Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

A1 do Dubrownika ?

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Hadler
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 356
Dołączył(a): 17.08.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Hadler » 17.10.2011 13:49

bzyq74 napisał(a): .... Chorwaci połowę swoich autostrad odziedziczyli po rozpadzie Jugosławii ....


???

skąd te dane?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 17.10.2011 14:29

Hadler napisał(a):
bzyq74 napisał(a): .... Chorwaci połowę swoich autostrad odziedziczyli po rozpadzie Jugosławii ....


???

skąd te dane?


Bzyq74 pewnie dawno nie był w Crolandii :wink: ...i chyba ostatnio w Karlovcu zjeżdżal na starą jedynke... :)
bzyq74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1160
Dołączył(a): 21.10.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) bzyq74 » 17.10.2011 15:10

Dlaczego mam udowadniać, że nie jestem wielbłądem :?: 8O
Dane z własnego naocznego doświadczenia.
Będąc w 1987 chorwackiej republice jechałem autostradami jak niżej :
1) autostrada z Zagrzebia do granicy serbkiej. (brakowało kilkanaście km w okolicach Zupanja (tzw. "Braterstwo i Jedność")
2) obwodnica Zagrzebia i odcinek Zagrzeb - Karlovac oraz ok 30km autostrady w kierunku Goriczan
3) Był tez fragment koło Rijeki.
Razem mieli wtedy ponad 400km.
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 17.10.2011 15:16

bzyq74 napisał(a):U nas w budowie autostrad dochodzą też wnikliwe badania geologiczne, wymiana gruntu ze względu na nośność nawet do 10m.


Gruntowna wymiana gruntu

W okolicy Dźwierzna (km 122+500), prowadzona była największa wymiana gruntów, jaka w ogóle miała miejsce na budowie A1. W sumie zostało wymienionych około 140 000 m3 gruntu do głębokości 22 metrów. Torfowe podłoże zastąpione zostało piaskami z pobliskich kopalni. Na budowie pracowało 10-12 wozideł, 3 spycharki i 3 koparki. Dwie z nich to tzw. longi. Konstrukcja tych szczególnych maszyn umożliwiała wykonywanie wykopów na głębokość 18 metrów. Warunki pracy były utrudnione ze względu na niski poziom wód gruntowych.
Haweł
Cromaniak
Posty: 1721
Dołączył(a): 01.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Haweł » 17.10.2011 16:57

A ja mysle,ze jak oddadza autostrade do Dubrownika,to ceny za apartamenty w polnocnej i srodkowej Dalmacji duzo spadna,zauwazylem juz taka tendencje w okolicach Omisia jak oddali odcinek za Split,bo wszyscy wala jak najdalej sie da autostrada,a w okolicach Dubrownika podrozeje...
lukas774
Croentuzjasta
Posty: 123
Dołączył(a): 04.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) lukas774 » 17.10.2011 17:40

Laks napisał(a):Czy są jakieś sygnały z chorwackich źródeł o postępach w pracy nad A1? Jakie odcinki są w budowie, jakie są już wytyczone?



http://motorways-exitlists.com/europe/hr/a1.htm
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 17.10.2011 20:09

bzyq74 napisał(a):Dlaczego mam udowadniać, że nie jestem wielbłądem :?: 8O
Dane z własnego naocznego doświadczenia.
Będąc w 1987 chorwackiej republice jechałem autostradami jak niżej :
1) autostrada z Zagrzebia do granicy serbkiej. (brakowało kilkanaście km w okolicach Zupanja (tzw. "Braterstwo i Jedność")
2) obwodnica Zagrzebia i odcinek Zagrzeb - Karlovac oraz ok 30km autostrady w kierunku Goriczan
3) Był tez fragment koło Rijeki.
Razem mieli wtedy ponad 400km.


Nie unoś się od razu :wink: :lol:
TUTAJ twierdzą, że obecnie długość łączna to 1104 km...zatem, 400 to mniej niż połowa.. :wink:
Raul73
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6069
Dołączył(a): 11.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Raul73 » 17.10.2011 21:16

bzyq74 napisał(a):Podaję link http://stadiony.klszarak.org/scc_a_s.swf . można sobie prześledzić historię jak i najbliższą przyszłość w budowie autostrad w Polsce.


Rewelacyjna strona! Dzięki za link. :D
Jarko1
Croentuzjasta
Posty: 163
Dołączył(a): 30.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jarko1 » 17.10.2011 22:19

Z Duboka na lądzie most skończy się na przylądku obok Brijesta/y na Paljesacu, widać prace ziemne i jeden czy dwa filary w budowie.
Tu wizualizacja , filar na wodzie widać na googlemaps. Na P. jeszcze roboty ziemne w lesie.
Otwarty w czerwcu? odcinek Ravca-Vrgorac jest ładny widokowo, dalej niestety musimy jeszcze poczekać, sam most Peljeski to pewnie ze 3-4 lata.
bzyq74
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1160
Dołączył(a): 21.10.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) bzyq74 » 18.10.2011 06:38

slapol napisał(a):Nie unos sie tak od razu.


Niech będzie te 40% :P :D
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 108172
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 18.10.2011 07:34

bzyq74 napisał(a):Niech będzie te 40% :P :D


Te "spadkowe" 40% z czasów Jugosławii za czasów Chorwacji wymagało remontów w postaci poprawy nawierzchni i innych "drobiazgów" :wink:
bahrij
Odkrywca
Posty: 77
Dołączył(a): 12.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) bahrij » 18.10.2011 08:27

Jechałem w tym roku za Dubrownik autostradą do końca do Vgorac. Ze "starej" Jadranki widać postępy prac na dalszych odcinkach w stronę Dubrownika. Jednym z powodów tak szybkiej budowy jest chyba fakt, że duża część A1 jest budowana na podłożu skał, po wcześniejszym ich wyburzaniu. Tu odpada chyba droga i dosyć skomplikowana (oczywiście uczciwie robiona) podbudowa drogi jak na terenach nizinnych np. w Polsce.
Druga sprawa. Mówiło sie tez o budowie mostu na Peljesac, aby ominąć BiH, ale podobno za droga to sprawa. Widziałem ostatnio na mapach przebieg A1 przez terytorium BiH dosyc daleko od Jadranu. Czy może ktoś coś słyszał o jakimś porozumieniu BiH i Cro, bo ten przebieg A1 przez BiH byłby najkrótszy i chyba najszybciej do wykonania.
A tak na marginesie, tylko zazdrościć tych autostrad w Cro, chociaż najtańsze nie są. I pomysleć, że mimo upałów jakoś nawierzchnia się nie "marszczy" i nie topi???
greenrs
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5822
Dołączył(a): 30.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) greenrs » 18.10.2011 08:59

bahrij napisał(a):Jednym z powodów tak szybkiej budowy jest chyba fakt, że duża część A1 jest budowana na podłożu skał, po wcześniejszym ich wyburzaniu. Tu odpada chyba droga i dosyć skomplikowana (oczywiście uczciwie robiona) podbudowa drogi jak na terenach nizinnych np. w Polsce.
(...)
A tak na marginesie, tylko zazdrościć tych autostrad w Cro, chociaż najtańsze nie są. I pomysleć, że mimo upałów jakoś nawierzchnia się nie "marszczy" i nie topi???

Uczciwość wykonania i powstające później koleiny mają ze sobą ścisły związek... Więc jaka jest ta uczciwość to widać, gdy przejedzie się po większości naszych dróg - nawet tych nowych, oddanych niedawno. Co do kosztów wykonania podbudowy na skalistym terenie, to jak wiem też nie są niskie. Może nie trzeba zrywać tylu warstw gruntu ale odpowiednie przygotowanie twardej skały też wymaga odpowiednich środków. Natomiast co do kosztów przejazdu to jak piszesz, "nie są najtańsze" - ale w odniesieniu do czego? U nas przejazd odcinkiem A-4 do Krakowa kosztuje ok.30 gr za km, przejazd A-1 i A-2 ma kosztować co najmniej 20 gr za km. Autostrady w Chorwacji są chyba jednak tańsze.
bahrij
Odkrywca
Posty: 77
Dołączył(a): 12.01.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) bahrij » 18.10.2011 09:43

Co do ceny to nie bardzo zgadza się. Odległość z Gorican do Vrgorac to wg Google map ok. 586 km, a opłata wynosi 36 + 191 HRK co po przeliczeniu wynosi ok. 0,21 zł, czyli niestety porównywalnie wysoko jak w Polsce. Jednak ze względu na szybkość i komfort przemieszczania się w czasie urlopu nie będę rezygnował z autostrad w Cro.
Vjetar
Legenda
Avatar użytkownika
Posty: 45308
Dołączył(a): 04.06.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Vjetar » 18.10.2011 09:48

greenrs napisał(a):Natomiast co do kosztów przejazdu to jak piszesz, "nie są najtańsze" - ale w odniesieniu do czego? U nas przejazd odcinkiem A-4 do Krakowa kosztuje ok.30 gr za km, przejazd A-1 i A-2 ma kosztować co najmniej 20 gr za km. Autostrady w Chorwacji są chyba jednak tańsze.


Natomiast co do kosztów przejazdu to jak piszesz, " są chyba najtańsze" - ale w odniesieniu do czego?

:wink:

Bo w stosunku do opłat w PL to raczej nie.

Prosty przykład:
Sibenik - Posedarje
69 km
31 HRK

Co nie zmienia faktu, że wygoda wygrywa.


Pozdrawiam
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone