Piotrek_B napisał(a):Odpowiedź na to pytanie masz na stronie nr 2 tego wątku
VValdek napisał(a):...Mam nadzieję, że słychać, jak biję się w pierś. Zwykłe lenistwo...
Janusz Bajcer napisał(a):Kasiu - a nie wiesz czasem czy jest szansa na oddanie odcinka A1 Sestanovac-Ploce w połowie 2008 r. (bo gdzieś wyczytałem takie info)
Adam,K napisał(a):gospodarz napisał(a):maciej1969 napisał(a):
Swoją drogą... jak oni to robią, że tak szybko budują te autostrady
Pieniądze mają a Unia jeszcze im Naturą 2000 jeszcze nic zablokować nie może
Mógłbyś sprecyzować wypowiedź, bo szczerze mówiąc nic z tego nie rozumiem, a staram się z całych sił?
gospodarz napisał(a):Z tego co Kasia pisze wynika że na kolejny odcinek A1 przyjdzie jednak czekać do sesonu 2010.
Zaczęło się natomiast rycie pod masywem Biokova
17. travnja 2008.
Stanje radova na tunelu Sveti Ilija kroz Biokovo
Radovi na tunelu Sveti Ilija kroz Biokovo teku prema planu. Do sada je probijeno 103 m tunelskog iskopa. Izvoditelji na probijanju tunela, odabrani putem javnog nadmetanja, su tvrtka Konstruktor-Inženjering d.d. iz Splita i Hidroelektra niskogradnja d.d. iz Zagreba.
Projektirana duljina tunela je 4,1 km. Sam tunel je smješten između Rastovca kod Zagvozda sa sjevera te Basta pokraj Baške Vode, s južne strane Jadranske magistrale. Tunel Sveti Ilija je najveći objekt na spojnoj cesti od autoceste A1 kod čvora Zagvozd do D8 (Jadranska magistrala) koja je važna zbog prometnog povezivanja autoceste A1 Zagreb – Split – Ploče – Dubrovnik s turističkim destinacijama kao i kvalitetne veze zapadnog dijela Makarskog primorja s autocestom A1.
tekst: Andrea Haleuš
foto: Darko Šošić
za: http://www.hac.hr/?task=inf
kaszubskiexpress napisał(a):Adam,K napisał(a):gospodarz napisał(a):maciej1969 napisał(a):
Swoją drogą... jak oni to robią, że tak szybko budują te autostrady
Pieniądze mają a Unia jeszcze im Naturą 2000 jeszcze nic zablokować nie może
Mógłbyś sprecyzować wypowiedź, bo szczerze mówiąc nic z tego nie rozumiem, a staram się z całych sił?
Maja pieniadze,bo to kraj sporo zamozniejszy od Polski,mimo ze nie maja kopaln, hut itp w takiej ilosci jak my.Podejrzewam,ze zwiazki zawodowe tez sa o wiele slabsze niz te wszechpotezne polskie, potrafiace wywalczyc duze podwyzki (nie zawsze uzasadnione)szantazem i kamieniami.Czlonkowstwo polski w UE(jestem zwolennikiem,zeby bylo jasne)zobowiazuje nas do przestrzegania pewnych regul.Natura 2000 to program ochrony bogactw naturalnych, ktory w znacznym stopniu utrudnia prace nad autostradami,ale nie sadze zeby chorwaci niszczyli legowiska ptakow czy unikatowe rosliny.Oni po prostu mowia,ze zbuduja, wiec bubuja.My mowimy ,ze zbudujemy,wiec mowimy.That all
dorasoft napisał(a):Jak A1 to A1 a czy ktoś wie czy przypadkim nie ma opóźnień w oddawaniu drugich tub w tunelach Mala Kapela i Sveti Rok zgodnie z linkiem http://motorways-exitlists.com/europe/hr/a1.htm mają oddać drugie tuby w czerwcu 2008.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi