Katarzyna Głydziak Bojić napisał(a):Mosqito napisał(a):Witam,
Ja również czytałem wczoraj wpis kolegi MKM i nie chciałbym co prawda podważać wypowiedzi kolegi ale sam stwierdził iż nie jechał autostradą do samego Ploce a jedynie że widział w Ploce znaki na Zagreb i jadące tam auta.
Nieporozumienie może sie brać stąd że jest oddany kilkukilometrowy odcinek Ploce Port - Węzeł Karamatici (i tam są te znaki) ale potem całe kilkadziesiąt km do Ravcy jest jeszcze w budowie.
Tak więc wedle moich info A1 siega na razie jedynie do Ravcy
Zdecydowanie Dalmatina ciągle jeszcze tylko do Ravčy.
Pozdrawiam
larry123 napisał(a):Tylko, że w Polsce przez cały kraj nie ciągną się wysokie góry. W Polsce przeważają niziny i jaki problem budować autostrady. Natomiast w Chorwacji kopie się tunele, buduje estakady, a Polsce nie umieją "wylać asfaltu" na płaski teren.
noyle napisał(a):djibril napisał(a): U nas czegoś takiego na terenach górskich zrobić się nie da. Na ogół niekorzystna fizjografia (zbyt płaskie stoki), drążenie to koszmar, bo flisz karpacki nie odłupuje się i rozkrusza jak wapień, tylko odkształca.
Jakoś nie mogę sobie przypomnieć gdzie mamy górskie odcinki autostrady w naszym kraju.
No i nie za bardzo uwierzę, że łatwiej i taniej wykopać siedmio kilometrowe tunele w wapieniu, niż wybudować 5 km naszej super zaawansowanej technologicznie autostrady np pod Toruniem.
Policz ile tuneli mają Chorwaci a teraz ile jest u nas(0 póki co).
Oczywiście widać, że kolega jest w temacie i nie będę się mądrzył, ale skoro są takie trudności to może trzeba zmienić technologię. Np na zakopiance ma być tunel na ekspresówce pod Luboniem a później estakada w Skomielnej do Zaborni. A może wystarczyło wytyczyć trasę wzdłuż Raby kilka km dalej za to wszystkie parametry drogi ekspresowej mogły by zostać zachowane bez zbędnego kopania w błocie fliszu karpackiego nie mówiąc już o odszkodowaniach związanych z zacieniem podwórek.
Ale u nas widocznie jak w Misiu im drożej i dłużej tym lepiej.
marek suwa napisał(a):witam
czy ktoś się orientuje, kiedy bedzie gotowy odcinek Ravca - Ploce? czy są to plany na 2010 rok czy dalsze? w tym roku jechalismy z Ravcy (a właściwie z Primostenu) do Dubrownika i odcinek Ravca-Ploce przebiegajacy lokalnymi drogami trochę nas zmęczył (choc potwierdzam, ze trasa jest bardzo malownicza). pozdrawiam, jesli odpowiedz na moje pytanie jest w ktorymś z wątków na forum, a go nie znalazlem - sorry za gapiostwo. pozdrawiam
djibril napisał(a):marek suwa napisał(a):witam
czy ktoś się orientuje, kiedy bedzie gotowy odcinek Ravca - Ploce? czy są to plany na 2010 rok czy dalsze? w tym roku jechalismy z Ravcy (a właściwie z Primostenu) do Dubrownika i odcinek Ravca-Ploce przebiegajacy lokalnymi drogami trochę nas zmęczył (choc potwierdzam, ze trasa jest bardzo malownicza). pozdrawiam, jesli odpowiedz na moje pytanie jest w ktorymś z wątków na forum, a go nie znalazlem - sorry za gapiostwo. pozdrawiam
Ten odcinek ma być oddany w czerwcu 2010 wg motorways-exitlists (http://motorways-exitlists.com/ )
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi