Dział dla miłośników nie tylko czystej turystyki i wypoczynku. Nauka języka chorwackiego. Tematy publicystyczne, historia, film, muzyka, literatura, sport i kuchnia chorwacka. [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Dobro jutro!!...znači sutra ujutro - to odp. na pytanie Joli: Vidimo se sutra?
Ja sobie tak przez uchylone drzwi podglądam i widzę, że sobie doskonale radzicie i do niczego nie jestem potrzebna. Jestem samoukiem i jeśli nie wiem albo nie jestem pewna, nie zabieram głosu...Ale do tej pory jest O.K.
Ne czy ni ?? Nie ma na to reguły, pozostaje "na nos"...
nisam - nie jestem, ale nemam - nie mam,
nije došao - nie przyszedł, ale neće doći - nie przyjdzie,
nisi znao? - nie wiedziałeś?
Pozdrav.
Dobro jutro
Na chwilkę tylko opuścilam zajęcia, a tu tyle ciekawych rzeczy!!
Jola dziekuję za zaliczenie mnei do grona TYCH CO WIEDZĄ , ale ja też jestem samoukiem i często dzialam/mówię na intuicję, co może być czasem źródlem wileu nieporozumień
Witaj Michalina! Mam nadzieję, ze i detalno i iz ptiče perspektive Akademia będzie Ci sie podobać
Profesionalac! Widzę, ze robisz oszałamiające postępy! W tym tempie to trzeba Cię bedzie na Asystenta powolac!
Puno pusa svim!
Amelka
Dobar dan!
Tako je dobro! Jest profesor Jolek, jest WIEDZĄCA Amelka...
Amelka, to jasne, że wiesz!!! Jak ktoś jada sarmę w sezonie i po sezonie (patrz: kuchnia chorwacka), którą gotuje ukochana teściowa, do której (znaczy do teściowej) jej wnuki mówią "bok", to... No... wiadomo, że na wyczucie i baaardzo PRAKTYCZNIE.
A ja? Opet zakasnila sam. Opet sam spavala dugo. Previše sam spavala.
O, i bardzo dobrą metodą Zawodowca... Jak walnęłam byka, to mnie poprawcie!
Danas je hladno i sumorno (zimno i ponuro), a mi się przypomniało jak "sunce sja". Więc...
"Moj dom je dole u predgrađu od centra, prema zapadu. Gdje sunce sja kad zalazi, gdje sunce sja samo kad zalazi..." (Jura Stublić - "Dom")
"...Tamo di mi sunce sja di je stara maslina