Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

A1 - Split w kierunku na Dubrovnik

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
dorasoft
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 212
Dołączył(a): 05.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) dorasoft » 24.04.2008 23:08

A ja już miałem nadzieję, że chociaż te tunele oddadzą. Same kłody pod nogi w tym roku. Winety w Słowenii i brak tuneli w Cro. :cry:
daisykf
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 16.06.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) daisykf » 25.04.2008 06:05

dorasoft napisał(a):A ja już miałem nadzieję, że chociaż te tunele oddadzą. Same kłody pod nogi w tym roku. Winety w Słowenii i brak tuneli w Cro. :cry:


To w takim razie co rzucają pod nogi u nas...........................
dorasoft
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 212
Dołączył(a): 05.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) dorasoft » 25.04.2008 07:35

Na nasze drogi szkoda slów, wszyscy wiedzą, że najtrudniejszy odcinek przy wyjeździe do Cro to odcinek Polski. A znając szybkośc prac Chorwackich drogowców miałem nadzieję, że jednak się uporają z problemem tuneli. Te kłody to raczej wyraz rozczarowania, a nie trudności.
jimmi
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 125
Dołączył(a): 20.08.2007
Będzie super

Nieprzeczytany postnapisał(a) jimmi » 11.05.2008 19:05

Będzie super jak Chorwacja wejdzie do Unii inie będzie przymusowych postojów na granicy. Czasami potrafią zabrac dużo czasu korki na tej granicy
ally
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2037
Dołączył(a): 24.02.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) ally » 11.05.2009 11:52

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pytam tutaj - czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć do jakiej kategorii pojazdów zalicza się autko osobowe (kombi) plys przyczepa (zestaw nei przekracza 3,5 tony) w tabelkach na utostradach w HR. Chciałam skorzystać z kalkulatora na stronie www.hac.hr i nie wiem która to kategoria pojazdów (wydaje mi się że II).
:oops: :oops: :oops:
gospodarz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1261
Dołączył(a): 06.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) gospodarz » 11.05.2009 12:09

Do II.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 11.05.2009 12:43

ally napisał(a):Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pytam tutaj - czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć do jakiej kategorii pojazdów zalicza się autko osobowe (kombi) plys przyczepa (zestaw nei przekracza 3,5 tony) w tabelkach na utostradach w HR. Chciałam skorzystać z kalkulatora na stronie www.hac.hr i nie wiem która to kategoria pojazdów (wydaje mi się że II).
:oops: :oops: :oops:

Tak mnie parę lat temu kasowali; II taryfa.
ally
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2037
Dołączył(a): 24.02.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) ally » 11.05.2009 14:09

Dziękuję za informacje :)
djibril
Odkrywca
Posty: 65
Dołączył(a): 15.05.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) djibril » 08.06.2009 01:40

Prawda jest taka, że w Chorwacji autostrady buduje się... łatwiej i taniej niż w Polsce! Na pierwszy rzut oka nie do pomyślenia, ale jak się weźmie pod uwagę kilka prostych faktów to każdy sobie uświadomi, że to oczywiste. Tam bierze się stok zbudowany z miękkiego wapienia i ciosa w nim taras, albo stawia filary i buduje estakadę z prefabrykatów. U nas czegoś takiego na terenach górskich zrobić się nie da. Na ogół niekorzystna fizjografia (zbyt płaskie stoki), drążenie to koszmar, bo flisz karpacki nie odłupuje się i rozkrusza jak wapień, tylko odkształca. Do tego duże różnice właściwości fizycznych miedzy rodzajami skał. Idziemy dalej: pogórza. To dopiero zmora: za płaskie, żeby estakadę poprowadzić, dlatego trzeba niwelować. Widział ktoś budowę drogi w takim terenie? Zauważyliście jak ogromne hałdy przerzucają, jak długo to trwa? W dodatku na polskich wyżynach często dominuje less, skała absolutnie nie nadająca się na podłoże. Trzeba wymieniać, sprowadzać podbudowę, itd. Na nizinach trochę lepiej, ale uregulowanie stosunków wodnych i zapewnienie melioracji to też jest zawsze wyzwanie. No i tam gdzie piasek też trzeba wymieniać, o podłożu organicznym nie wspomnę. Do tego gęstsza zabudowa, konieczność wywłaszczeń, ekologia. W Chorwacji można dużo szybciej i taniej budować autostrady, a Polska należy do najtrudniejszych w tym względzie krajów. Z czego ten kraj skwapliwie korzysta, zaciągając na ten cel kredyty, do czego brakuje u nas woli politycznej.
holiday
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 75
Dołączył(a): 16.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) holiday » 18.06.2009 13:08

Czy orientujecie się do jakiego miejsca (mam na myśli miejsce najdalej położone na południe) w tym roku można dojechać autostradą A1, z waszych wcześniej wypowiedzi wynika, że do Plocie, czy się mylę ?
renatalato
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4919
Dołączył(a): 04.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) renatalato » 18.06.2009 13:30

Ja też wczoraj przeczytałam w relacji MKMa.
Slapol zrobił wpis, tak zwana gorąca linia :wink: na bieżąco z Cro.
Autostradą można dojechać do Ploce :lol:
Mosqito
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 845
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mosqito » 18.06.2009 14:05

Witam,
Ja również czytałem wczoraj wpis kolegi MKM i nie chciałbym co prawda podważać wypowiedzi kolegi ale sam stwierdził iż nie jechał autostradą do samego Ploce a jedynie że widział w Ploce znaki na Zagreb i jadące tam auta. :-)
Nieporozumienie może sie brać stąd że jest oddany kilkukilometrowy odcinek Ploce Port - Węzeł Karamatici (i tam są te znaki) ale potem całe kilkadziesiąt km do Ravcy jest jeszcze w budowie.
Tak więc wedle moich info A1 siega na razie jedynie do Ravcy :-(

Oczywiście jeśli by sie okazało inaczej wszystko odszczekam :-) :-) :-)
Poniżej załączam mapkę. Na zielono gotowe odcinki

Obrazek

Obrazek
noyle
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 568
Dołączył(a): 08.03.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) noyle » 18.06.2009 15:06

djibril napisał(a): U nas czegoś takiego na terenach górskich zrobić się nie da. Na ogół niekorzystna fizjografia (zbyt płaskie stoki), drążenie to koszmar, bo flisz karpacki nie odłupuje się i rozkrusza jak wapień, tylko odkształca.

Jakoś nie mogę sobie przypomnieć gdzie mamy górskie odcinki autostrady w naszym kraju.
No i nie za bardzo uwierzę, że łatwiej i taniej wykopać siedmio kilometrowe tunele w wapieniu, niż wybudować 5 km naszej super zaawansowanej technologicznie autostrady np pod Toruniem.
Policz ile tuneli mają Chorwaci a teraz ile jest u nas(0 póki co).
Oczywiście widać, że kolega jest w temacie i nie będę się mądrzył, ale skoro są takie trudności to może trzeba zmienić technologię. Np na zakopiance ma być tunel na ekspresówce pod Luboniem a później estakada w Skomielnej do Zaborni. A może wystarczyło wytyczyć trasę wzdłuż Raby kilka km dalej za to wszystkie parametry drogi ekspresowej mogły by zostać zachowane bez zbędnego kopania w błocie fliszu karpackiego nie mówiąc już o odszkodowaniach związanych z zacieniem podwórek.
Ale u nas widocznie jak w Misiu im drożej i dłużej tym lepiej.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 18.06.2009 15:18

noyle napisał(a):
djibril napisał(a): U nas czegoś takiego na terenach górskich zrobić się nie da. Na ogół niekorzystna fizjografia (zbyt płaskie stoki), drążenie to koszmar, bo flisz karpacki nie odłupuje się i rozkrusza jak wapień, tylko odkształca.

Jakoś nie mogę sobie przypomnieć gdzie mamy górskie odcinki autostrady w naszym kraju.
No i nie za bardzo uwierzę, że łatwiej i taniej wykopać siedmio kilometrowe tunele w wapieniu, niż wybudować 5 km naszej super zaawansowanej technologicznie autostrady np pod Toruniem.
Policz ile tuneli mają Chorwaci a teraz ile jest u nas(0 póki co).
Oczywiście widać, że kolega jest w temacie i nie będę się mądrzył, ale skoro są takie trudności to może trzeba zmienić technologię. Np na zakopiance ma być tunel na ekspresówce pod Luboniem a później estakada w Skomielnej do Zaborni. A może wystarczyło wytyczyć trasę wzdłuż Raby kilka km dalej za to wszystkie parametry drogi ekspresowej mogły by zostać zachowane bez zbędnego kopania w błocie fliszu karpackiego nie mówiąc już o odszkodowaniach związanych z zacieniem podwórek.
Ale u nas widocznie jak w Misiu im drożej i dłużej tym lepiej.

Mała dygresja...

Po pierwsze. Zauważ, że Chorwaci buduja na terenach (w przeważającej większości) należących do Państwa!!!
Nie mają więc tak upierdliwego partnera po drugiej stronie, ktory wymyślil sobie, że ziemia klasy VI warta koło 1pln/m kw, zechce laskawie ja sprzedać za kwotę nierzadko kilkadziesiąt lub kilkaset wyższą.
Po drugie. Budowa w Polsce wymaga kolosalnych prac ziemnych, którzy Chorwaci załatwiaja dynamitem i kruszeniem gotowego budulca przy budującej sie autostradzie; dochodzi dowóz cementu i asfaltu. Nie wiem, czy wpadło Ci w oko, że piasku to tam za dużo w pobliżu autostrad nie ma.
W Polsce musisz usunąć humus, czasami na głębokość przekraczającą metr, przywieźć miliony m sześć. piasku i kamienia.
po trzecie. Dochodzi bardzo duża sieć dróg lokalnych, powiatowych, które muszą być przejezdne, a wiec kolejne tunele lub wiadukty.
Itd, itp....
Katarzyna Głydziak Bojić
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5488
Dołączył(a): 11.07.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Katarzyna Głydziak Bojić » 18.06.2009 15:23

Mosqito napisał(a):Witam,
Ja również czytałem wczoraj wpis kolegi MKM i nie chciałbym co prawda podważać wypowiedzi kolegi ale sam stwierdził iż nie jechał autostradą do samego Ploce a jedynie że widział w Ploce znaki na Zagreb i jadące tam auta. :-)
Nieporozumienie może sie brać stąd że jest oddany kilkukilometrowy odcinek Ploce Port - Węzeł Karamatici (i tam są te znaki) ale potem całe kilkadziesiąt km do Ravcy jest jeszcze w budowie.
Tak więc wedle moich info A1 siega na razie jedynie do Ravcy :-(


Zdecydowanie Dalmatina ciągle jeszcze tylko do Ravčy.
Pozdrawiam
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
A1 - Split w kierunku na Dubrovnik - strona 5
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone