Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Nie zapomnijcie ciepłych rzeczy, kaloszy i innych

Wybieracie się do Chorwacji, ale macie wątpliwości odnośnie pogody? Czy nie będzie za zimno lub za gorąco? Jak inni znieśli chorwacki klimat?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
dopalacz
Podróżnik
Posty: 18
Dołączył(a): 25.03.2005
Nie zapomnijcie ciepłych rzeczy, kaloszy i innych

Nieprzeczytany postnapisał(a) dopalacz » 21.06.2009 08:06

Witam,

Mit pięknej, gwarantowanej, wymarzonej pogody w Chorwacji został bezpowrotnie obalony. Nikt się nie spodziewał takiego obrotu sprawy w zakresie pogody. Ludziska (w tym również ja), którzy wywalili grube pieniądze za wymarzony urlop w Chorwacji są załamani.

Jeżdżę do Chorwacji od 9 lat i to co spotkało mnie w tym roku, przekracza wszelkie (te gorsze) wyobrażenia o pogodzie. Od 19 czerwca (dzisiaj 21) w środkowej Chorwacji (okolice Zadaru), pogoda żywcem przypomina naszą "ukochaną" kapryśną z okolic Bałtyku.

Np. wczoraj średnia temperatura dzienna to UWAGA: 16 stopni, przy 25 stopniach temperatury morza. Niebywałe prawda?

Najgorsze, że nic i nikt nie zapowiada rychłej poprawy pogody. Nawet fachowcy w chorwackiej TV, są w wielkim zakłopotaniu, zapowiadając pogodę.

Niezadowolenie wczasowiczów potęguje, rzęsiście padający deszcz, mocno grzmiące burze i przenikliwie zimny wiatr, jak na tutejsze warunki.

Gdyby chcieć podsumować to co się tu dzieje, trzeba jasno i wyraźnie napisać: MIT O GWARANTOWANEJ POGODZIE PADŁ.

I nie są to słowa nad wyraz wielkie, jeżdżę tutaj od 9 lat i takich cudów pogodowych nie widziałem nigdy, a jeździłem w różnych porach.

Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :) Pogoda przyczyni się w końcu do tego, że zacznę zwiedzać wszystko wokół, bo do tej pory to człowiek leniwie poruszał się tylko wokół własnej osi (własnego ośrodka) :)