napisał(a) asikx » 21.10.2008 09:58
lubelski napisał(a):zapraszam serdecznie na Lubelszczyznę, mamy tu takie "smaczki" np. wylotówka na Piaski w kierunku Zamościa, 1500 odcieni asfaltu , dziury że widać Bramę Krakowską. Gdzie tu porównanie ,kraj mamy prosty jak stolnica,a tam góry, tunele ehhhh szkoda gadać
Mówisz Lubelszczyzna, ja mówię Podlasie oraz Warmia i Mazury. Jakkolwiek na Lubelszczyźnie są niejakie perspektywy na rozwój sieci drogowej (S17, S74), to w pozostałych rejonach mało, Że drogi masz jak po bombardowaniu Luftwaffe, to jeszcze co krok Dyrektywy Siedliskowe, Natura 2000 i inne tego typu kwiatki (vide: obwodnica Augustowa czy obwodnica Wasilkowa).
Nie mówię, że jest idealnie - przeciwnie - jest źle. Stolica nie ma połączenia z siecią autostrad, nie ma nawet obwodnicy, co zawdzięczamy "wdzięcznym" politykom z całej Polski, którym społeczeństwo dało możliwość piastowania w tym mieście posadki. Rzeszów - w dalszej przyszłości może dotrze tam autostrada. Wrocław - będzie miał most autostradowy, ale obwodnica w ciągu której on powstaje, będzie dużo później. Świnoujście, do którego jak za króla Ćwieczka trzeba przeprawiać się na czółnach, bo politycy nie mogą się dogadać czy ma być most czy tunel. Łódź, gdzie prawdopodobnie mieszkańcy miasta będą musieli płacić za korzystanie z obwodnic.
Takich "cudów" jest więcej w całej Polsce.
Jednak uczciwie trzeba zauważyć, że w tej dziedzinie ruszyło się i to dość sporo. Dużo robią samorządy, z pieniędzy pozyskanych w ramach programów Unii Europejskiej - drogi lokalne i wojewódzkie wyglądają coraz lepiej. Drogami krajowymi zajmuje się Gdaka i choć ze zgrzytem i pomału, ale sprawy też zaczynają iść z lepszym kierunku.
Moim zdaniem: im dalej trzymać od tych spraw polityków, tym lepiej będzie realizować się program modernizacji dróg w PL. Oni maja uchwalać jasne i czytelne przepisy prawa, nie firmować róg swoim nazwiskiem czy próbować ręcznie sterować inwestycjami (sprawa Polaczek - GTC i rezultat w postaci dwukrotnego wzrostu ceny inwestycji).
Pozdrawiam
Rafał