Był przez kilka miesięcy od okolic Kamieńska pod Częstochowę i z powrotem oraz między Piotrkowem Trybunalskim a Głuchowem ale to było w trakcie budowy. I nie było to 100km/h tylko 70km/h.wielbiciel napisał(a):SebastianM napisał(a):piekara114 napisał(a):570 km w 5h? Ile z trasy jest po autostradzie?
Ja mam 610 km i zastanawiam się czy jadąc zgodnie z przepisami i jakąś przerwą w 7h się zmieszczę.
Około 20 km poza autostradą, dalej autostrada, pełen luz był w piątek. Jazda bez przerwy, 140 km/h na GPS, co realnie daje 150 km/h na tempomacie u mnie.
A nie ma tam po drodze odcinkowego pomiaru prędkości (100 km/h)?
ŁukaszCiupa napisał(a):Przypominam, że w Polsce maksymalna prędkość na autostradzie to 130km/h a na drogach ekspresowych 120km/h.
ŁukaszCiupa napisał(a):Darujcie sobie wszyscy gadki o tolerancjach rzędu odpowiednio 140 i 130 dla autostrad i ekspresówek bo i tak będzie się liczyło, ile pokaże licznik na wideo-rejestratorze w radiowozie!
ŁukaszCiupa napisał(a):Przypominam, że w Polsce maksymalna prędkość na autostradzie to 130km/h a na drogach ekspresowych 120km/h. Darujcie sobie wszyscy gadki o tolerancjach rzędu odpowiednio 140 i 130 dla autostrad i ekspresówek bo i tak będzie się liczyło, ile pokaże licznik na wideo-rejestratorze w radiowozie! O bezpieczeństwie jazdy z prędkością rzędu 150km/h non stop przez kilka godzin nawet nie chce mi się dyskutować.
ŁukaszCiupa napisał(a):Przypominam, że w Polsce maksymalna prędkość na autostradzie to 130km/h a na drogach ekspresowych 120km/h. Darujcie sobie wszyscy gadki o tolerancjach rzędu odpowiednio 140 i 130 dla autostrad i ekspresówek bo i tak będzie się liczyło, ile pokaże licznik na wideo-rejestratorze w radiowozie! O bezpieczeństwie jazdy z prędkością rzędu 150km/h non stop przez kilka godzin nawet nie chce mi się dyskutować.
ŁukaszCiupa napisał(a):Czy z tym 140km/h w PL to nie jest czasem tak, że wynika to z tolerancji 10km/h dodanej do 130km/h? Dam sobie rękę uciąc, że tak jeszcze nie dawno było, ale widocznie coś przeoczyłem i usankcjonowali pełne 140km/h?
No to jestem widocznie jak nasz prezydent - ciągle się uczę Ale nie zmienia to faktu, że osobiście dla mnie prędkość 140-150km na godzinę nie jest bezpieczną prędkością, zwłaszcza na odcinkach z dwoma pasami a takowych w PL jest 90% póki co. 3 pasy ma póki co A1 od Cz-wy po Głuchów oraz A1 pomiędzy Gliwicami i Żorami mniej więcej.SebastianM napisał(a):ŁukaszCiupa napisał(a):Czy z tym 140km/h w PL to nie jest czasem tak, że wynika to z tolerancji 10km/h dodanej do 130km/h? Dam sobie rękę uciąc, że tak jeszcze nie dawno było, ale widocznie coś przeoczyłem i usankcjonowali pełne 140km/h?
Dobrą dekadę jest już 140 na autostradzie i 120 na ekspresówce.
Przypomina mi się Interview z mistrzem olimpijskim w strzelectwie:marekkowalak napisał(a):(...) już dawno temu pisał Zasada: to nie tylko prędkość, ale wypadkowa wielu rzeczy (m.in. warunki pogodowe, nawierzchnia, stan pojazdu, umiejętności kierowcy itd.).
ŁukaszCiupa napisał(a):No to jestem widocznie jak nasz prezydent - ciągle się uczę Ale nie zmienia to faktu, że osobiście dla mnie prędkość 140-150km na godzinę nie jest bezpieczną prędkością, zwłaszcza na odcinkach z dwoma pasami a takowych w PL jest 90% póki co. 3 pasy ma póki co A1 od Cz-wy po Głuchów oraz A1 pomiędzy Gliwicami i Żorami mniej więcej.SebastianM napisał(a):ŁukaszCiupa napisał(a):Czy z tym 140km/h w PL to nie jest czasem tak, że wynika to z tolerancji 10km/h dodanej do 130km/h? Dam sobie rękę uciąc, że tak jeszcze nie dawno było, ale widocznie coś przeoczyłem i usankcjonowali pełne 140km/h?
Dobrą dekadę jest już 140 na autostradzie i 120 na ekspresówce.
SebastianM napisał(a):ŁukaszCiupa napisał(a):Przypominam, że w Polsce maksymalna prędkość na autostradzie to 130km/h a na drogach ekspresowych 120km/h. Darujcie sobie wszyscy gadki o tolerancjach rzędu odpowiednio 140 i 130 dla autostrad i ekspresówek bo i tak będzie się liczyło, ile pokaże licznik na wideo-rejestratorze w radiowozie! O bezpieczeństwie jazdy z prędkością rzędu 150km/h non stop przez kilka godzin nawet nie chce mi się dyskutować.
140 km na autostradzie. 150 km/h non stop....pikuś, przy włączonym aktywnym tempomacie i lane assist. W Niemczech jeżdżę znacznie szybciej, ale każdy ma swój limit. Jeżeli ktoś cały czas porusza się po mieście i raz czy dwa razy do roku wyjedzie poza miasto, to prędkość 140 km/h może mu się wydawać nieprawdopodobna, zabójcza, niebezpieczna etc. Dla mnie, osoby która od kilkudziesięciu lat jeździ głownie długie trasy, od ponad 10 po autostradach niemieckich, prędkość 140 km/h wydaje się być zwyczajna, normalna.Wszystko jest kwestią indywidualnych percepcji, przyzwyczajeń, także samochodu.
komaciek napisał(a):SebastianM napisał(a):ŁukaszCiupa napisał(a):Przypominam, że w Polsce maksymalna prędkość na autostradzie to 130km/h a na drogach ekspresowych 120km/h. Darujcie sobie wszyscy gadki o tolerancjach rzędu odpowiednio 140 i 130 dla autostrad i ekspresówek bo i tak będzie się liczyło, ile pokaże licznik na wideo-rejestratorze w radiowozie! O bezpieczeństwie jazdy z prędkością rzędu 150km/h non stop przez kilka godzin nawet nie chce mi się dyskutować.
140 km na autostradzie. 150 km/h non stop....pikuś, przy włączonym aktywnym tempomacie i lane assist. W Niemczech jeżdżę znacznie szybciej, ale każdy ma swój limit. Jeżeli ktoś cały czas porusza się po mieście i raz czy dwa razy do roku wyjedzie poza miasto, to prędkość 140 km/h może mu się wydawać nieprawdopodobna, zabójcza, niebezpieczna etc. Dla mnie, osoby która od kilkudziesięciu lat jeździ głownie długie trasy, od ponad 10 po autostradach niemieckich, prędkość 140 km/h wydaje się być zwyczajna, normalna.Wszystko jest kwestią indywidualnych percepcji, przyzwyczajeń, także samochodu.
Kluczem do takiej przyjemnej autostradowej jazdy jest to, żeby nie było zwężeń, remontów oraz występowało natężenie ruchu odpowiednie do ilości pasów. Niestety w Polsce nagminne jest wyprzedzanie się tirów i spowalnianie na dziesiątkach kilometrów jazdę autostradową do 100km/h lub mniej i czyniących ją szarpaną, nieprzyjemną. To samo idioci wciskający się pomiędzy samochody, co powoduje zagrożenie w ruchu i reakcję układu aktywnego czy adaptacyjnego tempomatu oraz systemów bezpieczeństwa auta. Równie złym nawykiem, który teraz jak na dłoni widać na trzypasmowych fragmentach A1 jest jazda środkowym pasem...
Natomiast w krajach, gdzie kultura jazdy jest odpowiednia, jazda autostradą jest przyjemnością samochodem z adaptacyjnym tempomatem oraz systemem prowadzącym po pasie ruchu (rozbudowany system, coś więcej niż asystent pasa ruchu) i systemem zapobiegającym kolizji przy zmianie pasa ruchu.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi