na jego powierzchni oraz zlać paliwo ze zbiornika i zalać świeżego.
Magda75
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 176
Dołączył(a): 25.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Magda75 » 29.06.2012 05:29

Witam, od razu zaznaczę, że mechanik żaden ze mnie i poza laniem ON nic nie robię w aucie (mąż się zajmuje naszymi autami). Ale...z tego co pamiętam, jak mi się w zimie zatkał filtr paliwa, to oprócz wymiany filtra mąż dolał benzyny, tak ok. 2 l, do baku. Akurat zalałam do pełna, przejechałam kilkanaście km do domu, rano odpaliłam, skrobię szybki , a on mi zgasł. I tak mu zostało do w.w. rzeczy. Więc.... może tez trochę benzynki?
pitpawel
Globtroter
Posty: 46
Dołączył(a): 09.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) pitpawel » 29.06.2012 05:42

Magda75 napisał(a):Witam, od razu zaznaczę, że mechanik żaden ze mnie i poza laniem ON nic nie robię w aucie (mąż się zajmuje naszymi autami). Ale...z tego co pamiętam, jak mi się w zimie zatkał filtr paliwa, to oprócz wymiany filtra mąż dolał benzyny, tak ok. 2 l, do baku. Akurat zalałam do pełna, przejechałam kilkanaście km do domu, rano odpaliłam, skrobię szybki , a on mi zgasł. I tak mu zostało do w.w. rzeczy. Więc.... może tez trochę benzynki?


To życzę powodzenia z wtryskami:) Benzyny zalać do baku ropy?
Magda75
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 176
Dołączył(a): 25.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Magda75 » 29.06.2012 05:49

Tak gdzieś znalazł na jakimś forum mąż, skonsultował z ojcem mechanikiem. Bak 60 l, benzyny nie pamiętam ile wlał, ale wydaje mi się, że 2l. Może mniej. Problemem była wytrącona parafina (? chyba). Raz zatankowałam na innej stacji niż zwykle.
pitpawel
Globtroter
Posty: 46
Dołączył(a): 09.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) pitpawel » 29.06.2012 05:59

Owszem istniej coś takiego jak wytrącenie parafiny z ON ale odbywa się to przy naprawdę dużych mrozach, a nie w czerwcu w Chorwacji. Poza tym aby temu zabiegać nie należy używać benzyny bo padną wtryski, a specjalnie przygotowanych preparatów.
Wiec problem Renówki nie leży w wytrąconej parafinie. Mam nadzieję, że po nocy zostanie on rozwiązany i będziecie plażować:)
Magda75
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 176
Dołączył(a): 25.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Magda75 » 29.06.2012 06:06

Ok, jak zaznaczyłam, nie znam się na tym. Wspomniałam o benzynie, bo tematem był zapchany filtr. Jeżeli tak da rade tylko w zimie przy tym problemie co ja miałam, to sorki. Przynajmniej czegos się dowiedziałam :)
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 29.06.2012 06:22

Ja p...lę...współczuję takiej przygody :(
Jacek 206
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2823
Dołączył(a): 30.04.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek 206 » 29.06.2012 06:31

Sprawdźcie immobilizer.
guniak
Croentuzjasta
Posty: 163
Dołączył(a): 26.05.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) guniak » 29.06.2012 07:12

Jeśli to benzyna to sprawdzie również pompke paliwa powinno być ją słychać przy przekręceniu kluczyka,mi padła kiedyś w uno.A czy wam wogóle kręci silnikiem ,czy po prostu nie odpala.Szukajcie luźniej wtyczki
el_guapo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1560
Dołączył(a): 08.07.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) el_guapo » 29.06.2012 07:14

olciap6 napisał(a): ale tak naprawde zadnych filtrow ani nic innego nie sprawdzili-juz sami nie wiemy co o tym myslec.


1. Sprawdzić filtr paliwa - w razie potrzeby spuścić wodę, ew. wymienić filtr (większość dizli sama się odpowietrzy po takim przeglądzie filtra, można im pomóc zalewając puszkę filtra ropą)
2. Zatankować na max

Przerywana praca zbiornikowej pompy paliwa nie jest sygnalizowana żadną kontrolką/błedem, a potrafi unieruchomić auto.
Objawy są IDENTYCZNE jakie miałem z dizlem fiata 1.9, jazda.......przerwa....jazda...przerwa..jazda, przy czym coraz częściej gasł, a coraz mniej jechał. Zatatankowałem do pełna, pompa się zanużyła w ON i jeszcze popracowała, choć dalej wydawała dziwne dźwięki.

P.S. Ja wiem, ze stres, braki językowe, ale nie możecie się tak jawnie dawać dymać...wstawiacie auto do mechanika z konkretnym problemem, jeżeli problem nie jest rozwiązany za pierwszym razem to dlaczego bulicie za kolejne holowania i kolejne pseudo-naprawy?
darek1
zbanowany
Posty: 9346
Dołączył(a): 27.06.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) darek1 » 29.06.2012 07:28

el_guapo napisał(a):
olciap6 napisał(a): ale tak naprawde zadnych filtrow ani nic innego nie sprawdzili-juz sami nie wiemy co o tym myslec.


1. Sprawdzić filtr paliwa - w razie potrzeby spuścić wodę, ew. wymienić filtr (większość dizli sama się odpowietrzy po takim przeglądzie filtra, można im pomóc zalewając puszkę filtra ropą)
2. Zatankować na max

Przerywana praca zbiornikowej pompy paliwa nie jest sygnalizowana żadną kontrolką/błedem, a potrafi unieruchomić auto.
Objawy są IDENTYCZNE jakie miałem z dizlem fiata 1.9, jazda.......przerwa....jazda...przerwa..jazda, przy czym coraz częściej gasł, a coraz mniej jechał. Zatatankowałem do pełna, pompa się zanużyła w ON i jeszcze popracowała, choć dalej wydawała dziwne dźwięki.

P.S. Ja wiem, ze stres, braki językowe, ale nie możecie się tak jawnie dawać dymać...wstawiacie auto do mechanika z konkretnym problemem, jeżeli problem nie jest rozwiązany za pierwszym razem to dlaczego bulicie za kolejne holowania i kolejne pseudo-naprawy?


Przerwę ci Mistrzu kolorowy. Coś mnie tkneło. Powodem może być jeżdżenie busem na ostatnich litrach paliwa. Pompa może być nie zanurzona w paliwie i się psuje. To może być powód. Ale czy jeżdżono na ostatnich litrach paliwa wie kierowca busa.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Awaria auta w Chorwacji-prosba o pomoc, pilne !! - strona 5
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone